Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 984

Bukefalos 30 år!

Nu tröttnade jag helt och gick fullständigt bananas bland prylarna så det blev ännu mer till kattloppisen och om inte de vill ha det så åker det till Lions. Kommer garanterat ångra mig för det är mycket pengar, men det kvittar ju när jag inte får det sålt. Vill bara bli av med skiten nu för jag får panik på allt kaos! Bara hoppas att det inte ryker sådant som jag behöver i framtiden bara 😬😅

Nu tröttnade jag helt och gick fullständigt bananas bland prylarna så det blev ännu mer till kattloppisen och om inte de vill ha det så åker det till Lions. Kommer garanterat ångra mig för det är mycket pengar, men det kvittar ju när jag inte får det sålt. Vill bara bli av med skiten nu för jag får panik på allt kaos! Bara hoppas att det inte ryker sådant som jag behöver i framtiden bara 😬😅
Friden av att bli av med det är mer värt än pengarna 😁
Och skulle man behöva något framöver så går det alltid att lösa

Screenshot_20260626_232906_Vinted.webp

Nej nu skiter jag i det här, vilket meck för att posten levererat fel. Jag har verkligen ingen aning om hur jag packade just den här varan :cool:

Visa bifogad fil 187283
Nej nu skiter jag i det här, vilket meck för att posten levererat fel. Jag har verkligen ingen aning om hur jag packade just den här varan :cool:
..och då har jag redan pratat med vinteds kundtjänst en gång och förklarat problemet. Har nog lagt en timme totalt på detta, jäkla PostMord, är så irriterad.
Tur det bara handlar om 50 kr

Ett nytt ouppackat trädgårdsbord och 8 stolar från Biltema sålda, jag fick tillbaks pengarna för bordet och stolarna fick dom ta med sig på köpet, allt var spritt nytt till en fest som aldrig blev av eftersom folk avbokade och avbokade så nu rök det, nu har jag en soffa och ett bord åt mig själv, och 2 stolar om det nu skulle komma nån och fika,,,, vilket jag tvivlar på.

Kvällens drama:
Har en vara ute för 20kr. En person skriver ungefär fjorton frågor och avslutar sedan med att buda 12kr. Jag blir förbannad, skambuda på en pryl för tjugo spänn?! Kom igen liksom. Nåväl, surade ihop och kontrade med 50kr. (Ja, kan kan vara rejält petty 🙈)
Fick ett ”Wtf bror?! Dom kostade ju 20kr nyss?!?!?” Till svar, vilket besvarades med ”Japp, innan du skambudade. Nu kostar de 50kr! 🥳” och sen blockade jag personen. 😅

En stund senare klickades de hem av ett helt nytt konto, inga omdömen, inga annonser och nästan identiskt användarnamn. Plus samma bostadsort. Inte ett dugg genomskinligt. 🙄
Avbröt beställningen och blockade även detta. Plus anmälde dubbelkontot till Vinted. Så nu har jag verkligen varit häxan surtant såhär på en söndag. 😆🥳

Yo go @Nixehen :rofl:

Underbart att läsa

Själv fick jag igår be om ursäkt. En av de där små grejerna jag la ut på vinted hade mamma gett bort till grannen så jag fick skriva och be om ursäkt. Vart inga sura miner var en vara för 20kr och lätt att köpa ny så skötn det löste sig

MEN jag fick merjobb iom att inventera det jag hade kvar så inget annat saknas :rofl:

Tog bort anonsen på klänningarna och la till second hand. Väldigt dåligt intresse och jag vill bli av med dem. Tror jag fått de flesta så även om de låg ute för typ 30kr vart det ingenting.

Lika bra att skänka bort dem. Så nu har en kasse påbörjats med skänka och en med slänga båda är halvfulla och så lätt att åka med till tippen då jag passerar på väg till & från jobbet.

Mamma hade missförstått så kattloppisen tog bara emot barnkläder. De tog heller inte böcker eller tavlor, vilket är förståeligt då det ofta är skitsvårt att sälja och tar en massa plats. Jag har velat på om jag ska packa upp kläderna och lägga ut dem på vinted igen, men nej, det får nog räcka med den stressen och kaoset nu så allt utom det alternativa får gå till Lions imorgon som planerat!

Jag fortsätter försöka rensa hemma, men jag klarar bara en liten stund då och då pga all ångest jag har nu så jag kör fortfarande på två saker åt gången. Idag blev det packa ett paket (men jag klarade inte att skicka det) och slänga ett par skor. Skorna har legat på listan länge, men de har fortfarande blivit använda då och då så jag har avvaktat med dem, men jag fick till slut inse att de nu var jättefula och vinkeln på klackarna var totalt livsfarliga 😅
IMG_6329.webp

Mamma hade missförstått så kattloppisen tog bara emot barnkläder. De tog heller inte böcker eller tavlor, vilket är förståeligt då det ofta är skitsvårt att sälja och tar en massa plats. Jag har velat på om jag ska packa upp kläderna och lägga ut dem på vinted igen, men nej, det får nog räcka med den stressen och kaoset nu så allt utom det alternativa får gå till Lions imorgon som planerat!

Jag fortsätter försöka rensa hemma, men jag klarar bara en liten stund då och då pga all ångest jag har nu så jag kör fortfarande på två saker åt gången. Idag blev det packa ett paket (men jag klarade inte att skicka det) och slänga ett par skor. Skorna har legat på listan länge, men de har fortfarande blivit använda då och då så jag har avvaktat med dem, men jag fick till slut inse att de nu var jättefula och vinkeln på klackarna var totalt livsfarliga 😅
Visa bifogad fil 187430
Bra kämpat ändå!

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund