Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 411
  • Visningar Visningar 37 855

Bukefalos 30 år!

Jag fick min gamla hästtransport såld igår! Köpte bättre begagnad i höstas och den gamla var kvar flyr att använda som ko- transport till slakteriet för våra stutar. Nu har vi kört en stut till slakteriet och konstaterat att nästa gång skickar vi med lastbil för det var inte helt lätt.

Jag slängde ut en annons på gamla transporten som förvisso hade rejält hög lastvikt men som också hade ett rätt slitet kapelltak och fick till min förvåning det sålt för det jag ville ha på under 12h. Behövde verkligen pengarna och känns rätt bra i magen att släpet är köpt av en jag känner och skänkt till en organisation som hjälper Ukraina. Så troligtvis kommer den gå som militär-släp.

Så jag köpte släpet för 19 år sedan, la 5000 på att renovera det då, har kört massor med det under åren och sålde det för lika mycket som jag köpte det gör ursprungligen! Det är rätt bra känner jag! 😁

Kära kära bukerensarvänner.
Jag har stött på en utmaning.
Efter vårdbesök idag kom jag hem med morfin jag ska ta en vecka framöver. Tog nyligen första tabletten och utöver att jag känner mig väldans glad och positiv (och lite påverkad, ursäkta om det märks i text) har jag fått världens shoppingsug O_o 😅

Det i kombination med att jag ska ta det lugnt betyder att jag har oändligt med tid för att hitta en massa saker jag villhöver...

Och det blir ju inte så bra, jag vill ju fortfarande rensa, inte samla på mig mer 🙈 hoppas kunna röra mig mer om några dagar och kan då strosa runt och hitta säljargrejer för att lägga ut på vinted och boosta görasigavmedsakerkänslan för att motverka shoppinglusten, men nu ikväll är jag fast.

Så jag vill behöver inspiration att göra mig av med saker, påminnas hur skönt det är med luftighet och färre prylar. Har ni något ni rensar just nu? Tänkt rensa? Något ni avstod att köpa?
Hjälp 😅

Kära kära bukerensarvänner.
Jag har stött på en utmaning.
Efter vårdbesök idag kom jag hem med morfin jag ska ta en vecka framöver. Tog nyligen första tabletten och utöver att jag känner mig väldans glad och positiv (och lite påverkad, ursäkta om det märks i text) har jag fått världens shoppingsug O_o 😅

Det i kombination med att jag ska ta det lugnt betyder att jag har oändligt med tid för att hitta en massa saker jag villhöver...

Och det blir ju inte så bra, jag vill ju fortfarande rensa, inte samla på mig mer 🙈 hoppas kunna röra mig mer om några dagar och kan då strosa runt och hitta säljargrejer för att lägga ut på vinted och boosta görasigavmedsakerkänslan för att motverka shoppinglusten, men nu ikväll är jag fast.

Så jag vill behöver inspiration att göra mig av med saker, påminnas hur skönt det är med luftighet och färre prylar. Har ni något ni rensar just nu? Tänkt rensa? Något ni avstod att köpa?
Hjälp 😅
Kolla igenom kyl och frys 😂 kanske kyler ner shoppingbehovet lite extra 😅

Ställde ut en hel jäkla massa prylar på gräsmattan idag och la upp inlägg på fb om att grejerna bortskänkes och att de bara var att hämta. Samt att jag inte var på plats och därför inte har en aning om vad som finns kvar. Vad också om att man skulle skicka ett pm och berätta vad man hämtat, så att jag kunde gå lite koll.

Nästan ingen har skickat pm om vad de hämtat, men fick en bild på em av en tjej som hämtade min soffa - och då var nästan allt borta.
Jag tycker att det är lite respektlöst att inte skicka ett pm om man hämtar saker, när jag uttryckligen bett om det.

Och!
Otroligt skönt att det är borta, men jag undrar hur mycket annat folk snott. För fick pm med frågan om det var okej att de monterade ner våra gungor(!?) och tog dom också. Öhm nej?! Wtf liksom. 😳😫
(Det stod väldigt tydligt i annonsen vad som fick hämtas och inte.. 😒)

Ställde ut en hel jäkla massa prylar på gräsmattan idag och la upp inlägg på fb om att grejerna bortskänkes och att de bara var att hämta. Samt att jag inte var på plats och därför inte har en aning om vad som finns kvar. Vad också om att man skulle skicka ett pm och berätta vad man hämtat, så att jag kunde gå lite koll.

Nästan ingen har skickat pm om vad de hämtat, men fick en bild på em av en tjej som hämtade min soffa - och då var nästan allt borta.
Jag tycker att det är lite respektlöst att inte skicka ett pm om man hämtar saker, när jag uttryckligen bett om det.

Och!
Otroligt skönt att det är borta, men jag undrar hur mycket annat folk snott. För fick pm med frågan om det var okej att de monterade ner våra gungor(!?) och tog dom också. Öhm nej?! Wtf liksom. 😳😫
(Det stod väldigt tydligt i annonsen vad som fick hämtas och inte.. 😒)
Men alltså... folk! :rage::banghead:

Har du märkt om något försvunnit?

Rensat bland smycken, eller ja, hivade ner typ allt i en påse och bokade tid på nån guldbuss som passerade här. 2300 kr rikare, 3,5 g 18k guld fattigare och typ 100 g silver fattigare, synd det inte var tvärt om 😆
Där sa du något. Jag har ett tunnt guldarmband jag hittade som liten. Inlämnat till polisen och allt men ingen eftersökte det så jag fick det :)
Det används inte .. så jag skulle kunna sälja det.

Jag använde mig av Guldturne, för mig var det smidigt och jag behövde inte skicka iväg det. Förlorade säker lite på det, men men, just nu behöver jag pengarna mer än smyckena, och har ingen möjlighet att ta mig till någon guldsmedsaffär.
Bland annat p1 programmet plånboken har tagit upp det man förlorar väldigt mycket på dem jämfört med guldsmed och liknande.

Är det någon mer som varit med om detta?

Inatt, cirka 03, har jag fått mail om att Vinted Pay nu kommer hantera mitt saldo och att jag skulle valt det. Ett likadant mail kom idag igen, vid 10-tiden.
Jag har inte gjort några ändringar för mitt Vinted-konto, och absolut inte kl 3 på natten...
Nu ser jag inte längre något alternativ för utbetalning till konto vilket stör mig. Jag vill inte handla för mitt saldo...
Har skickat in till supporten men ännu inte fått något svar.

Inatt, cirka 03, har jag fått mail om att Vinted Pay nu kommer hantera mitt saldo och att jag skulle valt det. Ett likadant mail kom idag igen, vid 10-tiden.
Jag har inte gjort några ändringar för mitt Vinted-konto, och absolut inte kl 3 på natten...
Nu ser jag inte längre något alternativ för utbetalning till konto vilket stör mig. Jag vill inte handla för mitt saldo...
Jag har också fått mail om det.
Tyvärr har jag 0 kr på saldot så jag vet inte om jag kan föra över till mitt konto eller inte.

Har också fått det. Har 30kr som saldo, kan testa ta ut det.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat