Du gjorde inte som en säljare på Vinted här om dagen alltsåOm en sak blir såld inom 1 minut efter jag lagt upp den antar jag att jag satt för lågt prisJaja, någon blir glad för sitt kap
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du gjorde inte som en säljare på Vinted här om dagen alltsåOm en sak blir såld inom 1 minut efter jag lagt upp den antar jag att jag satt för lågt prisJaja, någon blir glad för sitt kap
![]()
Haha, hade aldrig tänkt tankenDu gjorde inte som en säljare på Vinted här om dagen alltsåjag fick upp en mumin ryggsäck i flödet, visade mamma som samlar på mumin, den låg ute för 30 kr. Hon köpte den direkt. Säljaren skrev meddelande att hon skulle avbryta köpet för hon lagt ut den för fel summa, det skulle egentligen vara 60 kr och att mamma gärna fick köpa den "igen"
ingen större summa egentligen, men att dubbla priset efter köp pga att man inser att det kanske var lite lågt är fan inte okej tycker jag. Mamma köpte den inte igen, hon blev sur, med all rätt
![]()
Ja men exakt, jag hade heller aldrig gjort så som den säljaren! Så snopet.Haha, hade aldrig tänkt tankennu hade jag en grej för 150:- som jag troligen kunde tagit i varje fall 250:- för, men jag får ju skylla mig själv som har dålig koll.
För 30:- skillnad skulle jag inte ens reflektera över att det låg ute för lågt![]()
FÅR man göra som säljaren gjordeDu gjorde inte som en säljare på Vinted här om dagen alltsåjag fick upp en mumin ryggsäck i flödet, visade mamma som samlar på mumin, den låg ute för 30 kr. Hon köpte den direkt. Säljaren skrev meddelande att hon skulle avbryta köpet för hon lagt ut den för fel summa, det skulle egentligen vara 60 kr och att mamma gärna fick köpa den "igen"
ingen större summa egentligen, men att dubbla priset efter köp pga att man inser att det kanske var lite lågt är fan inte okej tycker jag. Mamma köpte den inte igen, hon blev sur, med all rätt
![]()
Köparen har startat ett ärende hos Tradera.
Hen menar nu att det är rödcedern som jag har i min klädförvaring som orsakat fläckarna. Mitt svar på det är att jag är medveten om risken vid direktkontakt. Men rödcedern är i tygpåsar gjorda för ändamålet, den ligger inte instoppad emellan plaggen (det handlar bl a om en fläck på ryggen av plagget) och jag har inte sett den typen av fläckar på andra kläder - har använt rödceder i många år nu och har en del ljusa kläder och även vita. Jag har bl a nyligen sålt ett par vita byxor som mestadels legat förvarade i flera år, och köparen - som köpte flera plagg i olika färger - skrev i omdömet att det var "jättefina kläder". Och som sagt, jag har inte sett några fläckar hos mig.. Jag skriver alltid noga i klädannonser att jag använder rödceder i klädförvaringen för att en del kan vara väldigt känsliga, och även för att det kan dofta/lukta.
Men men. Vi får se vart det landar nu.
FÅR man göra som säljaren gjorde?? Låter ju jättekonstigt att man kan ångra sig på det viset.
Ingen aning, försökte hitta nått i reglerna men det var inte det lättaste. Jag tyckte mamma skulle anmäla för enligt mig borde man inte få göra så. Tror tradera har att säljaren måste sälja även om budet blev lägre än den "ville".FÅR man göra som säljaren gjorde?? Låter ju jättekonstigt att man kan ångra sig på det viset.
Det skulle jag också behöva göra!Jag har slängt papper och gamla räkningar som gick ända bak till 2014![]()
Inspirerad av detta har jag börjat ta tag i min fruktansvärt stora mängd screenshots (ca 800 eller såOch i veckan har jag även rensat i de evigt inkomna mailen samt även bland filer på datorn.![]()
Det skulle jag också behöva göra. Eller ja snarare senaste årens foton.Jag tar också inspiration och har äntligen börjat rensa och sortera senaste månadernas foton och screenshots i telefonen. Det lär ta ett tagHur samlar man på sig så mycket onödigt och varför är det så svårt att radera kassa bilder och inaktuella screenshots på en gång?!
Vad skönt att du hittade bilderna!Det skulle jag också behöva göra. Eller ja snarare senaste årens foton.
Jag skrämde mig själv när jag rensade kameran sist. Hittade inte alls foton från förra sommarens Europaresa. Endast från ena besöksmålet.
Tills jag kom på att det var ju så varmt det året också att jag använde mobilen för det mesta. Så rensa och kopiera över från mobilen till dator+ hårddisk är ett kommande projekt.![]()
Helt plötsligt kanske jag inte ska klaga för mycket på min sega stationära. Finns dom som har det värreVad skönt att du hittade bilderna!
Jag hade också behövt ladda över de senaste åren till datorn och sedan till den externa hårddisken för datorn lever på mer än lånad tid så jag litar inte på att ha allting på bara den. Men det är så satans krångligt att ladda över för jag har inte fått iTunes att funka de sista gångerna och när man kopierar över bilderna så får man inte med någon information alls så då får jag sitta och lägga in alla datum manuelltAllting ligger på iCloud, men jag litar inte på att ha det bara där utan vill ha det någon annanstans också och jag är för fattig/snål för att betala för ett annat moln för jag har så mycket att det blir dyrt
Bonusbild på min stackars dator. Den har också ett metalstag fasttejpat på baksidan för att hålla ihop skärmen och sladden måste tejpas fast varje gång jag använder den
Visa bifogad fil 187881
Ja, den mår inte helt bra stackarenHelt plötsligt kanske jag inte ska klaga för mycket på min sega stationära. Finns dom som har det värre( jag har en MacBook också som används desto mer flitigt.).
Oj det lät väldigt omständligt. Tråkigt när det inte funkar som det ska. Då drar man sig extra för att göra det.
Jag har fördelen att jag har ett externt minneskort i telefon så brukar gå rätt så smärtfritt skönt nog.
Så sen finns bilder sparat på det kortet + extern hårddisk(och datorn tills dennes hårddisk blir full. Och så brukar jag försöka göra backup på "favoriterna" på iCloud också.
Men det är ju det att det ska göras som är stora problemet här...