Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Titta på annonsen om du vill, man kan söka på mirakelvalp. Bland bilderna finns en där valpen sitter bredvid en leverpastejförpackning, de vill alltså göra en poäng av hur liten den är. Som om det vore något bra??
Herre gud vilken fruktansvärd annons. Vem faller för en sån?! Även utan den hysteriska prislappen, hela annonsen är som en dålig berättelse skriven av en mellanstadieelev...
 
Herre gud vilken fruktansvärd annons. Vem faller för en sån?! Även utan den hysteriska prislappen, hela annonsen är som en dålig berättelse skriven av en mellanstadieelev...
Jamen så känner jag också. Det är ju till och med långt bortom alla tramsannonser med "min lilla älskling råkade ha ett kärleksmöte med grannens hanhund". Det är så skruvat, både berättelsen och priset, att man undrar om det är någon som jävlas med dem. Fast jag vet inte hur lätt det är att fejka annonser på blocket.
 
Det finns säkert en köpare pga storleken, någon som kommer bära runt på den och visa upp hur liten den är. Jag blir lite upprörd över att den är klippt på en bild, en sån liten valp tycker jag borde få behålla all päls den har för att hålla värmen lättare. :mad:
 
Det står namn som låter som mamma och dotter i annonsen. Så möjligen är det dottern som säljer valpen. Men eftersom mamman har med sitt namn så borde hon väl tycka att det är helt okej.
Undrar vad de tar för en vanlig cc-valp? Är det en sällsynt dyr ras?
Priset ligger runt 18 000 på valpar reggade i skk , i alla fall min uppfödare tar det. Kan säkert variera men runt det.
 
Jag var tvungen att gå in och titta på mirakel-annonsen. Herregud! O_o
Samtidigt fick jag i rekommenderat upp en annons på en helt vanlig, normal, ettårig malamute för fyndpriset 42000 svenska kronor! Skynda köp! Som hittat! Mamman är löpningsmästare!
 
Jag var tvungen att gå in och titta på mirakel-annonsen. Herregud! O_o
Samtidigt fick jag i rekommenderat upp en annons på en helt vanlig, normal, ettårig malamute för fyndpriset 42000 svenska kronor! Skynda köp! Som hittat! Mamman är löpningsmästare!
Jag gjorde samma som dig! Hittade många 8-12-månaders för sjuka summor 🙄
 
Tittade på Blocket för första gången på länge, hittade helt makalöst fula korsningar med cc, och flera som sas vara renrasiga men oreggade som var jätte fina och undrar så klart varför dom inte är reggade.

Jag älskar mina kineser men ibland när dom korsas blir det fruktansvärt. Det kan bli fantastiskt men ibland blir de bara så fel. Om man googlar kinesisk nakenhund och fransk bulldog får man se något av det fulaste jag sett. Vem köper sådana hundar?

Hittade korsning chihuahua, pomeranian och cc. Det blev ingen lyckad korsning
https://www.blocket.se/annons/orebro/naken_valpar__pomchi_valpar__sma_dvarghundsraser/99278702
 
Tittade på Blocket för första gången på länge, hittade helt makalöst fula korsningar med cc, och flera som sas vara renrasiga men oreggade som var jätte fina och undrar så klart varför dom inte är reggade.

Jag älskar mina kineser men ibland när dom korsas blir det fruktansvärt. Det kan bli fantastiskt men ibland blir de bara så fel. Om man googlar kinesisk nakenhund och fransk bulldog får man se något av det fulaste jag sett. Vem köper sådana hundar?

Hittade korsning chihuahua, pomeranian och cc. Det blev ingen lyckad korsning
https://www.blocket.se/annons/orebro/naken_valpar__pomchi_valpar__sma_dvarghundsraser/99278702
Bara 15% cc i mamman och valparna blir nakna? 🤔
 
Det finns säkert en köpare pga storleken, någon som kommer bära runt på den och visa upp hur liten den är. Jag blir lite upprörd över att den är klippt på en bild, en sån liten valp tycker jag borde få behålla all päls den har för att hålla värmen lättare. :mad:
Det kanske är det de spelar på, ja? Alltså att nån ska ömma för den för att den är så liten. Antagligen samma målgrupp som de som importerar gatuhundar har. Har hittills inte läst en enda intervju med någon som har en rescue som INTE säger "När jag såg hans ögon på skärmen så visste jag". (Därmed inte sagt att alla med rescue resonerar så, men de intervjuer jag läst har alltid något sådant)
 
Extremt, hur kan en renrasig hund kosta hutlöst mycket pengar bara för att den är mindre än vanligt och troligen lär dras med något eller några fel framöver. Jag undrar vad dom normala kullsyskonen kostar.
Ja det kan man ju undra! Alltså över kullsyskonen. Men att någon skulle betala så mycket för en valp som borde vara hjärnskadad, det finns väl ingen varelse som överlever 50 minuter utan att andas?
De har med en bild i annonsen på denna bredvid ett kullsyskon. De vill liksom poängtera hur liten den är som något positivt medan jag bara tycker att det ser hjärtskärande ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 388
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 028
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 857
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 872
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp