Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Der är en stor tung säck som du bär på. ❤️Men så småningom kommer bördan att lätta. Tänk på säcken som en säck med sten. Varje gång du går till AA så kommer du att lägga ifrån dig en sten. I början kanske det bara är ett litet gruskorn i taget, men efterhand kommer bördan att bli lättare.

Säcken med sten kommer inte att bli tyngre för att du stannar hemma. Tvärtom.
Vilken bra jämförelse!
 
Kom hem nu. Känns som om jag håller på att bli sjuk. Fryser så. Ska äta lite nu.
Jag känner inte av den där härliga gemenskapen som många i gruppen nämner. Men jag gillar min sponsor. Är nog mycket tack vare henne jag tog mig dit idag. Sa det till henne också.
Hon sa att kom på så många möten som möjligt nu i början även om jag trillat dit.
 
Kom hem nu. Känns som om jag håller på att bli sjuk. Fryser så. Ska äta lite nu.
Jag känner inte av den där härliga gemenskapen som många i gruppen nämner. Men jag gillar min sponsor. Är nog mycket tack vare henne jag tog mig dit idag. Sa det till henne också.
Hon sa att kom på så många möten som möjligt nu i början även om jag trillat dit.

Gemensamskapskänslan bygger man nog över tid :) Superbra att du känner att du kan connecta med din sponsor!
 
Kom hem nu. Känns som om jag håller på att bli sjuk. Fryser så. Ska äta lite nu.
Jag känner inte av den där härliga gemenskapen som många i gruppen nämner. Men jag gillar min sponsor. Är nog mycket tack vare henne jag tog mig dit idag. Sa det till henne också.
Hon sa att kom på så många möten som möjligt nu i början även om jag trillat dit.

Det här gör mig glad att läsa! Bra gjort! ❤️
 
Kom hem nu. Känns som om jag håller på att bli sjuk. Fryser så. Ska äta lite nu.
Jag känner inte av den där härliga gemenskapen som många i gruppen nämner. Men jag gillar min sponsor. Är nog mycket tack vare henne jag tog mig dit idag. Sa det till henne också.
Hon sa att kom på så många möten som möjligt nu i början även om jag trillat dit.

Jättebra gjort! En dag i taget. ❤️
 
Kom hem nu. Känns som om jag håller på att bli sjuk. Fryser så. Ska äta lite nu.
Jag känner inte av den där härliga gemenskapen som många i gruppen nämner. Men jag gillar min sponsor. Är nog mycket tack vare henne jag tog mig dit idag. Sa det till henne också.
Hon sa att kom på så många möten som möjligt nu i början även om jag trillat dit.

Skönt att läsa att du tog dig dit. Jag tror att det är viktigt, väldigt viktigt, och där kan du få stöd (vilket behövs ännu mer när du känner sådär). Bra gjort! Du fixar det här. En dag i taget. :heart
 
Hjärnan är väl konstig ändå. Blev arg på mig själv för ett litet tag sedan att jag inte hade handlat någon dricka när jag ändå var i närheten.
Rätt åt mig själv att jag mår dåligt nu.

Tycker det är bra att du kan betrakta det lite utifrån - hjärnans tankar och kroppens känslor är ju bara något som är, det kan man förhålla sig till på olika sätt. Ingen otvetydig sanning liksom.
 
Är slut. Känner mig som en urvriden trasa som sett sina bättre dagar.
Är just nu själv. Orkade inte åka iväg på aktiviteter som jag annars hade hängt på utan att tveka.

Vissa stunder känns det skönt. Skönt att vara helt nykter. Inte ens tagit ett glas (mycket tack vare att det inte finns något i närheten misstänker jag).
Andra stunder är jag ledsen. Ska livet vara så här från och med nu?
Skakningarna har slutat men händerna känns fortfarande konstiga. Ett glas vin eller liknande skulle hjälpa direkt det vet jag.
Men jag får inte dricka. Jag vill inte dricka.
Och ändå saknar jag det ibland. Speciellt helger som nu. Tänk att jag måste sluta helt. Inte ens på helgerna får jag dricka.
Aldrig någonsin mer.
 
Då jag druckit för mycket har jag alltid tänkt att nu får det vara nog. Och en miljon andra negativa tankar.
Men nu när jag varit nykter några dagar så är det som om jag börjar tveka. Igen.
Rent logiskt vill jag absolut inte ta en droppe till. Men det är som att mitt inre fortfarande vill ha. Trots all skit det medför.
Känns så tragiskt. Hur 17 blev det ens så här?
 
Då jag druckit för mycket har jag alltid tänkt att nu får det vara nog. Och en miljon andra negativa tankar.
Men nu när jag varit nykter några dagar så är det som om jag börjar tveka. Igen.
Rent logiskt vill jag absolut inte ta en droppe till. Men det är som att mitt inre fortfarande vill ha. Trots all skit det medför.
Känns så tragiskt. Hur 17 blev det ens så här?
Har det alltid varit såhär? Liksom från din alkoholdebut. Eller har det kommit smygande med åren?
 
Är slut. Känner mig som en urvriden trasa som sett sina bättre dagar.
Är just nu själv. Orkade inte åka iväg på aktiviteter som jag annars hade hängt på utan att tveka.

Vissa stunder känns det skönt. Skönt att vara helt nykter. Inte ens tagit ett glas (mycket tack vare att det inte finns något i närheten misstänker jag).
Andra stunder är jag ledsen. Ska livet vara så här från och med nu?
Skakningarna har slutat men händerna känns fortfarande konstiga. Ett glas vin eller liknande skulle hjälpa direkt det vet jag.
Men jag får inte dricka. Jag vill inte dricka.
Och ändå saknar jag det ibland. Speciellt helger som nu. Tänk att jag måste sluta helt. Inte ens på helgerna får jag dricka.
Aldrig någonsin mer.
Vet du, jag har inte druckit en droppe på flera månader, trots att jag verkligen njuter av bra vin.
Jag mår utmärkt. Skakar inte, mår inte uselt. Så här är mitt liv.
Du kommer också att må alldeles utmärkt. Om ett tag.
Om du inte dricker!

Härda ut - du fixar detta!!
 
Då jag druckit för mycket har jag alltid tänkt att nu får det vara nog. Och en miljon andra negativa tankar.
Men nu när jag varit nykter några dagar så är det som om jag börjar tveka. Igen.
Rent logiskt vill jag absolut inte ta en droppe till. Men det är som att mitt inre fortfarande vill ha. Trots all skit det medför.
Känns så tragiskt. Hur 17 blev det ens så här?
Det är inte ditt inre som vill dricka. Det är abstinensen och sjukdomen. DU vill inte dricka.
Kom ihåg det - sjukdomen talar. Inte du.
 
Då jag druckit för mycket har jag alltid tänkt att nu får det vara nog. Och en miljon andra negativa tankar.
Men nu när jag varit nykter några dagar så är det som om jag börjar tveka. Igen.
Rent logiskt vill jag absolut inte ta en droppe till. Men det är som att mitt inre fortfarande vill ha. Trots all skit det medför.
Känns så tragiskt. Hur 17 blev det ens så här?

Det är ditt beroende som spökar nu och ställer till det i dina tankar, och din kropp. Det är inte du som person, det är beroendet!! Du håller på att bli kvitt den djävulen. Håll i och håll ut! Det kommer bli bättre.
 
Har det alltid varit såhär? Liksom från din alkoholdebut. Eller har det kommit smygande med åren?
Jag har alltid älskat smaken och känslan. Första gången jag var full kände jag bara wow!
Dålig kombo att både gilla smak och fulla 😅
Men ångern som ofta kom, dåliga beslut, minnesluckor mm. Det var sånt som bara var. Många gånger tänkte jag att jag måste ta det lugnt. I svängar där alla dricker känns det helt ok att det blir lite fel ibland. Det hör som till.
Men ibland blev jag utkastad fast jag inte ens hade gjort nåt.
Jag är ingen sån som startar bråk eller så, har aldrig varit. Men minns de gångerna. När jag var för full att ta mig hem och för full att komma in nånstans. Resten festade och jag var utestängd. Redan då, det här var ju massa år sedan så tänkte jag att varför jag. Jag har ju bara roligt som alla andra?

Spyor, elände. Lyssna på fel personer. Det är inget jag saknar. Hade inte alkoholen funnits hade mycket sådant aldrig ens ägt rum.

Numer festar jag sällan. Dricker oftast helt själv. Ibland är det fest eller liknande. Då har jag sett till att dricka innan och ha med mig nån mindre flaska med whiskey i. Så det inte har märkts så mycket att jag druckit mer än andra.

På släktmiddagar - nu blir det pinsamt på riktigt. Har jag ibland lossats dricka kaffe men tagit vin (självservering) och druckit ur en mugg. Så att det inte skulle bli en grej att jag dricker.
 
Jag har alltid älskat smaken och känslan. Första gången jag var full kände jag bara wow!
Dålig kombo att både gilla smak och fulla 😅
Men ångern som ofta kom, dåliga beslut, minnesluckor mm. Det var sånt som bara var. Många gånger tänkte jag att jag måste ta det lugnt. I svängar där alla dricker känns det helt ok att det blir lite fel ibland. Det hör som till.
Men ibland blev jag utkastad fast jag inte ens hade gjort nåt.
Jag är ingen sån som startar bråk eller så, har aldrig varit. Men minns de gångerna. När jag var för full att ta mig hem och för full att komma in nånstans. Resten festade och jag var utestängd. Redan då, det här var ju massa år sedan så tänkte jag att varför jag. Jag har ju bara roligt som alla andra?

Spyor, elände. Lyssna på fel personer. Det är inget jag saknar. Hade inte alkoholen funnits hade mycket sådant aldrig ens ägt rum.

Numer festar jag sällan. Dricker oftast helt själv. Ibland är det fest eller liknande. Då har jag sett till att dricka innan och ha med mig nån mindre flaska med whiskey i. Så det inte har märkts så mycket att jag druckit mer än andra.

På släktmiddagar - nu blir det pinsamt på riktigt. Har jag ibland lossats m dricka kaffe men tagit vin (självservering) och druckit ur en mugg. Så att det inte skulle bli en grej att jag dricker.
Låter ärligt talat som att du aldrig haft kul när du dricker.

Jag säger det igen, du måste ta tag i vad det är du försöker dränka med sprit. Du har ju aldrig haft ett normalt sätt att dricka
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 172
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 691
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp