Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va gör de då för skänka bort blir ju också förlust då, och då är det ju ännu sämre att skriva att hästen måste bort om man är hästhandlare....
Skulle gissa på att den åker till nån annan hästhandlare helt enkelt.

Som sagts ovan så de åker till en annan handlare. Eller få stå i spilta i stallgången, dela box, gå i hage dygnet runt även om det inte finns ligghall. Etc. De kommer varken avlivas eller säljas.
 
Folk går igång på: "måste säljas innan söndag". Folk tänker som ovan, tycker synd om hästen och köper. Handlare vet detta och utnyttjar människors svaga sidor. 🤷

Alt så ser de chansen att köpa en billig. Jag skulle helt seriöst kunnat kolla på en sån om den stod i närheten. Lurad kan man bli oavsett och hellre då spela roulette med en liten summa än dubbla summan eller högre. Så jag tror det finns både de som ska "rädda" och de som ser chansen att göra ett potentiellt klipp
 
Alt så ser de chansen att köpa en billig. Jag skulle helt seriöst kunnat kolla på en sån om den stod i närheten. Lurad kan man bli oavsett och hellre då spela roulette med en liten summa än dubbla summan eller högre. Så jag tror det finns både de som ska "rädda" och de som ser chansen att göra ett potentiellt klipp
Chansen att göra ett klipp säger jag ingenting om! Jag köpte min förra häst superbilligt online. Det var massor av häst för den slanten.
Det är formuleringen "måste bort innan söndag" jag syftar på.
 
Chansen att göra ett klipp säger jag ingenting om! Jag köpte min förra häst superbilligt online. Det var massor av häst för den slanten.
Det är formuleringen "måste bort innan söndag" jag syftar på.

Och jag menade - som svar på ditt inlägg om att folk går igång på formuleringen - att formuleringen lika gärna kan göra att folk ser chansen att göra ett klipp.

Om en ponny/häst är kraftigt underprissatt utan förklaring utgår folk från att det är fel på den. Om det står att det beror på akut platsbrist blir mångas bedömning en annan. Så formuleringen behöver inte enbart vara ful eller att säljaren utnyttjar att folk går igång på den.

Sen kan formuleringen naturligtvis vara hittepå eller tom avsedd för att vilseleda eller att folk ska gå igång på den.
 
Såg en annons idag där det fanns filmer och den ena filmen var den en ung tjej som gått från ponny och red hästen, i den andra filmen skulle det vara en proffs/utbildare som red hästen. Tittade på båda filmerna och personligen tyckte jag den unga tjejen red bättre än "proffset". "Proffset" red utan hjälm och satt kutryggad samt i stolsits, var inget som fick mig att tänka på att det var ett äkta proffs.
 
Såg en en annons om ett 10 årigt sto som inte funkade inom ridningen, vart hos veterinärer i 3 år och de inget hittat. Såldes för avel, inte haft något föl innan men kanske skulle lugna sig om hon fick föl.
Kunde inte utläsa någon stam i annonsen, men det räcker väl att det är ett sto för att man ska avla eller hur var det nu igen? 🙈 😅
 
Ett fullblod som är en polsk import enligt annonstexten. Tävlat upp till 110cm i Sverige och 120 med tidigare ryttare, hoppar enstaka 130 hinder. Farfar till försäljningshästen är tydligen Indoctro annars är det för mig okända namn. Hästen påstås har kapacitet för de högsta klasserna och säljaren vill gärna sälja den till ngn som söker sin nästa mästerskapshäst för hon är alldeles speciell, super snäll och duktig med en bra hoppteknik, samt har en härlig inställning på tävling.
Priset är 199 000..

Känns som om ett barn har skrivit annonsen och satt ett hjärtepris.
Edit, kollade resultaten här i Sverige. Inga superbra resultat vilket stärker vad jag tror ovan.
 
Senast ändrad:
Ett fullblod som är en polsk import enligt annonstexten. Tävlat upp till 110cm i Sverige och 120 med tidigare ryttare, hoppar enstaka 130 hinder. Farfar till försäljningshästen är tydligen Indoctro annars är det för mig okända namn. Hästen påstås har kapacitet för de högsta klasserna och säljaren vill gärna sälja den till ngn som söker sin nästa mästerskapshäst för hon är alldeles speciell, super snäll och duktig med en bra hoppteknik, samt har en härlig inställning på tävling.
Priset är 199 000..

Känns som om ett barn har skrivit annonsen och satt ett hjärtepris.
Edit, kollade resultaten här i Sverige. Inga superbra resultat vilket stärker vad jag tror ovan.

Fullblod? Indoctro är väl inget fullblod... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 972
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 315
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 076
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 407
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp