Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu finns en "mirakelvalp" på Blocket!

Annonsen börjar ""Snälla, lev". Huset är tyst, varmt och lugnt. Annie tittar oroligt på mig med den där mammablicken som hundmammor har; hennes ögon skriker "ge tillbaka min baby". "

Sen följer en dramatisk berättelse om hur ägaren ägnar sig åt HLR på den livlösa valpen och efter 50 minuter får igång andningen.

Valpen överlever och äter upp sig.

I slutet av annonsen får man veta rasen: "en unik liten chinese crested, född innan jul och i storlek med en tändsticksask. Hon är creme och vit men kommer förändra färg när årstiderna skiftar. "

Och priset: jamen femtiofyratusen. :up:
 
Nu finns en "mirakelvalp" på Blocket!

Annonsen börjar ""Snälla, lev". Huset är tyst, varmt och lugnt. Annie tittar oroligt på mig med den där mammablicken som hundmammor har; hennes ögon skriker "ge tillbaka min baby". "

Sen följer en dramatisk berättelse om hur ägaren ägnar sig åt HLR på den livlösa valpen och efter 50 minuter får igång andningen.

Valpen överlever och äter upp sig.

I slutet av annonsen får man veta rasen: "en unik liten chinese crested, född innan jul och i storlek med en tändsticksask. Hon är creme och vit men kommer förändra färg när årstiderna skiftar. "

Och priset: jamen femtiofyratusen. :up:
Ja, nog är det en mirakelvalp om de får den såld till det priset. 😲
 
Ja, nog är det en mirakelvalp om de får den såld till det priset. 😲
Sant! :D Ja det måste vara det de menar med mirakel.

Vem skulle betala en förmögenhet för en valp för att den föddes slak?? Den är ju inte ens korsad med pudel! :grin:

(På det temat: Blocket har också en annons med "sprollie". ESS + BC. Ibland undrar jag om den där designeraveln bara går ut på att hitta på så fyndiga namn som möjligt på resultatet)
 
Senast ändrad:
Nu finns en "mirakelvalp" på Blocket!

Annonsen börjar ""Snälla, lev". Huset är tyst, varmt och lugnt. Annie tittar oroligt på mig med den där mammablicken som hundmammor har; hennes ögon skriker "ge tillbaka min baby". "

Sen följer en dramatisk berättelse om hur ägaren ägnar sig åt HLR på den livlösa valpen och efter 50 minuter får igång andningen.

Valpen överlever och äter upp sig.

I slutet av annonsen får man veta rasen: "en unik liten chinese crested, född innan jul och i storlek med en tändsticksask. Hon är creme och vit men kommer förändra färg när årstiderna skiftar. "

Och priset: jamen femtiofyratusen. :up:

Finns ju en betydande risk att det är något fel på den om den är extremt liten jämfört med normalt 🙄

En seriös uppfödare skulle behålla en sådan valp själv eller placera den hos någon man känner.
 
Nu finns en "mirakelvalp" på Blocket!

Annonsen börjar ""Snälla, lev". Huset är tyst, varmt och lugnt. Annie tittar oroligt på mig med den där mammablicken som hundmammor har; hennes ögon skriker "ge tillbaka min baby". "

Sen följer en dramatisk berättelse om hur ägaren ägnar sig åt HLR på den livlösa valpen och efter 50 minuter får igång andningen.

Valpen överlever och äter upp sig.

I slutet av annonsen får man veta rasen: "en unik liten chinese crested, född innan jul och i storlek med en tändsticksask. Hon är creme och vit men kommer förändra färg när årstiderna skiftar. "

Och priset: jamen femtiofyratusen. :up:
En pytteliten valp som inte fått igång andningen förrän efter 50 minuter och behövt hlr? Jag är lite mer insatt vad gäller människor så kanske har helt fel i min oro, men skulle nog personligen gå och fundera på vad det kan ha lett till för konsekvenser på lång sikt och snarare backa från köp.
 
Nu finns en "mirakelvalp" på Blocket!

Annonsen börjar ""Snälla, lev". Huset är tyst, varmt och lugnt. Annie tittar oroligt på mig med den där mammablicken som hundmammor har; hennes ögon skriker "ge tillbaka min baby". "

Sen följer en dramatisk berättelse om hur ägaren ägnar sig åt HLR på den livlösa valpen och efter 50 minuter får igång andningen.

Valpen överlever och äter upp sig.

I slutet av annonsen får man veta rasen: "en unik liten chinese crested, född innan jul och i storlek med en tändsticksask. Hon är creme och vit men kommer förändra färg när årstiderna skiftar. "

Och priset: jamen femtiofyratusen. :up:
Den valpen är inte frisk skulle jag säga. Vilket mirakel om någon betalar 54.000kr för den 🤓
 
Det konstiga är: säljaren verkar vara just det. Alltså superseriös uppfödare. Namnet står i annonsen och när jag kollar på kenneln så föder de upp cc, dobermann, dvärgpinscher och två lyxiga kattraser. Tävlat bruks, dömer på utställningar osv. Så hela den där mirakelvalpsgrejen är jättekonstig.
Oj vet precis vem det är. Jättekonstig annons av den personen och priset är helt horribelt oseriöst.
 
Oj vet precis vem det är. Jättekonstig annons av den personen och priset är helt horribelt oseriöst.
Det står namn som låter som mamma och dotter i annonsen. Så möjligen är det dottern som säljer valpen. Men eftersom mamman har med sitt namn så borde hon väl tycka att det är helt okej.
Undrar vad de tar för en vanlig cc-valp? Är det en sällsynt dyr ras?
 
Det står namn som låter som mamma och dotter i annonsen. Så möjligen är det dottern som säljer valpen. Men eftersom mamman har med sitt namn så borde hon väl tycka att det är helt okej.
Undrar vad de tar för en vanlig cc-valp? Är det en sällsynt dyr ras?
Dottern är vuxen, +25 år.
 
Blir också förvånad - har träffat henne lite i dobermannkretsar och inte fått den uppfattningen innan (även om hon inte föder upp min typ av dobbis).
Titta på annonsen om du vill, man kan söka på mirakelvalp. Bland bilderna finns en där valpen sitter bredvid en leverpastejförpackning, de vill alltså göra en poäng av hur liten den är. Som om det vore något bra??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 293
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 813
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 781
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp