Alternativa klädstilar

Det här. Du skrev att du nyss börjat med stilen. Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar, men hur menar du med att du nyss börjat med (livs)stilen, och så rabblar du upp en rad saker som du anser hör till livsstilen?
Betyder det att du nyligen börjat uppskatta poesi, arkitektur, sett det vackra i det mörka livet samt läser gotisk litteratur (som du inte riktigt kommer ihåg vad det är)? Eller har du haft de intressena länge och plötsligt kommit på att det kan gå under "goth" så det kanske är en stil för dig?

Jag är uppriktigt nyfiken alltså, hur det går till när man skaffar sig en livsstil sådär. För det låter ju som något du skaffat, snarare än något som växt fram, i och med att du skrev att du nyligen börjat med stilen :)

Jag har alltid uppskattat genren skräck, poesi samt arkitektur och det mer mörka i livet, men jag har aldrig lagt betoning på det. Förmodligen för att jag inte var mig själv ett tag då jag umgicks med "dem populära tjejerna" då man skulle tycka om One direction m.m.


Betyder det att de flesta alternativa stilar förr eller senare blir o-alternativa?
Jag tänker bara under min uppväxt, vi har haft en punk-tid, emo-tid, goth-tid, scene-tid, hipster-stil, brat-stil, pop-stil, indie-stil... Listan tar aldrig slut, vad gammal jag känner mig nu :eek:

Kanske, vem vet? Men modet (i denna tiden) verkar vara sig ganska likt dem tidigare. Ljusa färger osv. Som sagt så är jag inte särskilt erfaren...

Men hur som helst. Alla de stilarna har ju börjat väldigt smått, "alternativt" if you will, och sedan växt och blivit allt mer vanliga. När slutar en stil vara alternativ?
Är det därför många (yngre) stil-anhängare blir frustrerade och/eller sura när deras stil börjar bli vanlig, för att deras "alternativa" stil liksom suddas ut och de blir vanliga? Och är det isåfall dåligt att vara vanlig?

Kanske? Kanske inte? För en del så händer det, för en del inte.
Jag förmodar att det beror på alla individer inom stilen, om de finner det dåligt att det blir normalt.

Ska väl svara på din fråga också.
Jag kanske (:confused:) har en alternativ stil. Eventuellt. Ärligt talat så vet jag inte.
Jag färgar håret ofta för att jag tycker det är kul. Ibland är det grönt, ibland brunt, ibland svart och rosa.
Mina kläder köper jag mest på H&M och second hand-affärer.
Jag har ett par Dr Martens-kopior :love:
Jag ser inte så många som klär sig likadant som mig, och jag har ganska petig fingertoppskänsla för vad som är "min stil". Men jag bryr mig inte om tröjan jag köper är en massproducerad, billig H&M-tröja eller en band-t-shirt fyndad på second hand i nån liten håla så länge den känns "rätt" (jag har både och).
Jag lyssnar på väldigt varierad musik men har vissa band som jag verkligen älskar, och de är mer eller mindre inom samma genre.

Låter snyggt, speciellt håret! :up: Älskar mer ovanliga hårfärger.

Men, som sagt, jag har inte sedan typ första året i gymnasiet funderat så mycket över vad som är "alternativt" och inte. Och jag tycker att jag kan se på någon om vi har samma intressen heller.
En gång var jag på en konsert och pratade med några andra tjejer (för det var mest tjejer i närheten av mig) som var där. Det var allt från så kallade scene-kids, till väldigt välklädda unga damer, till fjortisar, till emos, hipsters och punkare :love:

Vad var det för konsert?

*Hoppas innerligt att jag har fått det rätt med citaten*
 
Men varför blir du så upprörd?
Antingen förklarar du om någon missförstår eller så struntar du i det. Sen är det ju så att folk såklart kommer argumentera emot när du uttrycker dig otrevligt och skriver att du inte kommer sluta klaga på andras klädval?
För att jag är fucked up i huvudet och jag får panik när jag blir missförstådd. Det är det ärligaste svaret.

Men tagga ner lite. Att det blir diskussioner som kanske inte går åt det håll man vill är väl otroligt vanligt på forum (oavsett om det är buke eller inte) och inte speciellt konstigt?
Ja, kanske behöver du en bukepaus, det känner du bäst själv :)
Mm, tack. Skönt med någon som orkar prova metoden att inte skrika på mig.
 
Numer är jag väldigt tråkig och bekväm i min klädel, jeans, linne och kofta typ. Men under gymnasiet och ngt år efter så var jag först inspirerad av j-rock/ visual key (dvs folk trodde man var emo ;)) sen bidde det gothic lolita ett halvår typ innan jag snöade in på classic lolita som jag fortsatte med sen. Tills jag började jobba i stall och gick runt i skitiga ridbyxor och halm i håret 24/7 istället..
men saknar lolita stilen väldigt, puffiga klänningar, söta accessoarer och allt som hörde till. Hade det inte varit så fasligt dyrt och strikt med kläderna och matchningen osv så hade jag nog fortsatt. Men 2000kr för en klänning +tull är lite väl... och sen sminket och Hår uppsättningarna som tog 100år att få rätt med :/.
Har i alla fall kvar mina klänningar och brukar ta på dem lite då och då ^_^. Gråter dock då de blivit lite för små :cry:..

Den vardagliga logiken:
Goth = emo
Scene = emo
Alla stilar där man har på sig svart = emo
Emo = goth
:D

Jag tycker också om lolita! Speciellt goth lolita. Jag tycker att du borde börja igen, känner du någon som kan sy/kan du sy? Be dem då att sy en klänning/sy en själv!
Det går även att använda underkjolar och sedan någon tröja instoppad i den översta kjolen, ser ut lite som en klänning då!
 
Ursäkta att jag skuttar in här men jag är fascinerad av lolita-stilen då jag tycker att den verkar söt :D Kan man fråga om du har bilder som du kan tänka dig att visa? :o

För att bidra något till tråden: En vinter hade jag knallrosa hår som jag älskade :love: Och bar då gärna min tröja från en emo(?)shop med kattöron på luvan :D är fortfarande förtjust i den. Vet dock inte om det kan kallas för någon särskild stil men det var alternativ iallafall :D

Det låter mer som en kawaii mössa. Jag har en sådan, kan lägga upp en bild om du vill! :3
 
Jag menade att erfarenheter av att ha blivit förminskad är en orsak till att det är extra viktigt för mig att bli uppfattad som metalhead av andra.

Ja jag förstod det men att klaga över att andra lånar stilen kommer inte hjälpa. Snarare stjälpa.

Detta är sista inlägget jag skriver i den här tråden för du är så himla otrevlig.
 
Ja jag förstod det men att klaga över att andra lånar stilen kommer inte hjälpa. Snarare stjälpa.

Detta är sista inlägget jag skriver i den här tråden för du är så himla otrevlig.
"Jag tolkade dig som att du trodde att jag inte hade koll på feministisk teori, och reagerade med att uttrycka hur kränkt jag kände mig över det istället för att bara förklara att jag visst har koll."

Det här var ett försök att be dig om ursäkt och erkänna att jag gjorde ett misstag. Ledsen om det inte framgick.
 
Jag tycker också om lolita! Speciellt goth lolita. Jag tycker att du borde börja igen, känner du någon som kan sy/kan du sy? Be dem då att sy en klänning/sy en själv!
Det går även att använda underkjolar och sedan någon tröja instoppad i den översta kjolen, ser ut lite som en klänning då!
Det är en underbar och härlig men svår stil att klara av, så blir inget bra om man gör det halvhjärtat. Sydde en del men har inte tålamod för det :/ körde mest på of brand lolita men även det blev dyrt.
 
Stil och stil.

Jag är svag för -30/40/50-tal, både frisyrer och kläder.
Att löpa linan ut blir dock lite för maskerad, men jag gillar att snurra håret, klänningarna och skorna.
 
Usch för detta som jag kommer att skriva nu, jag önskar att det aldrig ens var ett problem.
Jag ska börja i en ny skola. Där är det inte lika mycket regler, och den är större. Så jag ser fram emot det.
Men problemet är min klädstil. På den skolan är det inte lika strikt med mobbning, och t.o.m lärarna dömer en p.g.a ens utseende, vilket kan gå ut över ens betyg.
Så jag vet inte vad jag ska göra. Efter att jag har börjat klä mig som en goth, samt lagt mer betoning på mer "gotiska" saker och ting så har jag blivit lyckligare.
Så jag vet inte vad jag ska göra. Antagligen så tänker jag för mycket på det. Det är ett tag kvar.
 
Usch för detta som jag kommer att skriva nu, jag önskar att det aldrig ens var ett problem.
Jag ska börja i en ny skola. Där är det inte lika mycket regler, och den är större. Så jag ser fram emot det.
Men problemet är min klädstil. På den skolan är det inte lika strikt med mobbning, och t.o.m lärarna dömer en p.g.a ens utseende, vilket kan gå ut över ens betyg.
Så jag vet inte vad jag ska göra. Efter att jag har börjat klä mig som en goth, samt lagt mer betoning på mer "gotiska" saker och ting så har jag blivit lyckligare.
Så jag vet inte vad jag ska göra. Antagligen så tänker jag för mycket på det. Det är ett tag kvar.
lyd ett gott råd ^_^ skit i andra och var glad för den du är och för vad som gör dig lycklig :D. Som Lolita på gymnasiet fick jag många blickar och ibland kommentarer man kunde ha varit utan. Men jag trivdes i mina kläder och mina kläder gav mig mod att våga vara mig själv. På den skolan var det bara ca 80 elever, varav 5 var ordentligt alternativa i sin klädstil, Så man stack ändå ut en hel del ur mängden. Men det var mycket konstigare då man hade byxor på sig, då undrade folk varför man inte hade puff kjolarna ;).
 
lyd ett gott råd ^_^ skit i andra och var glad för den du är och för vad som gör dig lycklig :D. Som Lolita på gymnasiet fick jag många blickar och ibland kommentarer man kunde ha varit utan. Men jag trivdes i mina kläder och mina kläder gav mig mod att våga vara mig själv. På den skolan var det bara ca 80 elever, varav 5 var ordentligt alternativa i sin klädstil, Så man stack ändå ut en hel del ur mängden. Men det var mycket konstigare då man hade byxor på sig, då undrade folk varför man inte hade puff kjolarna ;).

Det med byxorna har jag varit med om. :D Fast då var det fascinerande att jag hade blåa byxor på mig och inte svarta. :eek:
Mobbarna klarar jag förmodligen av, det är lärarna och betygen jag oroar mig över.
 
Det med byxorna har jag varit med om. :D Fast då var det fascinerande att jag hade blåa byxor på mig och inte svarta. :eek:
Mobbarna klarar jag förmodligen av, det är lärarna och betygen jag oroar mig över.
gör ditt bästa och kämpa lite till, är det ett betyg som är konstigt/fel så får du helt enkelt prata med lärarna eller studie vägledare. och varför börjar du i en skola som du inte känner förtroende för?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Blyger
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 161
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 809
Senast: Enya
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp