Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
"xxx säljes/överlåtes till gott hem som inte har för mycket besök av främmande personer. Hon är importerad och relativt skygg för nya personer. Jag har kennel med fyra raser och det blir i längden olämpligt att ha henne bland valpar och unghundar som ser hennes beteende. Hon är helt orädd för människor hon känner dock och en riktig hjärtevän. Hon fungerar fint att ha lös, snäll mot allt och alla. Jag hoppas hitta ett hem där vi kan vara delägare och jag får möjlighet att ta en valpkull på henne längre fram, eller om vi delar på en. "

Men det är inte genetiskt vet man, så det är lugnt...
 
"xxx säljes/överlåtes till gott hem som inte har för mycket besök av främmande personer. Hon är importerad och relativt skygg för nya personer. Jag har kennel med fyra raser och det blir i längden olämpligt att ha henne bland valpar och unghundar som ser hennes beteende. Hon är helt orädd för människor hon känner dock och en riktig hjärtevän. Hon fungerar fint att ha lös, snäll mot allt och alla. Jag hoppas hitta ett hem där vi kan vara delägare och jag får möjlighet att ta en valpkull på henne längre fram, eller om vi delar på en. "

Men det är inte genetiskt vet man, så det är lugnt...
Alltså va ???!!!
 
Fynda valpar som föds i juni.
Tiken är korsning border collie/labrador/amstaff. Hanen är border collie/labrador (ej släkt med tiken såklart!)/sydafrikansk mastiff.

Eftersom valparna blir vad man gör dom till så tror jag att jag ska köpa en för älgjakt.
 
Trevlig du låter då ;) trodde man kunde se vilken ras det är.
En del raser har man kartlagt DNAt på, men långt ifrån alla. Tror HundSport har Wallraffat om det, det var inte många rätt svar de fick. Det är typ som att kasta pengarna i sjön.
Man kan DNAtypa, dvs se om en valp är efter individ A o/e B är föräldrar till valpen, men det kräver att man kan testa föräldradjuren också.
 
En del raser har man kartlagt DNAt på, men långt ifrån alla. Tror HundSport har Wallraffat om det, det var inte många rätt svar de fick. Det är typ som att kasta pengarna i sjön.
Man kan DNAtypa, dvs se om en valp är efter individ A o/e B är föräldrar till valpen, men det kräver att man kan testa föräldradjuren också.
Ok. Har bara hört talas om att det finns ungefär, så dålig koll där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 286
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 808
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 779
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp