Alternativa klädstilar

Numer är jag väldigt tråkig och bekväm i min klädel, jeans, linne och kofta typ. Men under gymnasiet och ngt år efter så var jag först inspirerad av j-rock/ visual key (dvs folk trodde man var emo ;)) sen bidde det gothic lolita ett halvår typ innan jag snöade in på classic lolita som jag fortsatte med sen. Tills jag började jobba i stall och gick runt i skitiga ridbyxor och halm i håret 24/7 istället..
men saknar lolita stilen väldigt, puffiga klänningar, söta accessoarer och allt som hörde till. Hade det inte varit så fasligt dyrt och strikt med kläderna och matchningen osv så hade jag nog fortsatt. Men 2000kr för en klänning +tull är lite väl... och sen sminket och Hår uppsättningarna som tog 100år att få rätt med :/.
Har i alla fall kvar mina klänningar och brukar ta på dem lite då och då ^_^. Gråter dock då de blivit lite för små :cry:..
Ursäkta att jag skuttar in här men jag är fascinerad av lolita-stilen då jag tycker att den verkar söt :D Kan man fråga om du har bilder som du kan tänka dig att visa? :o

För att bidra något till tråden: En vinter hade jag knallrosa hår som jag älskade :love: Och bar då gärna min tröja från en emo(?)shop med kattöron på luvan :D är fortfarande förtjust i den. Vet dock inte om det kan kallas för någon särskild stil men det var alternativ iallafall :D
 
@Wysiwyg Jag håller delvis med om det du säger generellt, men jag vill nästan påstå att rollerna är lite mer jämt fördelade i stilar där idealet för män ofta är en väldigt androgyn look.

Förstår inte riktigt hur det där är ett svar till mig :p Jag har ingen insyn i specifika stilar.

Det jag argumenterade mot var @Kaos slutsats att hon skulle bli "mer accepterad" i sina kretsar om andra tjejer slutade bära kläder från "deras" stil.
 
Ursäkta att jag skuttar in här men jag är fascinerad av lolita-stilen då jag tycker att den verkar söt :D Kan man fråga om du har bilder som du kan tänka dig att visa? :o

För att bidra något till tråden: En vinter hade jag knallrosa hår som jag älskade :love: Och bar då gärna min tröja från en emo(?)shop med kattöron på luvan :D är fortfarande förtjust i den. Vet dock inte om det kan kallas för någon särskild stil men det var alternativ iallafall :D
Har väldigt få/inga blider tyvärr, (tiden innan man hade hyfsade mobilkameror). Hittade en som ngn annan tog vid ett meetup. https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1535139/images/2011/2a_153760482.jpg jag står längst till höger (konstig pose.. och i en av mina första egentillverkade klänningar) som inte var hundra % klar då.)
 
Överlag säger ju ett enda attribut rätt lite om en person. Det hindrar ju inte att t.ex. folk som äger hundar av samma ras inleder ett samtal just tack vare hundarna, eller att jag petar på någon som sitter bredvid mig på tåget då jag ser att denne har en bok som jag själv har eller har haft som kurslitteratur.

Jag håller med. Men det tycker jag är lite skillnad mot hur viktigt det verkar vara att synas som och känna igen andra metalheads.

Men jag tror att jag inte riktigt greppat fenomenet viss klädstil plus livsstil = alternativ, helt enkelt. Och jag håller med ovanstående om att det är helt jävla snett att ge andra skit för att man själv inte känner sig tillräckligt udda eller speciell. Då har man nog grejer att jobba på, tror jag.
 
Jag håller med. Men det tycker jag är lite skillnad mot hur viktigt det verkar vara att synas som och känna igen andra metalheads.

Men jag tror att jag inte riktigt greppat fenomenet viss klädstil plus livsstil = alternativ, helt enkelt. Och jag håller med ovanstående om att det är helt jävla snett att ge andra skit för att man själv inte känner sig tillräckligt udda eller speciell. Då har man nog grejer att jobba på, tror jag.

Det sista håller jag helt klart med om. Eller, grejer att jobba på behöver det i och för sig inte vara, många gånger räcker det nog bara med att mogna lite. :)
 
Helt off topic så inser jag nu hur mycket jag går utanför de oskrivna lagarna om vem och vilka man "får" umgås med. :o Alltså jag skiter totalt i hur människor jag vill knyta an till eller lära känna klär sig. Jag ser en vänlig/intressant/spännande/matchande personkemi/vad det nu är som lockar och knyter mina kontaker utefter det.
Jag är visserligen väldigt disträ gällande det yttre (märkte inte att en kompis jag träffade varje dag bytte hårfärg från grön till blå förens efter ett par månader). Har enda sedan skoltiden hoppat emellan grupper och varit vän med "alla". Så klart var jag inte bästis med alla, men det berodde inte på stil utan personkemi.
Och jag har nog en udda stil enligt de flesta, många hade nog velat kallat mig lodis. :angel: Har inga problem med att när lusten inte finns till att klä upp mig, gärna åker till affären i långkalsonger, omaka raggsockor tillsammans med en förstor fleeacetröja som går till till knäna.
Menar nu inte att jag tycker det är fel att vara noga med vad man tar på sig, tvärtom tycker jag det är beundransvärt att vara mån om det!
Tycker det är underbart hur olika man kan vara, men jag tycker och tror inte att man inte kan vara vänner och ha ting gemensamt beroende på ens klädstil.:)
 
Och ni som har gillat inlägg som dissar åsikter jag inte ens har kan ju sluta gilla de inläggen nu. Det är tydligen totalt omöjligt för mig att uttrycka mig så att folk förstår. Jag har glömt hur man gör, helt enkelt. Jag har knappt skrivit på svenska de senaste åren och jag försöker öva på det, men det går fan inte bra alltså.

(För övrigt vantrivs jag på Buke, men jag vantrivs ännu mer på alla andra forum jag har provat. Om någon har tips på vad jag skulle kunna trivas bättre så berätta gärna.)
 
@Kaos Fast hur menade du då? Förklara istället för att dra på dig offerkoftan!

Jag tolkade det som att du tyckte att din "strävan efter autenticitet" för att slippa bli betraktad som ett objekt hindras av tjejer som klär sig liknande dig utan att tillhöra kulturen? Och då påpekade jag bara att felet där inte ligger hos dem utan är ett fenomen i samhället.
 
Men dra åt helvete. Jag bryr mig inte. Det slog mig just att jag kan blockera Buke i mina webbläsare (som jag har gjort med vissa tidigare forum) så att jag slipper falla för den destruktiva reflexen att komma tillbaka. Jag behöver verkligen ta hand om mig själv bättre.
 
Men dra åt helvete. Jag bryr mig inte. Det slog mig just att jag kan blockera Buke i mina webbläsare (som jag har gjort med vissa tidigare forum) så att jag slipper falla för den destruktiva reflexen att komma tillbaka. Jag behöver verkligen ta hand om mig själv bättre.

Men varför blir du så upprörd?
Antingen förklarar du om någon missförstår eller så struntar du i det. Sen är det ju så att folk såklart kommer argumentera emot när du uttrycker dig otrevligt och skriver att du inte kommer sluta klaga på andras klädval?
 
Men tagga ner lite. Att det blir diskussioner som kanske inte går åt det håll man vill är väl otroligt vanligt på forum (oavsett om det är buke eller inte) och inte speciellt konstigt?
Ja, kanske behöver du en bukepaus, det känner du bäst själv :)
 
@Kaos Ja det borde du verkligen göra om du blir sådär upprörd och otrevlig av att folk diskuterar med dig på ett diskussionsforum.
 
Men dra åt helvete. Jag bryr mig inte. Det slog mig just att jag kan blockera Buke i mina webbläsare (som jag har gjort med vissa tidigare forum) så att jag slipper falla för den destruktiva reflexen att komma tillbaka. Jag behöver verkligen ta hand om mig själv bättre.

Kanske dags att reflektera över varför du har x antal forum blockerade.
 
Jag tolkade det som att du tyckte att din "strävan efter autenticitet" för att slippa bli betraktad som ett objekt hindras av tjejer som klär sig liknande dig utan att tillhöra kulturen? Och då påpekade jag bara att felet där inte ligger hos dem utan är ett fenomen i samhället.
Jag menade att erfarenheter av att ha blivit förminskad är en orsak till att det är extra viktigt för mig att bli uppfattad som metalhead av andra. Det föreslogs att orsaken var att jag var ung och osäker på min identitet, och det var det jag försökte argumentera emot. Att problemen inom metalkulturen handlar om misogyni och inte om hur andra tjejer klär sig har vi varit överens om hela tiden, även om jag var dålig på att få fram det tidigare. Jag tolkade dig som att du trodde att jag inte hade koll på feministisk teori, och reagerade med att uttrycka hur kränkt jag kände mig över det istället för att bara förklara att jag visst har koll.
 
@Kaos Ja det borde du verkligen göra om du blir sådär upprörd och otrevlig av att folk diskuterar med dig på ett diskussionsforum.
Folk diskuterar inte med mig. Folk diskuterar mig. Och kommer fram till att jag är ung, omogen och har problem som jag behöver jobba med för att jag klagar på andras klädval. Jag har definitivt problem, men det faktum att jag stör mig på hur andra klär sig är inte ett av dem. Jag blir mest förvånad över att det är en sådan big deal på det här stället.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Blyger
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 161
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 809
Senast: Enya
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp