Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad säger man?


68717071_2383965308346554_6949075553840267264_n.jpg


Ett alternativ på uttal som aldrig dök upp i "hur uttalar du...?" tråden på allmänt.
Levande staket för melonodlingar? :rofl::laugh:
 
Häromdagen fanns en 1-årig Greyhound/ovtjarka till salu (annonsen är borttagen nu). Troligen ingen tjuvparning heller eftersom det fanns en uppfödare bakom. Jag hade gärna hört motiveringen till den mixen.
Var bland det värsta jag hört talas om. Btw, alla som föder upp hundar är uppfödare.
 
Irland är ju inget U-land, jag hade inte blivit jätteförvånad om det visade sig att svenska hundar flögs dit för omplacering. Hela importgrejen kan nog framkalla både sympati och en känsla av att hunden är extra speciell...
Irland är inget U-land men synen på husdjur (katter, hundar, hästar) är fortfarande i stort väldigt annorlunda från Sverige. Antalet rescuehundar representerar detta rätt väl tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 286
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 808
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 778
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp