Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 409
  • Visningar Visningar 37 771

Bukefalos 30 år!

Håller på och packar ner mitt hem i lådor och då dyker det ju hela tiden upp mer saker jag kan sälja. Så det har ramlat in rätt många annonser på Vinted nu ett par dagar. Folk favoritmarkerar som galningar men det är inte mycket som blir sålt 😆 Blev lite nöjd nu ändå för någon hade prutat 10 spänn på några glöggmuggar men jag hann inte ens se meddelandet innan någon annan hade köpt dem. HAHA!

Lämnade in 4 kartonger till second hand idag, saker som jag antingen inte fått sålt, eller ens favoritmarkerat, på ett par månader och saker som jag inte orkar packa tillräckligt bra för att skicka. Fick en kupong med 15% rabatt på nästa köp. Tänker att jag ska undvika att gå in där och göra något nästa köp alls 😂

Det visade sig att jag i hastigheten såg fel, så hon som prutade ville inte ha samma grej som den andra som köpte. Men jag tänker ändå inte godkänna det nya priset för det är jättemånga som har favortimarkerat den där prylen så jag tänker hålla ut lite och se om någon köper den för ordinarie pris.

Mitt köp av smyckesstället är fortfarande inte avbrutet. Skrev igår till säljaren att hag vill att hen avbryter deg eftersom det inte blir skickat i enlighet med Vinteds regler.

Det här har jag och morsan roat oss med idag..

11651.webp

Funderade på vad i garderoben som behöver fyllas på inför hösten...
Resulterade i att jag började rensa och gå igenom underkläder, strumpor och sovplagg.
Blev två påsar med slitet som nu kan kastas.

Beställt nya pyjamasar inför vintern och behöver köpa träningsstrumpor. I övrigt låg det nytt och oanvänt underst i alla högar. 🙈

Har lagt upp några nya annonser varje dag det senaste. Och nu har det faktiskt blivit lite som blivit sålt också! Inte bara favoritmarkeringar, även om det fortfarande regnar in... Har nio paket som behöver postas! Inga stora pengar, och vissa saker kunde jag säkert fått mer för, men just nu struntar jag i det. Skönt att bli av med det!

Jag har genom åren gått igenom min garderob flera gånger (garderoben har även minskat från två till en). Nu var det dags igen, fick ihop två pappkassar med kläder som jag tänkte lämna in hos kattloppisen nästa gång jag är dit :)

Kommer behövas fler omgångar men jag tycker det börjar likna något nu!

Jag har genom åren gått igenom min garderob flera gånger (garderoben har även minskat från två till en). Nu var det dags igen, fick ihop två pappkassar med kläder som jag tänkte lämna in hos kattloppisen nästa gång jag är dit :)

Kommer behövas fler omgångar men jag tycker det börjar likna något nu!
Jag hoppas verkligen att jag kan vara riktigt hård mot mig själv nu när jag flyttar och faktiskt bara ta med det jag kan använda... Jag får lite mindre garderobsutrymme också, så det är ju också en anledning att minska ner lite på klädinnehavet.

Har nu 10 paket att skicka. Tror att jag får ta det i två omgångar 😆

Resonerat lite med mig själv.
Jag är ju en sån som lägger in mycket känslor i mina grejer, är väldigt prylsentimental.

Så jag håller hårt i mina grejer, samtidigt som jag blir alldeles trött av dem. För ju mer grejer, ju mer att städa och ta hand om. Ju mer grejer, desto mer intryck.

Ju färre grejer - mer tid och ork till sånt som är viktigt på riktigt. Familj, djur.
Gaah, blir knäpp på mig själv som ens behöver resonera såhär. Men jag ska fortsätta rensa och fortsätta ta dryga prylbeslut. Kämpa på, hejja hejja mig själv och alla er andra.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat