Pratade med min healer om det här igår...och, tro det eller ej, men även de är styrda av regler, som t.ex. att de INTE får ställa diagnoser eller påstå sig ha botat (tänkte på den som sagt att den botat någons cancer) de får INTE ta oskäligt betalt (men självklart ska de ha betalt för jobbet de gör) och "normen" är ca 3-400:-/behandling. Självklart får de inte lura folk på pengar heller.
En bra healer är naturligtvis rädd om sitt rykte och sina kunder.
Om en healer känner att den faktiskt inte kan hjälpa en person så nekar de flesta, och rekommenderar någon som jobbar på ett annat sätt.
Tyvärr hör man ju bara om de dåliga, och de som faktiskt bluffar.
Men det är inte alltid "skolmedicinen" hjälper eller botar heller, och förmodligen finns det procentuellt lika många oseriösa, okunniga och inkompetenta läkare (jag har träffat oändligt många...) så vad spelar det för roll om man väljer att ge det en chans?
Det värsta som kan hända är liksom...ingenting...det är ofarligt och utan några som helst farliga biverkningar.
När jag haft som ondast har jag haft 1300 mg alvedon, 250-500 mg naproxen och 250-500 mg paraflex upp mot åtta gånger per dygn. Vilket möjligtvis tar bort topparna.
Då brukar jag ta till healing som komplement, det hjälper faktiskt betydligt mer än denna cocktail.
Så JAG är oändligt glad över att jag har hittat något som FUNGERAR för mig, när inte vanlig medicin gör det.
Därmed har jag sagt mitt i den här diskussionen bland alla negativa och tråkiga dömanden
Dock är det rätt intressant att så många tror på mirakelkurer för viktnedgång när just forskningen säger att det är bluff