Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 409
  • Visningar Visningar 37 758

Bukefalos 30 år!

Eller tillräckligt med glass i frysen!
Jag brukar inte ha pinnglassar och liknande, men började köpa hem en del sådana förpackningar (88:an, päronsplit, kolastrut, sandwich etc) så att jag har några olika hemma. För någon vecka sedan var det gäster här några dagar, och det var väldigt populärt och smidigt med lite sådana glassar hemma, och jag fick köpa mer innan sista gästen åkt. (Smidigt också att man med lite variation har något som funkar för "alla", även t.ex glutenintoleranta).

Utöver all glass jag äter själv då om jag vill ha lite extra god eftermiddagsfika om det är varmt ute.

Så nej, man kan inte ha tillräckligt med glass i frysen :D

Glass i frysen?! Det är ett helt oförståeligt fenomen för mig. Här hinner ingen glass hamna i frysen…
Jag har tre avkommor som oturligt nog älskar glass lika mycket som mig så vi måste alltid köpa stora mängder och den hinner iaf mellanlanda i frysen innan alla har tagit...

Lagt upp en klänning. Alltid något. 😅

Och självklart fick jag en fråga nästan direkt om vilken storlek det är på den.
I annonsen har jag skrivit att jag inte vet till 100% då den är bortklippt av tidigare ägare. + att jag angivit mått på den.

Tänkte iaf svara snällt på meddelande med samma info men då fick Vinted precis serverfel.
Får se om det blir något köp där. Hade varit skönt o kunna packa ner direkt och skicka iväg på en gång. 😂

Jag lade upp en oanvänd enkel hundleksak igår som jag fått någonstans, och som mina hundar inte behöver (baserat på hur många leksaker de har strött ut runt huset och trädgården... :cautious: ).
12 kronor på Vinted, för att bli av med den mest. Nu fick jag ett bud om jag var okej att sälja den för 15 kr istället :p

Jag har fått sålt lite pyssel och sista paret skor, men jag har samlat ihop en hel garderobslåda till med nya prylar jag vill ha bort som jag inte klarar att lägga ut och jag har en massa efter Bella som jag inte har en aning om vad jag ska göra med. Vad ska slängas/säljas/sparas och var ska jag göra av det som jag sparar? Jag blir knäpp på mig själv!!

Nu hoppar jag in i den här tråden. Har hamnat i nåt riktigt sälj-läge. Konstaterade igår att äldre brukar dödstäda så deras släktingar ska få mindre att reda i efter bortgång, jag flyttstädar istället så jag ska få mindre att bära på i nästa flytt (som jag inte ens har någon plan för när den ska bli av) 😅 .
Massor av kameragrejer, pysselgrejer, hästgrejer, skor, kläder... allt som jag inte vill bära ut från ett förråd för att stoppa in i ett annat i framtiden :D

Suck.. Fick sålt ett halsband på vinted för 250 kr, skickade det för två veckor sedan. Idag fick jag meddelande om att det inte kunde levereras och skickas tillbaka..

Nu hoppas jag verkligen att jag får tillbaka det också och att det inte är någon sorts scam av köparen.

Påbörjat städrensning i trädgårdsboden.

Så nu har jag en stor hög med skräp på gräsmattan. JAg tänker att jag rensar skräp och så får sambon sköta ivägforslingen, lite lär väl han få å göra när han är på jobb när jag får rensningsfeeling :p

Under dagen också fått en del sålt! Skönt just fått sålt en nosgrimma som jag fått typ 60 favoritmarkeringar på och massor av bud (som jag vägrade acceptera eftersom den verkade vara så poppis).
Så nu lär jag packa igen (när ska det börja bli kul att packa?)

Fick iväg allt igår!

TYvärr var det flera paket som skulle skickas med Bring.. 👎 varav ett paket med värde 900 kr..
Lite extra orolig över det för jag har i skrivande stund TVÅ paket som tar längre tid på sig än vanligt med Bring, min känslo-servis för 450 kr och ett täcke.

Hittade en gammal bortglömd digitalkamera i en låda. Vips var den såld på Vinted för över 1000 spänn (och med flera bud som också låg på fyrsiffrigt). För en liten kompaktkamera, i en tid där nästintill alla har en mobil med kamera, känns det galet mycket. Just denna köparen skrev att hon ska ha den vid utlandsresa, jag hoppas att hon blir nöjd 😁

Hittade en gammal bortglömd digitalkamera i en låda. Vips var den såld på Vinted för över 1000 spänn (och med flera bud som också låg på fyrsiffrigt). För en liten kompaktkamera, i en tid där nästintill alla har en mobil med kamera, känns det galet mycket. Just denna köparen skrev att hon ska ha den vid utlandsresa, jag hoppas att hon blir nöjd 😁
Hur "gammal"?
Kanske har någon liggandes i gömmorna. :angel:

Lagt ut tre stora canvastavlor som hänger i extrarummet på marketplace för jag vill ha bilder på hundarna där istället.
Och så skulle jag skicka mina vintedpaket jag såklart är ute i nästan sista sekunden med och postens maskin är trasig och blir inte lagad förrän tidigast på måndag 😫

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat