Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
296C151B-5919-472C-9468-BA7370CD7A0C.jpeg

Vad tror ni om den här? En alabai, var tvungen att googla. Ovtjarka…
 
Enligt SKK får du inte ta emot handpenning om du inte samtidigt upprättar ett köpeavtal. Avtalet måste gälla en specifik valp.
Hade ingen aning om detta. Har det alltid varit så eller är det något nytt på senare år? Tror vi lämnade handpenning hos en SKK-registrerad uppfödare 2006.
 
Jag fick för övrigt upp ett litet filmklipp på FB häromdagen. Någon bulluppfödare som tyckte "Jaha, ni klagar på att våra hundar inte kan röra sig/inte är atleter. Titta här! #huntingdog" och så ser man en paddlik varelse slafsa fram genom något träsk med näsan i backen och sedan springa ungefär tjugo meter. En riktig atlet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 495
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 049
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 921
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 962
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp