Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 409
  • Visningar Visningar 37 796

Bukefalos 30 år!

Är det någon mer som varit med om detta?

Inatt, cirka 03, har jag fått mail om att Vinted Pay nu kommer hantera mitt saldo och att jag skulle valt det. Ett likadant mail kom idag igen, vid 10-tiden.
Jag har inte gjort några ändringar för mitt Vinted-konto, och absolut inte kl 3 på natten...
Nu ser jag inte längre något alternativ för utbetalning till konto vilket stör mig. Jag vill inte handla för mitt saldo...
Har skickat in till supporten men ännu inte fått något svar.
Jag har också fått det mejlet

La ut tvättmaskinen som i gick i huset, på annons igår. (Jag köpte en sprillans ny förra sommaren när hyresvärden inte ville ersätta den som gick sönder i huset, så den har jag såklart tagit med mig hit.)
Tänkte först ta några hundralappar för den men ändra sedan till bortskänkes iom att jag inte har en aning om hur länge till den håller. Hämtades idag och känns så skönt att den är borta och att den kommer till användning! 🤩

Alltså jag älskar känslan av att saker försvinner - men kommer till nytta hos någon annan. 😅

Jag är mitt uppe I höskörden och kanske en smula stressad. Hade sålt ett par nästan nya Wrangler-jeans men råkade skicka ett par typ "Shein- jeans".... Stackars köparen fick först en otrevlig överraskning när hon öppnade paketet och sedan en halv roman med svammel och ursäkter från mig... 😂🙈

Men hon vill köpa dem igen när det här paketet gått tillbaka.

Avar från Vinted - om jag fattat det rätt så nästa gång jag begär utbetalning kommer jag få lägga till konto igen, och då går det över till Vinted pay istället för Ayden som det var tidigare. För övrigt ska det inte vara några skillnader.

Får testa snart, väntar på två mindre summor, sen ska jag ta ut det som är innestående 👍

Har varit lite stiltje på säljfronten, så behöver nog lägga ut några nya annonser för att få lite fart på det igen 😊

Ehum...

Här går det åt lite fel håll :o

Under semestern har jag varit på x antal loppisar hejdat mig själv och kommit hem med 2 helt onödiga saker men de har en plats hemma och kostade mig totalt 60,-

Köpt x antal varor på vinted inför kommande fest i augusti såsom ballonger och annat hittepå till billig peng.

Hittade en massa roligt trädgårds-tjafs på marketplace och inhandlat en del.. totalt 8 artiklar...

Sålt 1 herrväst och lagt undan en kofta till second hand så ligger lite efter :rofl:

Visserligen också investerat i en ny hundbur i tyg då den gamla gått sönder. Ställt undan den gamla för att ta med till återvinningen längre fram.

Dags att ta tag i detta igen :D

Klippt sönder och kastat 1 gammal räddningsväst och 1 seglarväst.
Båda har förvarats mörkt och svalt och har knappt använts, men räddningsvästen är minst 30 år och den andra kanske 25. Seglarvästen köpte jag när jag var så irriterad över den klumpiga räddningsvästen.

Har då i stället köpt en ny självuppblåsande flytväst som är betydligt smidigare. Så 2 blev 1 i alla fall.

Jag började rensa bland tygerna och nu är det kaos igen 😫 Med tanke på att jag typ aldrig syr längre så funderar jag på att bara hiva allting, men jag lär nog ångra mig då

Samma med projekten. Först tänkte jag att jag ska fota varje projekt och skriva på bilden vad som behöver göras för att få det klart, men det mesta har ju legat i månader vid det här laget så kommer jag verkligen att någonsin göra klart dem?

Samma med projekten. Först tänkte jag att jag ska fota varje projekt och skriva på bilden vad som behöver göras för att få det klart, men det mesta har ju legat i månader vid det här laget så kommer jag verkligen att någonsin göra klart dem?
Kan du inte bara ta ett random projekt och försöka fixa klart det? Tänker att fota alla och skriva är ju ett projekt i sig att göra och kanske blir extra onödigt.

Tänker om du tar tag i 1 och funderar över det om det är värt att göra, tidsåtgång osv så kan man besluta där och då om det är genomförbart och värt det. Istället för att gå igenom alla :)

Kan du inte bara ta ett random projekt och försöka fixa klart det? Tänker att fota alla och skriva är ju ett projekt i sig att göra och kanske blir extra onödigt.

Tänker om du tar tag i 1 och funderar över det om det är värt att göra, tidsåtgång osv så kan man besluta där och då om det är genomförbart och värt det. Istället för att gå igenom alla :)
Det går tyvärr inte för min idiotiska hjärna och ångest vägrar att göra ens en enda liten söm om det inte är ”rätt”. Det spelar ingen roll vad jag vill göra för om hjärnan (eller vad det nu är som bestämmer vad ångesten accepterar) inte vill så är det helt omöjligt för mig att genomföra 😞 Jag vet att jag låter fullkomligt kokobäng, men jag kan inte beskriva det på ett bättre sätt. Jag har tex två projekt liggande bredvid symaskinen där det bara är 1cm söm på ena och lite drygt 2*1cm på andra kvar och de har legat där i många veckor för jag kommer inte över ångesten för att göra dem klara 😞 Jag kan göra helt meningslösa grejer i timmar i flera dagar, men bara det som hjärnan och ångesten låter mig göra. Det kan vara saker som jag inte ens vill göra, men ångesten sätter stopp för allt annat som jag behöver och faktiskt vill göra

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat