Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annons på fb. Ägare söker olika medryttare till sina fyra hästar. Två är ej ridbara och måste först musklas upp från marken. Den ena av de två går heller ej att gå ut med på promenad ensam. Även de två ridbara måste sättas igång. Alla stallsysslor ska givetvis utföras. Medryttarna får komma vid fyra tillfällen under en månad med fri schemaläggning till det förmånliga priset av 500 kr per månad.
 
Prissättning på Islandshästar kan verkligen skilja . Det man vill betala för på en ridhäst är som med andra raser,stam, prestation,psyke och då gångarter speciellt tölt. Men 25,000 för en 23 årig skogsmulle skulle jag inte ge.
Inte heller 120,000 för en 8 åring utan att veta att tölten och andra gångarter är en bra bit över medel samt att den funkar på tävling, 4 eller 5 gångarter bör vara med i annonsen samt bra ridbilder. Att den Hoppar 80 cm är tämligen ointressant. Kan absolut vara en topphäst men söker man tävlingshäst så vill man kunna se det i annonsen. Som hobbyhäst i dyraste laget.
 
Ett föl med åtminstone på bilden sjukt knepigt bakben, till salu för en spottstyver på grund att den är sned i baken, om det rättas till innan den blir såld blir priset dyrare.

Annonsen är en månad gammal och då var fölet ca 3 månader.

Alltså jag hoppas för mitt liv att det rättades till pronto. Mamman lånas förresten gärna ut på foder tillsammans med fölet... 🙈
 
Prissättning på Islandshästar kan verkligen skilja . Det man vill betala för på en ridhäst är som med andra raser,stam, prestation,psyke och då gångarter speciellt tölt. Men 25,000 för en 23 årig skogsmulle skulle jag inte ge.
Inte heller 120,000 för en 8 åring utan att veta att tölten och andra gångarter är en bra bit över medel samt att den funkar på tävling, 4 eller 5 gångarter bör vara med i annonsen samt bra ridbilder. Att den Hoppar 80 cm är tämligen ointressant. Kan absolut vara en topphäst men söker man tävlingshäst så vill man kunna se det i annonsen. Som hobbyhäst i dyraste laget.
Håller med att priserna blivit lite märkliga, eller vad sägs om en 19-åring med eksem för 35 000?
 
Ett föl med åtminstone på bilden sjukt knepigt bakben, till salu för en spottstyver på grund att den är sned i baken, om det rättas till innan den blir såld blir priset dyrare.

Annonsen är en månad gammal och då var fölet ca 3 månader.

Alltså jag hoppas för mitt liv att det rättades till pronto. Mamman lånas förresten gärna ut på foder tillsammans med fölet... 🙈
Den säljaren borde anmälas till djurskyddet/länsstyrelsen. :mad:
 
Annons på fb. Ägare söker olika medryttare till sina fyra hästar. Två är ej ridbara och måste först musklas upp från marken. Den ena av de två går heller ej att gå ut med på promenad ensam. Även de två ridbara måste sättas igång. Alla stallsysslor ska givetvis utföras. Medryttarna får komma vid fyra tillfällen under en månad med fri schemaläggning till det förmånliga priset av 500 kr per månad.

Skulle provrida en travare för att vara medryttare. Först o främst ringde ägaren innan o sa att hon ej kunde komma men jag kunde provrida själv?
Jag har haft häst i samma stall så känner stallägaren men känner inte hästägaren..
En mager, omusklad häst med endel avvikelser hämtar jag i hagen. Provrider och hon är gudasnäll men rör sig som en travare, snubblar (ena framhoven/benet är vridet innåt)
Sa att jag kan hjälpa till då hästen var extremt snäll men då ska hon ha 500:-/månaden för att jag ska hjälpa henne?! Tackade nej
 
Det gör ont i hjärtat...

"Säljes till bra pris pga akut platsbrist. Så snabb affär prioriteras. Endast kunder som har pengar och box/lösdrift redo gör sig besvär. Måste hämtas innan söndag. Först till kvarn gäller. Dvs jag håller inte ponnyn åt någon. När man betalat är man nya ägaren."
 
Det gör ont i hjärtat...

"Säljes till bra pris pga akut platsbrist. Så snabb affär prioriteras. Endast kunder som har pengar och box/lösdrift redo gör sig besvär. Måste hämtas innan söndag. Först till kvarn gäller. Dvs jag håller inte ponnyn åt någon. När man betalat är man nya ägaren."

Jag såg den annonsen igår, säljaren är en hästhandlare vars rykte inte är särskilt bra och som jag faktiskt trodde hade slutat med verksamheten. 😕
 
Det gör ont i hjärtat...

"Säljes till bra pris pga akut platsbrist. Så snabb affär prioriteras. Endast kunder som har pengar och box/lösdrift redo gör sig besvär. Måste hämtas innan söndag. Först till kvarn gäller. Dvs jag håller inte ponnyn åt någon. När man betalat är man nya ägaren."
Får mig att undra vad som händer om ponnyn inte blir såld innan söndagen. 🤔
 
Kom över en väldigt kort men bestämt annons.

"Söker lite ponny att hjälpa till med till min dotter. Jag har haft egen häst så vi klarar oss själva."

Ingen mer information, ingen ålder, längd lr kunskapsnivå på dottern, inte heller hur mycket dom önskar att hjälpa till eller vilka förväntningar man har på denna ponny mer än att den ska vara liten. Även hur sista meningen är skriven får mig att undra, redan i annonsen upplevs det liksom som att man har väldigt lite intresse av att kommunicera med hästägaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 777
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 230
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 186
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 480
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp