Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häst som säljs av känd ryttare.
Valack som varit hingst länge och inte kan gå med andra hästar. Kan inte tävlas och inte ridas ut i skogen. 100.000 👌
Ja jag såg just det jag med och tänkte att det måste ha blivit typ en nolla för mycket på priset eller nått…
Men jag är överlag inte ett fan av den ryttaren mer än att jag beundrar hens följsamhet på busiga hästar.
 
Om man vill skjuta sin häst, för den är så närgången, ifrån sig, då kan man använda den här. Fri frakt, i massivt trä, med 23% rabatt. Endast 296,86.
Vet inte riktigt hur man använder den, men jag antar att man skjuter bort, lixom trycker iväg, hästen så den förstår att den är avisad. Nämen vänta nu. Häst-av-isare. Är det som en slags isskrapa till bilen, fast för för sin häst? Eller sina hästsportverktyg? Jag vet inte riktigt vad hästsportverktyg är heller vid närmare eftertanke... Eller är det för ens sura bekanta som är häst-avis-are? Ett gäng avundsjuka grinollar? Kan nån vara snäll och förklara vad man ska ha den här mockajängen till? Jag tror ju ändå att det är ett klipp, bra pris och fri frakt!
Screenshot_20210817-184233_Chrome.jpg
 
"I början av 2017/18 så var jag tvungen att lämna honom då han skulle vidare till utbildning. Dock var dem mycket oseriösa och märkte ingen skillnad när han kom tillbaks. Vi hade en tuff period då jag var tvungen att utbilda honom.. Allt gick bra tills jag inte hade tid till att vara i stallet lika mycket. Då skaffade jag en pålitlig medryttare men efter ett tag märkte jag att han hade flera skador och visste direkt att det var hon, hans medryttare, som hade slagit honom. Jag bad henne att sluta direkt och nu söker jag ett hem åt honom där han kan känna sig trygg igen.

Jag har ridit honom ett par gånger men då han har bara kastat av mig flera gånger så jag började bli rädd för honom. Han har även kastat av flera små häst tjejer/duktiga/erfarna ryttare, så det beror inte alls på att han inte gillar ryttaren. Detta är absolut INGEN NYBÖRJARHÄST/HOBBY HÄST! Skulle även kunna säga att han är farlig men efter lite mer utbildning kan ni säkert komma långt. "

Hela annonsen luktar fejk då hästen minsann är på intermediere/140nivå och säljes för 80.000. Någon som vill slå till osett? 😂
 
"I början av 2017/18 så var jag tvungen att lämna honom då han skulle vidare till utbildning. Dock var dem mycket oseriösa och märkte ingen skillnad när han kom tillbaks. Vi hade en tuff period då jag var tvungen att utbilda honom.. Allt gick bra tills jag inte hade tid till att vara i stallet lika mycket. Då skaffade jag en pålitlig medryttare men efter ett tag märkte jag att han hade flera skador och visste direkt att det var hon, hans medryttare, som hade slagit honom. Jag bad henne att sluta direkt och nu söker jag ett hem åt honom där han kan känna sig trygg igen.

Jag har ridit honom ett par gånger men då han har bara kastat av mig flera gånger så jag började bli rädd för honom. Han har även kastat av flera små häst tjejer/duktiga/erfarna ryttare, så det beror inte alls på att han inte gillar ryttaren. Detta är absolut INGEN NYBÖRJARHÄST/HOBBY HÄST! Skulle även kunna säga att han är farlig men efter lite mer utbildning kan ni säkert komma långt. "

Hela annonsen luktar fejk då hästen minsann är på intermediere/140nivå och säljes för 80.000. Någon som vill slå till osett? 😂
Den har nu gått från 700 000, till 80 000 , till 25 000 kr. Inom en halvtimme. Om vi håller oss kalla borde det istället bli att de betalar oss vid köp av lufthästen om en stund.
 
Hittade en annons. Det man måste ge cred för är ärligheten och att hästen säljes för att ägaren inte har kunskap att få rätt på problemen. Och till skillnad från många annonser där man bara framhäver de positiva sidorna, så framställs hästen som riktigt hemsk. Men jag tror att med rätt person kan det bli bra 😃
Annonsen lite redigerad:
Superkänslig, inte enkel, svår vid inridning och inte inriden helt. Behöver mycket tid, är orolig på nya ställen. Skadefri. Lite av en enmanshäst. Trygg i boxen, hatar dåligt väder, lättlärd. Går barfota aldrig varit skodd då hovarna är bra. Osäker på nya människor. Går att lasta men inte enkelt. Har svårt att vara själv i stallet och i hagen.
 
På ämnet om knepiga provridningar. Rider hos ett försäljningsstall och vi säljer bland annat en fyraåring (med andra ord en unghäst). På provridningen dyker det upp en familj med ett barn som vill ha en trygg nybörjarhäst O_o hästen är jättesnäll i all hantering och ridning. Men jag hade då inte köpt en unghäst som inte är klar med sin grundutbildning om kravet är en stabil barnhäst.

En annan rolig sadelannons innehåller att sadeln är 17 tum och ”Välbalanserad svart hoppsadel, perfekt som inridningssadel”. Det är allt. Jag har inte köpt en sadel på 12 år, men lite mer information behövs väl? :angel:
 
På ämnet om knepiga provridningar. Rider hos ett försäljningsstall och vi säljer bland annat en fyraåring (med andra ord en unghäst). På provridningen dyker det upp en familj med ett barn som vill ha en trygg nybörjarhäst O_o hästen är jättesnäll i all hantering och ridning. Men jag hade då inte köpt en unghäst som inte är klar med sin grundutbildning om kravet är en stabil barnhäst.

En annan rolig sadelannons innehåller att sadeln är 17 tum och ”Välbalanserad svart hoppsadel, perfekt som inridningssadel”. Det är allt. Jag har inte köpt en sadel på 12 år, men lite mer information behövs väl? :angel:
Det är jättemånga som letar väldigt ungt till sina barn tyvärr. Har sålt några ungponnyer de senaste året och många som ringt eller skickat mail vill ha stensäkra ponnyer men gärna unga så de kan ha dem länge och tjäna en hacka. Mina ponnyer har varit väldigt trevliga, men de är, trots det, unghästar.
 
"Hon blev innan sommaren halt en dag när hon kom in från hagen. Detta har fortfarande inte släppt och vi har inte tid att utreda henne nu då ridskolan är i full gång igen."

Seriös ridskola som låter en häst stå halt flera månader utan att utreda något...
 
"Hon blev innan sommaren halt en dag när hon kom in från hagen. Detta har fortfarande inte släppt och vi har inte tid att utreda henne nu då ridskolan är i full gång igen."

Seriös ridskola som låter en häst stå halt flera månader utan att utreda något...
Hur löser de sina halta hästar i vanliga fall? De verkar ju inte bry sig om dem under sommaren och under terminen har de inte tid :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 777
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 230
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 178
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 480
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp