Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 984

Bukefalos 30 år!

Jag har ett par ridstövlar som är en halv storlek för små (vilket tyvärr är tillräckligt.. äsch..), som jag väl borde sälja. Men jag har ingen kartong som fungerar att skicka i - fick tyvärr ingen kartong med när de köptes (nya i butik). Undrar om de går att sälja i nån av de lokala hästgrupperna på Facebook. Det vore kul om de användes (fast jag tänker faktiskt inte skänka bort dem) - de är faktiskt himla bekväma och smidiga.

Lade upp ett par oöppnade paket kaffekapslar på Tradera. Trodde att det skulle bli en ny favorit så köpte tre paket - och så är det inte gott :(:cautious: . Kollade lite snabbt innan och såg att andra säljer kapslar, och det är tillåtet att sälja oöppnat, så jag provar :laugh: .

Jag har ett par ridstövlar som är en halv storlek för små (vilket tyvärr är tillräckligt.. äsch..), som jag väl borde sälja. Men jag har ingen kartong som fungerar att skicka i - fick tyvärr ingen kartong med när de köptes (nya i butik). Undrar om de går att sälja i nån av de lokala hästgrupperna på Facebook. Det vore kul om de användes (fast jag tänker faktiskt inte skänka bort dem) - de är faktiskt himla bekväma och smidiga.

Eh, never mind :angel::rofl:. Jag provade stövlarna och nu (några kg lättare än när jag köpte dem för några år sedan) sitter de som en smäck. Både på foten och i skaftet - slimmat men inte hårt, klämmer ingenstans, lätt att dra upp dragkedjan och jag kan röra på tårna osv osv. Lär inte få plats med nån varm strumpa men det är ändå sommarstövlar. Så de får stanna i klädkammaren tills vidare - får omvärdera om det visar sig att de inte sitter lika bra längre fram!

Kan man starta om sina annonser på Vinted på något smidigt sätt eller måste jag radera och lägga upp igen? Tänkte testa med lite grejer som legat ett tag. Innan jag ger upp och skänker.

Favoritmarkeringarna rasar in 🤣

Tror att jag också faktiskt har röjt klart i sovrummen i huset som ska säljas. Äntligen börjar jag komma någonstans på riktigt för kniven börjar närma sig strupen. Snickarna kommer snart och börjar på mitt bygge och det skulle vara skönt att veta att jag har pengar att betala dem med 😆

Testar att slänga upp ett täcke på vinted. Såg ut så här på ponnyn :rofl:
20260315_070143.webp

Måste bara fråga... ni som rensar ur mycket, händer det aldrig att ni ångrar saker ni sålt/skänkt?
Det gör jag ibland och det är ju inte mycket att göra åt, men ändå.

Måste bara fråga... ni som rensar ur mycket, händer det aldrig att ni ångrar saker ni sålt/skänkt?
Det gör jag ibland och det är ju inte mycket att göra åt, men ändå.
Jo. Det är en handfull grejer jag ångrat mig.
Men.. i jämförelse med hur mycket som försvunnit så är det värt det.

Har bestämt mig för att jag kan inte behålla hundra grejer bara för att riskera att sakna fem av dem.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III