Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bläddrade lite snabbt igenom blocket på mobilen och såg den här bilden i förhandsvisningen. Undrade rätt ordentligt vad dom egentligen fotat för något innan jag såg efter ordentligt :o... Den fullstora bilden var det verkligen inger fel på utan en jättefin hund men blocket misslyckades helt klart lite med förhandsvisningen där man bara bläddrar igenom snabbt.
31045
 
American Bully-valpar - 34 999:- !! Varför kostar just dessa hundar så galet mycket??? Trettiofem tusen!
Dom kan vara svåra att para naturligt (insemination) och klarar sällan att valpa naturligt utan måste förlösas med kejsarsnitt hos veterinär, i kombination med liten ras i Sverige, om det är en extremavlad hund. Finns olika bullys, vissa mindre defekta än andra.
Engelska bulldoggs kostar också väldigt mkt, tror det också beror på hälsan.
 
Dom kan vara svåra att para naturligt (insemination) och klarar sällan att valpa naturligt utan måste förlösas med kejsarsnitt hos veterinär, i kombination med liten ras i Sverige, om det är en extremavlad hund. Finns olika bullys, vissa mindre defekta än andra.
Engelska bulldoggs kostar också väldigt mkt, tror det också beror på hälsan.
Så sjukt(!) att folk betalar mer för sjuka, osunda hundar än för sunda. :(
 
I 2 månader låg våran hund till omplacering på blocket, men igår stängdes annonsen ner. En oerhört kort historia; jag höll på att gå in i väggen i julas av olika skäl så för att minska min stress så tog jag beslutet att han skulle omplaceras. Det är en sprallig blandras på 2 år av såväl molosserhundar som brukshund för er som inte vet.

Men vilka mail jag fått :crazy: De har svarat allt ifrån att en hund blir vad man gör det till, att en blandras inte behöver aktiveras för att de inte är sönderavlade till att han får stimulans genom att vara med i tex ladugården. En enda person lät toppen och skrev massor av bra saker men ville extrakolla om han kunde gå lös bland katter då grannarna hade katt trots att det stod i min annons att han jagar katter om han får chansen. En person blev sur för att hon sökte efter en hund som kunde springa lös när hon red, och jag mailade tillbaka att han går lös på gården men att jag inte kan garantera att han går att ha lös i skog och mark då vi alltid har långlina. Hon sökte nämligen efter en "färdig" hund att kunna ta med till stallet så hon tyckte att jag borde lagt till det i annonsen för då hade hon aldrig svarat på annonsen.

Finns flera tokiga mail att berätta om, men summan är att det finns likväl spännande annonser men det finns även lika roliga svar på annonser. Jag är glad att jag inte är uppfödare för jag tröttnade redan första veckan på alla konstiga svar :angel:

Han kommer bo kvar här, insåg under dessa månader att jag får helt enkelt prioritera bort annat för jag varken kan eller vill låta honom flytta :heart
 
Folk är godtrogna och säljarna smarta.
Har en god väns dotter som köpte en dvärgtax på blocket utan stamtavla eller valpförsäkring för 15,000kr. Valpförsäkringen ska ju överlappa den nya ägarens försäkring. Efter 1 vecka blev valpen hängig och det fick åka akut till VET. Valpstackaren hade inga fungerande hjärtklaffar utan blodet strömmade fritt. Den fick somna in. Nu tog deras försäkring trots allt en del av kostnaden. Vet kostnad gick på 40,000kr och försäljaren går inte att få tag på.
 
Folk är godtrogna och säljarna smarta.
Har en god väns dotter som köpte en dvärgtax på blocket utan stamtavla eller valpförsäkring för 15,000kr. Valpförsäkringen ska ju överlappa den nya ägarens försäkring. Efter 1 vecka blev valpen hängig och det fick åka akut till VET. Valpstackaren hade inga fungerande hjärtklaffar utan blodet strömmade fritt. Den fick somna in. Nu tog deras försäkring trots allt en del av kostnaden. Vet kostnad gick på 40,000kr och försäljaren går inte att få tag på.
Problemet är att köparna är extremt oseriösa själva. Innan man tar steget att skaffa hund så måste man ju lära sig det grundläggande om vad avel och hundägande innebär.
Sedan kolla NOGA efter tänkbara linjer och kennlar man känner passar ens eget intresse, behov och kunskap.
Skulle alla göra rätt innan dom impulsköper valp så hade dom oseriösa säljarna inte funnits kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 322
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 023
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 805
Senast: cili
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp