Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 983

Bukefalos 30 år!

Nu känner jag mest för att strunta i alltihop.. En köpare har hört av sig, veckor efter att paketet hämtades ut, om fläckar på ett plagg. Hen säger att paketet inte öppnades förrän nu, men jag kan ju inte veta. Jag kan omöjligen veta vad som hänt eller inte hänt sedan paketet hämtades ut i mitten av juni..på mina bilder ser jag inte fläckarna. Det känns jättejobbigt :( . Om hen hade hört av sig direkt när paketet hämtades ut så hade det varit en annan situation imo..
Det där ligger på köparens ansvar att höra av sig i tid.
Fläckarna Kan ju även ha uppstått om hon lämnat paketet ute i regn en vecka, du vet ju inte hur hon förvarat paketet.
Tycker du kan släppa det :)

Vilken säljplattform?

Nu känner jag mest för att strunta i alltihop.. En köpare har hört av sig, veckor efter att paketet hämtades ut, om fläckar på ett plagg. Hen säger att paketet inte öppnades förrän nu, men jag kan ju inte veta. Jag kan omöjligen veta vad som hänt eller inte hänt sedan paketet hämtades ut i mitten av juni..på mina bilder ser jag inte fläckarna. Det känns jättejobbigt :( . Om hen hade hört av sig direkt när paketet hämtades ut så hade det varit en annan situation imo..
Om hen inte kontrollerar leveransen i tid så får hen stå för det själv. Vad som helst kan ha hänt på vägen eller efter leveransen, men hen har förbrukat möjligheten till retur. Släpp det 🌷

Jag sålde en gräsklippare (med batteri) i veckan och köparen hörde av sig idag och var vansinnig för att batterierna var trasiga. Jag meddelade att dom var fulladdade när dom hämtade gräsklipparen och fick guida dom i hur den skulle användas.... Dom fick även med instruktionsboken 😅

Varit på semester och är nu hemma igen så tog bort semesterläget.
Korrigerade lite priser och la upp några plagg på Tradera för att se om dom går bättre där. Medan jag höll på fick jag ett plagg sålt som jag sänkte priset på. En bra början.

Det där ligger på köparens ansvar att höra av sig i tid.
Fläckarna Kan ju även ha uppstått om hon lämnat paketet ute i regn en vecka, du vet ju inte hur hon förvarat paketet.
Tycker du kan släppa det :)

Vilken säljplattform?

Om hen inte kontrollerar leveransen i tid så får hen stå för det själv. Vad som helst kan ha hänt på vägen eller efter leveransen, men hen har förbrukat möjligheten till retur. Släpp det 🌷

Jag säljer via Tradera, och har kollat med deras kundtjänst - en har 30 dagar på sig efter betalning, att starta ett ärende om hen vill att de kikar på det (kundtjänst tyckte att mina bilder var bra och sa att båda sidor tas med i deras bedömning).

Jag känner som er, men har ändå en stor klump i magen av det här :( . Det har gått nästan tre veckor sedan paketet hämtades ut, det tycker jag är för lång tid faktiskt..

Köparen har startat ett ärende hos Tradera.

Hen menar nu att det är rödcedern som jag har i min klädförvaring som orsakat fläckarna. Mitt svar på det är att jag är medveten om risken vid direktkontakt. Men rödcedern är i tygpåsar gjorda för ändamålet, den ligger inte instoppad emellan plaggen (det handlar bl a om en fläck på ryggen av plagget) och jag har inte sett den typen av fläckar på andra kläder - har använt rödceder i många år nu och har en del ljusa kläder och även vita. Jag har bl a nyligen sålt ett par vita byxor som mestadels legat förvarade i flera år, och köparen - som köpte flera plagg i olika färger - skrev i omdömet att det var "jättefina kläder". Och som sagt, jag har inte sett några fläckar hos mig.. Jag skriver alltid noga i klädannonser att jag använder rödceder i klädförvaringen för att en del kan vara väldigt känsliga, och även för att det kan dofta/lukta.

Men men :( . Vi får se vart det landar nu.

Jag har rensat bland emballage/packmaterial - en kasse åkte ut. Så igår blev det totalt två kassar med papp och en kasse med plast till återvinningsstationen, och två kassar pant som pantades :up: .

Jag började med att plocka undan all murgröna som låg på golvet i vardagsrummet och trassla upp dem och bara det gjorde skillnad! Efter det så fick jag tillräckligt med skjuts att plocka lite till i de lådorna som det fortfarande ligger saker i plus i ett köksskåp och jag fick ihop en rätt rejäl hög som ska slängas! Hunden får dock stanna även denna gången trots att hon är ganska defekt och bet mig igår när jag klippte klorna 😅💖
IMG_7526.webp

Hämtade mina saker på loppisen igår, 420 kr har jag sålt för sista veckan :) totalt sålt för 1420 kr, hyllan kostade 375 kr = 1045 kr i vinst, det känns bra!
Loppisen är bara öppen 3 dagar i veckan, så rätt bra ändå på så korta veckor.

Sålt ett bord som hämtades idag 👍
Och Vinted tuffar på, lägger ut lite men ofta och ny uppläggning innebär oftast att något blir sålt 💪 Behöver inte vara det senast upplagda, men uppenbart påverkas synligheten av hur ofta man lägger upp nya annonser.

På riktigt så ska man aldrig gå med på att leverera en pryl. Det är 100% sånna människor som är besvärliga/klagar. Denna gång gick jag med på det om jag fick betalt före. En elektrisk gräsklippare. Först skrev hon och var vansinnig att den inte fungerade. Hon hade inte ens provat läsa bruksanvisningen som jag skickade med. Så jag förklarade väldigt pedagogiskt hur hon skulle göra. Sen fick jag ett meddelande 01 ish några dagar senare då hon ville ångra köpet för att batterierna inte höll så länge. Jag hade skrivit i beskrivningen att den passade till en liten gräsmatta då batterierna inte höll så länge. Jag hade varit tydlig med det. Jag valde faktiskt inte ens att svara, jag gick ur "gruppen" på messenger och raderade helt enkelt meddelandet. Och nej, jag ska inte leverera varor fler gånger. 🫠

På riktigt så ska man aldrig gå med på att leverera en pryl. Det är 100% sånna människor som är besvärliga/klagar. Denna gång gick jag med på det om jag fick betalt före. En elektrisk gräsklippare. Först skrev hon och var vansinnig att den inte fungerade. Hon hade inte ens provat läsa bruksanvisningen som jag skickade med. Så jag förklarade väldigt pedagogiskt hur hon skulle göra. Sen fick jag ett meddelande 01 ish några dagar senare då hon ville ångra köpet för att batterierna inte höll så länge. Jag hade skrivit i beskrivningen att den passade till en liten gräsmatta då batterierna inte höll så länge. Jag hade varit tydlig med det. Jag valde faktiskt inte ens att svara, jag gick ur "gruppen" på messenger och raderade helt enkelt meddelandet. Och nej, jag ska inte leverera varor fler gånger. 🫠
Så trist. Det låter verkligen som om du har gjort vad du kunde!

Så trist. Det låter verkligen som om du har gjort vad du kunde!
Ja, hon fick dessutom länken till hemsidan och kunde läsa på mer själv 😅 men det känns som att det är 1/20 som är besvärlig, jag brukar vara rätt bra på att sålla bort dom som kommer strula. Att be om förskottsbetalning brukar alltid fungera! Finns dock flera som betalt innan som aldrig hämtat sina grejer heller (en stor blomma, en overall, en snickarbänk och en stor vattentunna i rostfritt). Folk är märkliga 😅

Fick sålt ett par hörselskydd till bebis på ungefär trettio sekunder :D Gött!

Nu börjar jag få slut på grejer att sälja. Jag har fortfarande mycket prylar, men det är prylar jag vill ha kvar. Maken har en del han skulle kunna göra sig av med men det är hans huvudvärk.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat