Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borzoierna låg också där - de hade tom reg nummer på ett par av dem :(
Jo, de ligger ute på hemsidan, men länken var till en artikel som handlade om polarhundarna, inte borzoierna. Det var därför jag blev förvirrad över antalet.
Jag har inte hittat någon onlineinfo om vinthundarna, men tydligen var de inte i dåligt skick eller vanvårdade. :heart
 
1643240247943.png
 
Hajade till lite när jag såg detta på fb.

Hej, jag heter Affe. Jag fyller 5 år i mars. Jag är redo att bli pappa. Finns det några fina flickor där ute, så be era hussar och mattar att titta på Phalesällskapets hemsida så hittar ni mer info om mig och min fina stamtavla. Jag är en gosig och väldigt trevlig kille. Snäll så det förslår
😉
. Så tveka inte, hör av er till min matte. Så kanske vi ses snart


Hunden presenteras med sitt smeknamn och hemsidan ger inga som helst meriter förutom det att den är hälsotestad. Är jag kitslig som tycker det osar lite oseriöst?
 
Hajade till lite när jag såg detta på fb.

Hej, jag heter Affe. Jag fyller 5 år i mars. Jag är redo att bli pappa. Finns det några fina flickor där ute, så be era hussar och mattar att titta på Phalesällskapets hemsida så hittar ni mer info om mig och min fina stamtavla. Jag är en gosig och väldigt trevlig kille. Snäll så det förslår
😉
. Så tveka inte, hör av er till min matte. Så kanske vi ses snart


Hunden presenteras med sitt smeknamn och hemsidan ger inga som helst meriter förutom det att den är hälsotestad. Är jag kitslig som tycker det osar lite oseriöst?
Alla annonser av den typen skriker oseriositet, att dessutom låtsas att det är hunden själv som skrivit får mig att tro att det är en 6-åring som skrivit texten. :mad:
 
Fanns det bild?? Är så jävla nyfiken på hur de kommer att se ut och bete sig som vuxna att jag nästan står redo att förbarma mig över ett exemplar i rent forskningssyfte.
Ytterst oklara bilder på valpar som mest såg ut som valpar gör, små korvar med päls!
Skärmavbild 2022-02-05 kl. 14.01.56.png

Jag tänker ofta att frallor egentligen är betydligt "mer hund" än vad vi tror, men den säkert konstanta syrebristen gör det omöjligt för dem att visa det. Är fullt övertygad om att ifall de rent fysiskt skulle fungera så skulle ingen normalt funtad människa vilja ha en eftersom det skulle vara så jobbigt ;)
Kombinationen av tjockskalligheten från frallan och den totalt motsatta vallhundsmentaliteten är så svår att föreställa sig!
 
Ytterst oklara bilder på valpar som mest såg ut som valpar gör, små korvar med päls!
Visa bifogad fil 85324
Jag tänker ofta att frallor egentligen är betydligt "mer hund" än vad vi tror, men den säkert konstanta syrebristen gör det omöjligt för dem att visa det. Är fullt övertygad om att ifall de rent fysiskt skulle fungera så skulle ingen normalt funtad människa vilja ha en eftersom det skulle vara så jobbigt ;)
Kombinationen av tjockskalligheten från frallan och den totalt motsatta vallhundsmentaliteten är så svår att föreställa sig!

Min kära mor och syster föder upp frallor (till mitt förtret) och jag kan ju inte tänka mig en värre kombo - frallans BETONGSKALLE med BCs kvickhet? Nej fyfan, vilket mardröm. :laugh:
 
Min kära mor och syster föder upp frallor (till mitt förtret) och jag kan ju inte tänka mig en värre kombo - frallans BETONGSKALLE med BCs kvickhet? Nej fyfan, vilket mardröm. :laugh:
OT MEN; Vilket osökt kommer mig att minnas en häst jag hade på prov, korsning fjording/fullblod... Fjordingens envishet och styrka med fullblodets snabbhet och vighet - nej, vi kom inte överrens så det blev inget köp (men vi hann prova en Hubertusjakt ihop, till masterns förtret. Han åt nog sobril i resten av sitt liv efter det!).
Jag tänker mig att det där blir same-same i hundvärlden :nailbiting:
 
OT MEN; Vilket osökt kommer mig att minnas en häst jag hade på prov, korsning fjording/fullblod... Fjordingens envishet och styrka med fullblodets snabbhet och vighet - nej, vi kom inte överrens så det blev inget köp (men vi hann prova en Hubertusjakt ihop, till masterns förtret. Han åt nog sobril i resten av sitt liv efter det!).
Jag tänker mig att det där blir same-same i hundvärlden :nailbiting:
Säg inte det, när jag var på ridläger i England hade de en fjordkorsning som var mycket trevlig. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 386
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 028
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 849
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 872
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp