Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 984

Bukefalos 30 år!

Kvällens drama:
Har en vara ute för 20kr. En person skriver ungefär fjorton frågor och avslutar sedan med att buda 12kr. Jag blir förbannad, skambuda på en pryl för tjugo spänn?! Kom igen liksom. Nåväl, surade ihop och kontrade med 50kr. (Ja, kan kan vara rejält petty 🙈)
Fick ett ”Wtf bror?! Dom kostade ju 20kr nyss?!?!?” Till svar, vilket besvarades med ”Japp, innan du skambudade. Nu kostar de 50kr! 🥳” och sen blockade jag personen. 😅

En stund senare klickades de hem av ett helt nytt konto, inga omdömen, inga annonser och nästan identiskt användarnamn. Plus samma bostadsort. Inte ett dugg genomskinligt. 🙄
Avbröt beställningen och blockade även detta. Plus anmälde dubbelkontot till Vinted. Så nu har jag verkligen varit häxan surtant såhär på en söndag. 😆🥳
Om nån ska pruta frågar jag om dom inte är läskunniga, det står i annonsen vad det kostar.

//Tjurskallen.🐂

Avlämnat! Jag bangade ur på två par byxor som fick stanna, men resten rök. De tog inte böckerna, men mamma behöll dem i bilen och lämnar av dem på återvinningen när hon kör till jobbet så jag slipper dem. Det känns fortfarande kaos hemma eftersom mycket kom från lokalen, men nu har jag iallafall två så gott som tomma garderober som jag kan börja sortera upp alla projekt i så jag slipper ha dem så de syns så då kommer det ju att kännas mindre kaos och så se om det är något som inte längre är aktuellt att fortsätta med också

Så var det min tur att få lite strul på halsen via Tradera. Tur att det är extremt sällan!
En missnöjd köpare (vi var inte överens om skicket på varan) - löste sig med att hen fick en slant tillbaka (25%) och så är det ur vägen. Störigt men rimligt, skönt att vi kunde komma överens osv.
En köpare som inte betalade, påminnelse skickades av Tradera och jag väntade 5 dygn totalt - löste sig genom att jag avbröt (vilket jag kunde gjort efter 72h) och fick tillbaka provisionen från Tradera. Det var fläkten, så nu slapp jag skicka den utomlands. Den är nyss köpt och hämtad av en i den lokala fb-gruppen istället, tajmade ju bra med vädret iaf :up: .

Dags att summera månadens sälj - det har gått extremt bra!
Totalt 58 annonser sålda på Vinted, 6 auktioner på Tradera, 1 bok på Studentapan och en möbel via Marketplace. Dessutom rensat förråd och skåp och faktiskt slängt en hel del.

En månad kvar till flytt så jag hoppas det går att hålla tempot uppe under sommaren! (Sen hoppas jag orka hålla i och fortsätta rensa när jag packar upp...)

Nu är det stendött på vinted igen för mig? Var ju någon vecka när det rörde lite på sig men nu står allt stilla trots att jag fortfarande lägger upp någon annons i veckan?

Jag hade velat rensa rejält bland mina pysselgrejer, men nu med de nya tullavgifterna så är blir det ju snordyrt att köpa nytt om jag skulle behöva något av det i framtiden så därför drar jag mig för att göra av med det trots att jag troligen inte kommer att använda mycket av det förrän långt in i framtiden 😕

Jag hade velat rensa rejält bland mina pysselgrejer, men nu med de nya tullavgifterna så är blir det ju snordyrt att köpa nytt om jag skulle behöva något av det i framtiden så därför drar jag mig för att göra av med det trots att jag troligen inte kommer att använda mycket av det förrän långt in i framtiden 😕
Rensa nu, men lägg undan? och förvara i tät låda om ni har något förråd.

Eller sälj nu och tänk att du kan köpa nytt (begagnat) ifall du skulle börja pyssla igen. :)

Rensa nu, men lägg undan? och förvara i tät låda om ni har något förråd.

Eller sälj nu och tänk att du kan köpa nytt (begagnat) ifall du skulle börja pyssla igen. :)
Jag vill ha allt samlat och överskådligt så lägga undan funkar tyvärr inte för det känns fortfarande som kaos då 😕 Men en del av sakerna har jag mycket av så tänker att jag kan sälja av det så det som är kvar får plats allting i samma låda. Fast egentligen är det kanske korkat att sälja nu för jag lär kunna ta rejält högre priser när folk börjar få slut i sina egna lager 😂 Jag får se hur jag gör, men jag tror att jag lägger nog undan pysslet tills vidare och rensar bland något annat så länge. Det är kanske bättre att rensa bland projekten först för där kanske jag behöver något pyssel jag har glömt bort och det är därför jag har så mycket av en del saker 🤔

BAra ett av fem av de inlämnade paketen igår blev inscannade på ombudet, märkte det när paketen aldrig blev uppdaterade som skickade på vinted och på inlämningskvittot stod det bara ett paket.

Ringde mitt ICA och hon skulle leta efter dem. Sicket strul. Har inte ett dugg lust eller ork med sånt här :(

Nu känner jag mest för att strunta i alltihop.. En köpare har hört av sig, veckor efter att paketet hämtades ut, om fläckar på ett plagg. Hen säger att paketet inte öppnades förrän nu, men jag kan ju inte veta. Jag kan omöjligen veta vad som hänt eller inte hänt sedan paketet hämtades ut i mitten av juni..på mina bilder ser jag inte fläckarna. Det känns jättejobbigt :( . Om hen hade hört av sig direkt när paketet hämtades ut så hade det varit en annan situation imo..

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III