Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt ta mig till aa möte idag men vädret gör att det tar emot massor. Får se om det blir online möte senare istället. Vet inte.
Har gjort alla måsten klart men inte ridit Fröken än (min häst som jag kallar för Fröken sen har hon flera andra smeknamn också). Tänkte kan ta in henne och några till lite tidigare idag och rida sen och pyssla lite extra kanske.

Vädret är annars ett riktigt sånt här drickarväder. Återigen tur det inte finns något hemma så jag inte ens behöver fundera. Något glas hade suttit fint. Sånt rusk ute.

Sov konstigt inatt igen. Vaknade av magknip och var tvungen gå på toa och spydde. Sen var magen imorse också lite konstigt men gick att ignorera den.
Massor med jätteknäppa drömmar hela tiden. Tex fick panik när jag insåg att hästarna inte hinner beta någon hage längre bort (det var sommar) så jag sprang dit med en röjsåg och började vad det verkade vara en gigantisk hage för hand :crazy:
Sen kom en granne förbi med en gräsklippare sån där man sitter i och sa att nej här blir det ett radhusområde de ska börja bygga i eftermiddag. Jag blev arg och ledsen över att ingen hade sagt det till mig. Men det är min mark. Då hade han bara åkt vidare och skrikit ”nya regler”
Sen hittade jag en lampa där som luktade som en gammal unken möbel och bredvid den massa kort på mig som liten och då kom jag av mig helt och började bläddra igenom allt.

Osv… Bara konstiga drömmar 🙈
 
@karamelldrottningen - du har ju jobbat på superbra i några dagar! Låtit bli att köpa hem alkohol, inte druckit, kämpat dig igen tuffa perioder, pratat med sponsorn, deltagit i flera möten.

Men nu - vilken skulle anledningen vara att INTE delta i möte? Ok att du inte vill köra dit, men du tycks ifrågasätta varenda gång om du ska gå på möte.

Släpp det! För vilka alternativ har du om du vill bli nykter?
 
Hade tänkt ta mig till aa möte idag men vädret gör att det tar emot massor. Får se om det blir online möte senare istället. Vet inte.
Har gjort alla måsten klart men inte ridit Fröken än (min häst som jag kallar för Fröken sen har hon flera andra smeknamn också). Tänkte kan ta in henne och några till lite tidigare idag och rida sen och pyssla lite extra kanske.

Vädret är annars ett riktigt sånt här drickarväder. Återigen tur det inte finns något hemma så jag inte ens behöver fundera. Något glas hade suttit fint. Sånt rusk ute.

Sov konstigt inatt igen. Vaknade av magknip och var tvungen gå på toa och spydde. Sen var magen imorse också lite konstigt men gick att ignorera den.
Massor med jätteknäppa drömmar hela tiden. Tex fick panik när jag insåg att hästarna inte hinner beta någon hage längre bort (det var sommar) så jag sprang dit med en röjsåg och började vad det verkade vara en gigantisk hage för hand :crazy:
Sen kom en granne förbi med en gräsklippare sån där man sitter i och sa att nej här blir det ett radhusområde de ska börja bygga i eftermiddag. Jag blev arg och ledsen över att ingen hade sagt det till mig. Men det är min mark. Då hade han bara åkt vidare och skrikit ”nya regler”
Sen hittade jag en lampa där som luktade som en gammal unken möbel och bredvid den massa kort på mig som liten och då kom jag av mig helt och började bläddra igenom allt.

Osv… Bara konstiga drömmar 🙈
Här är det också riktigt trist väder, blir defenitivt bara mys och ingen ridning med hästen idag!

Själv tycker jag att sådant här väder lämpar sig utmärkt för en stor kopp te i soffan, eller om jag verkligen orkar lyxa till det så varm choklad med grädde och marshmallows på! Hoppas att du kan hitta något annat än alkohol som känns mysigt.
 
Det är inte meningen att ha undanflykter är bara så slut i både huvudet och kroppen. Har bestämt mig för att denna vecka ta mig på tre möten. Det känns överkomligt. Gärna fler såklart hade varit bra.
Åter - vilka alternativ har du om du vill bli nykter?

Det är ditt alkoholist-jag som motarbetar dig att gå på mötena. Får du in rutinen kommer motståndet sannolikt att bli mindre.
 
Jo ni har nog helt rätt. Idag är motståndet stort. Mot att åka iväg nånstans.
Sitter framför brasan med katten i knäet och dricker varm choklad. Det låter nog mysigt och visst är det helt ok. Men känner att jag nog håller på att bli sjuk. Brukar göra det när det gått ett tag sedan jag drack. Eller kanske är jag påväg att bli sjuk på riktigt denna gången? Är det vanligt att känna så?
Svårt att veta.
Min katt hjälper mig mycket. Hon är min expertrådgivare ❤️
 
Det är inte meningen att ha undanflykter är bara så slut i både huvudet och kroppen. Har bestämt mig för att denna vecka ta mig på tre möten. Det känns överkomligt. Gärna fler såklart hade varit bra.

Det låter bra att du bestämt dig för några i alla fall! Hade det kunnat hjälpa dig att tänka på mötena som en del av dina dagliga göromål istället tror du? Dvs när det finns fysiska möten så planerar du in ett sådant, när det inte finns eller det av någon "giltig" (vet inte riktigt vad jag ska skriva men typ träff med psykologen kanske prioriteras över möte tex) anledning inte är möjligt att gå så går du på ett online? Så att det mer blir en rutin såhär i början än "en extra grej" typ?
 
Jo ni har nog helt rätt. Idag är motståndet stort. Mot att åka iväg nånstans.
Sitter framför brasan med katten i knäet och dricker varm choklad. Det låter nog mysigt och visst är det helt ok. Men känner att jag nog håller på att bli sjuk. Brukar göra det när det gått ett tag sedan jag drack. Eller kanske är jag påväg att bli sjuk på riktigt denna gången? Är det vanligt att känna så?
Svårt att veta.
Min katt hjälper mig mycket. Hon är min expertrådgivare ❤️
Det är din sjukdom och gift som berättar för dig att du inte ska åka. Och den kan också manifestera sig i att göra dig fysiskt sjuk. Så höll min ångest på när jag skulle åka iväg, när ångesten "visste" att den skulle få stryk den dagen också. Då ville den göra allt för att jag skulle hålla mig hemma inkl gjorde den mig fysiskt sjuk med kräkningar osv. Terapeuten sa "den dagen du mår fysiskt dålig är det viktigare än nånsin att du kommer".

Så var med på mötet. Ge inte efter giftet som pratar.
 
Hade tänkt ta mig till aa möte idag men vädret gör att det tar emot massor. Får se om det blir online möte senare istället. Vet inte.
Du tänker lite snett här. Istället borde det vara jag tänker gå på möte idag. Om det känns svårt tar jag kontakt med min sponsor och om det verkligen inte går så kommer jag gå på ett onlinemöte istället.
Lämna inga kanske som din sjukdom kan använda som utväg.

Oavsett så tror jag att du klarar av att gå på mötet ikväll. Du är ju en hästgalning så lite snö och slask kan knappast stoppa dig från saker som du vill eller måste 😉
 
Jo ni har nog helt rätt. Idag är motståndet stort. Mot att åka iväg nånstans.
Sitter framför brasan med katten i knäet och dricker varm choklad. Det låter nog mysigt och visst är det helt ok. Men känner att jag nog håller på att bli sjuk. Brukar göra det när det gått ett tag sedan jag drack. Eller kanske är jag påväg att bli sjuk på riktigt denna gången? Är det vanligt att känna så?
Svårt att veta.
Min katt hjälper mig mycket. Hon är min expertrådgivare ❤️
Är vädret för illa, så finns det onlinemöten varje dag, även om jag gissar att på plats möten ger mer.

Jag kollade för idag och idag finns det onlinemöten
- 18:30
- 19:00
- 20:00
 
Hur kändes det?
Första minuterna kändes så aviga och bara vad gör jag här ens. Men de släppte snabbt. Blev glad när jag kände igen en person resten var nya för mig.
Jag har delat lite varje gång jag varit med. Det känns viktigt. Tydligen inte så vanligt att nya delar så mycket som jag gör. Det sa min sponsor till mig tidigare. Men min stora bromskloss verkar vara att ta mig dit 😅
Sen när jag väl är på plats så släpper det mer och det är intressant att höra om andras liv, funderingar eller vad de nu har på hjärtat :)
 
Första minuterna kändes så aviga och bara vad gör jag här ens. Men de släppte snabbt. Blev glad när jag kände igen en person resten var nya för mig.
Jag har delat lite varje gång jag varit med. Det känns viktigt. Tydligen inte så vanligt att nya delar så mycket som jag gör. Det sa min sponsor till mig tidigare. Men min stora bromskloss verkar vara att ta mig dit 😅
Sen när jag väl är på plats så släpper det mer och det är intressant att höra om andras liv, funderingar eller vad de nu har på hjärtat :)
Vad skönt att det släpper fort och jättebra att du redan delar en del!
Bra att några här peppade dig att åka när det kändes motigt. Och heja dig som gjorde det!
 
Första minuterna kändes så aviga och bara vad gör jag här ens. Men de släppte snabbt. Blev glad när jag kände igen en person resten var nya för mig.
Jag har delat lite varje gång jag varit med. Det känns viktigt. Tydligen inte så vanligt att nya delar så mycket som jag gör. Det sa min sponsor till mig tidigare. Men min stora bromskloss verkar vara att ta mig dit 😅
Sen när jag väl är på plats så släpper det mer och det är intressant att höra om andras liv, funderingar eller vad de nu har på hjärtat :)

Åh vad motiverande att höra 😍
 
Har en sån dipp just nu. Så märkligt att förmiddagen kan vara hur bra och produktiv som helst och jag känner mig nästan normal och inga konstigheter. Och sen nu på eftermiddagen bara kämpar med att inte köpa något vin, mest det jag är sugen på. Har druckit massor av kaffe nu men det hjälper inte. Blir mest kissnödig.
Det känns så tomt och inte vill jag ringa sponsorn nu. Känner att jag vill inte ringa för ofta och störa.
Möte hinner jag inte gå på idag heller. Online borde jag hinna däremot.
Kom på att jag glömt att äta idag. Jo åt lite till frukost men det var inte så mycket.
Får större matlust när jag dricker. Då smakar allting gott. Nu smakar det mesta blaha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Sleepy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 340
Senast: MML
·
Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 898
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp