Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Han behöver kollas upp av en kiropraktor/vet då han har ont över kors/länd när man trycker där, samt att han behöver komma upp i vikt eftersom han fallit ur, ev. Behöver tänderna kollas upp också eftersom han har svårt att ta på sig hull. Han är avmaskad 2 gånger i våras.
Jag tänker att man har honom på foder första månaden och att man då kollar upp och ger honom det han behöver och när jag sett att han får det han behöver så skrivs han över på köparen."

Ergo betala veterinärkostnaderna så kanske du får behålla min trasiga häst?
Låter ju som en utmärkt strategi. Skicka hästen till någon som tar veterinär fakturorna och sen tar du hem den.
 
"Två sadlar till salu.En utan sadelgjord 500kr.En med sadelgjord 800kr"
Det var allt man behöver veta ja... :angel:
Det var en dyr sadelgjord
Ska vi gissa att de är någon dåre som såg en bild på en häst i lågstadiet och som nu hittat ett par billiga sadlar från 1800 frysihjäl med trasig bom på en loppis och med den publicitet som stundtals varit om sadelstölder tror h*n ska göra storkvovan på sitt "fynd"
 
"Han behöver kollas upp av en kiropraktor/vet då han har ont över kors/länd när man trycker där, samt att han behöver komma upp i vikt eftersom han fallit ur, ev. Behöver tänderna kollas upp också eftersom han har svårt att ta på sig hull. Han är avmaskad 2 gånger i våras.
Jag tänker att man har honom på foder första månaden och att man då kollar upp och ger honom det han behöver och när jag sett att han får det han behöver så skrivs han över på köparen."

Ergo betala veterinärkostnaderna så kanske du får behålla min trasiga häst?

Det där var bland det fräckare jag läst faktiskt!! O_o
 
"Han behöver kollas upp av en kiropraktor/vet då han har ont över kors/länd när man trycker där, samt att han behöver komma upp i vikt eftersom han fallit ur, ev. Behöver tänderna kollas upp också eftersom han har svårt att ta på sig hull. Han är avmaskad 2 gånger i våras.
Jag tänker att man har honom på foder första månaden och att man då kollar upp och ger honom det han behöver och när jag sett att han får det han behöver så skrivs han över på köparen."

Ergo betala veterinärkostnaderna så kanske du får behålla min trasiga häst?
Undrar vad djurskyddslagen säger om att inte ge sitt djur den vård man ser att det behöver?
 
Vad sägs om denna "grimma, svart och silver"? Både beskrivningen och bilden är ju fantastiska 😅 :rofl:
433678933_a699ebcb-22f8-4340-8ee4-57eba0ea355a.jpg


(jag har köpt varan, kunde inte låta bli - det ska vara ett Schockemöhleträns utifrån vad jag kan utläsa, men vi får väl se när det kommer på posten. Bra pris :p ).
 
Haha fick du nån mer information? 😂
Nej, så det blir lite av en chansning :p
Jag har köpt det på tradera, av en ”stor” säljare som säljer mycket kläder och så, de har inte koll på hästgrejer alls utan prissätter hejvilt (vad sägs om ett standard allroundspö i plast för 200kr?) och bilden här visar ju, de har ingen aning utan har en hög med läderremmar.. ”hmm, GRIMMA!”…men, man kan fynda fina grejer till bra pris.

Det stod inte ens storlek men jag gissar cob eller full då man på en bild kan utläsa 11,5 på bettet.
 
Nej, så det blir lite av en chansning :p
Jag har köpt det på tradera, av en ”stor” säljare som säljer mycket kläder och så, de har inte koll på hästgrejer alls utan prissätter hejvilt (vad sägs om ett standard allroundspö i plast för 200kr?) och bilden här visar ju, de har ingen aning utan har en hög med läderremmar.. ”hmm, GRIMMA!”…men, man kan fynda fina grejer till bra pris.

Det stod inte ens storlek men jag gissar cob eller full då man på en bild kan utläsa 11,5 på bettet.
Jag brukar ha koll på deras hästavdelning men ofta prissätter de så ofantligt dåligt (dyrt) där. Men ibland kan man fynda på ren okunskap 😇
 
"Han behöver kollas upp av en kiropraktor/vet då han har ont över kors/länd när man trycker där, samt att han behöver komma upp i vikt eftersom han fallit ur, ev. Behöver tänderna kollas upp också eftersom han har svårt att ta på sig hull. Han är avmaskad 2 gånger i våras.
Jag tänker att man har honom på foder första månaden och att man då kollar upp och ger honom det han behöver och när jag sett att han får det han behöver så skrivs han över på köparen."

Ergo betala veterinärkostnaderna så kanske du får behålla min trasiga häst?
Hoppas ingen går på det där, låter helt absurt…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 247
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 381
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 499
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp