Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Tävlad 120 cm i somras, gick omkull i stallgången häromdagen och är nu halt ena fram.
Obs, är inte mycket halt utan markerar endast lite (film finns att se).
Behöver förmodligen ett par veckors vila alternativ sprutas en gång.
I övrigt frisk och sund.
Säljes därav till högstbjudande, dock ej bud under 25.000:-"

Vem säljer en halt häst? Och varför inte själv låta hästen vila ett par veckor utan istället försöka sälja den..? :confused:
 
"Tävlad 120 cm i somras, gick omkull i stallgången häromdagen och är nu halt ena fram.
Obs, är inte mycket halt utan markerar endast lite (film finns att se).
Behöver förmodligen ett par veckors vila alternativ sprutas en gång.
I övrigt frisk och sund.
Säljes därav till högstbjudande, dock ej bud under 25.000:-"

Vem säljer en halt häst? Och varför inte själv låta hästen vila ett par veckor utan istället försöka sälja den..? :confused:
Hästhandlare från Skåne? Tycker jag såg något liknande där..
 
"Tävlad 120 cm i somras, gick omkull i stallgången häromdagen och är nu halt ena fram.
Obs, är inte mycket halt utan markerar endast lite (film finns att se).
Behöver förmodligen ett par veckors vila alternativ sprutas en gång.
I övrigt frisk och sund.
Säljes därav till högstbjudande, dock ej bud under 25.000:-"

Vem säljer en halt häst? Och varför inte själv låta hästen vila ett par veckor utan istället försöka sälja den..? :confused:
Hästhandlare som de andra skriver. En känd sådan dessutom. Mycket skriverier om henne
 
Jag är irriterad! Letar en begagnad säkerhetsväst till dottern av ett specifikt märke och storlek. Har skrivit på fyra annonser på både Hästnet och Blocket men INGEN svarar!?
Varför? Vill man inte sälja varan? Är den redan såld kan man väl åtminstone svara mig det och ta bort annonsen.
Vet att Hästnets meddelandefunktion kan strula så där har jag även skickat sms till den enda som hade ute telefonnumret, men utan resultat...😫
 
Jag är irriterad! Letar en begagnad säkerhetsväst till dottern av ett specifikt märke och storlek. Har skrivit på fyra annonser på både Hästnet och Blocket men INGEN svarar!?
Varför? Vill man inte sälja varan? Är den redan såld kan man väl åtminstone svara mig det och ta bort annonsen.
Vet att Hästnets meddelandefunktion kan strula så där har jag även skickat sms till den enda som hade ute telefonnumret, men utan resultat...😫
Om inte folk svarar är det säkert för att den är såld. Ibland typ drunknar man ju i svar på annonser och orkar inte svara alla. Inget konstigt.
Själv vill jag inte ta bort annonsen innan jag fått pengar i handen, så om jag bestämt med en köpare men inte fått betalt än så ligger annonsen uppe under tiden. Då svarar jag inte på andra svar, blir för jobbigt.
FB har ju en bra lösning för det nu där man kan dölja annonsen under tiden, men det finns inte på hästnet och blocket..
Sen tror jag många är otekniska eller bara inte tänker på att radera annonsen efteråt.
 
Om inte folk svarar är det säkert för att den är såld. Ibland typ drunknar man ju i svar på annonser och orkar inte svara alla. Inget konstigt.
Själv vill jag inte ta bort annonsen innan jag fått pengar i handen, så om jag bestämt med en köpare men inte fått betalt än så ligger annonsen uppe under tiden. Då svarar jag inte på andra svar, blir för jobbigt.
FB har ju en bra lösning för det nu där man kan dölja annonsen under tiden, men det finns inte på hästnet och blocket..
Sen tror jag många är otekniska eller bara inte tänker på att radera annonsen efteråt.
Fast det har gått en vecka sedan jag skrev och än ligger alla annonser kvar. Och annonserna är inlagda för flera veckor sedan. Om man inte fått pengar för varan inom en vecka så borde man kanske se sig om efter andra köpare? Dessa är inga billiga västar så jag tror inte att säljarna drunknar i svar då det dessutom ligger flera ute. Jag säljer våran väst av samma märke till betydligt lägre pris men har inte fått särskilt många svar.
Jaja, kan inte göra så mycket åt det men irriterande är det när man vill köpa men inte för svar...
 
Fast det har gått en vecka sedan jag skrev och än ligger alla annonser kvar. Och annonserna är inlagda för flera veckor sedan. Om man inte fått pengar för varan inom en vecka så borde man kanske se sig om efter andra köpare? Dessa är inga billiga västar så jag tror inte att säljarna drunknar i svar då det dessutom ligger flera ute. Jag säljer våran väst av samma märke till betydligt lägre pris men har inte fått särskilt många svar.
Jaja, kan inte göra så mycket åt det men irriterande är det när man vill köpa men inte för svar...
Varan lär ju vara såld iaf, annars hade säljaren svarat 😊
 
är de bara jag som tycker det är mycket begärt att köra en såld vara till köparen? Visst, man kan mötas upp om man har vägarna förbi så att fråga är inget konstigt. Men här har köparen prutat, fått ok, och vill att jag ska leverera varan till grannkommunen men jag ska inte dit något vad jag planerat. Erbjuder att skicka eller hämta det hos mig och får inget mer svar 😅
 
är de bara jag som tycker det är mycket begärt att köra en såld vara till köparen? Visst, man kan mötas upp om man har vägarna förbi så att fråga är inget konstigt. Men här har köparen prutat, fått ok, och vill att jag ska leverera varan till grannkommunen men jag ska inte dit något vad jag planerat. Erbjuder att skicka eller hämta det hos mig och får inget mer svar 😅
Jag hatar sånt. Verkligen hatar! Så fräckt..
Hade dissat den köparen direkt.
 
är de bara jag som tycker det är mycket begärt att köra en såld vara till köparen? Visst, man kan mötas upp om man har vägarna förbi så att fråga är inget konstigt. Men här har köparen prutat, fått ok, och vill att jag ska leverera varan till grannkommunen men jag ska inte dit något vad jag planerat. Erbjuder att skicka eller hämta det hos mig och får inget mer svar 😅
Åh, sånt gör mig galen. Skänkte bort en dammsugare vid en flytt och folk från dryga timmen bort bara "kan du köra den till mig?". Liksom närmare till tippen 😂
 
Har en annons som legat ute ett bra tag. Lite olika hästutrustning. Står i annonsen att det är avhämtning, men att jag jag kan skicka om man köper för mer än X kr, och att köparen då betalar frakt.

En person hör av sig om en sak som kostar mindre än x. Jag bekräftar att den finns kvar. Personen säger att varan måste skickas, och undrar vad jag kan erbjuda för pris.. Jag svarar att som det står i annonsen skickar jag inte eg, men jag kan göra ett undantag och det blir då priset I annonsen plus frakt y kr (postnords prislista).
Personen svarar då att hen avstår

Liksom varför ens försöka på det där viset? Jag kan förstå om man tänker sig att det kanske finns möjlighet att pruta då annonsen inte var färsk. Men sättet?
 
är de bara jag som tycker det är mycket begärt att köra en såld vara till köparen? Visst, man kan mötas upp om man har vägarna förbi så att fråga är inget konstigt. Men här har köparen prutat, fått ok, och vill att jag ska leverera varan till grannkommunen men jag ska inte dit något vad jag planerat. Erbjuder att skicka eller hämta det hos mig och får inget mer svar 😅
Sådana där svar brukar bero på att det är längre avstånd från köparen till dig, än från dig till köparen!




.. 😅
 
är de bara jag som tycker det är mycket begärt att köra en såld vara till köparen? Visst, man kan mötas upp om man har vägarna förbi så att fråga är inget konstigt. Men här har köparen prutat, fått ok, och vill att jag ska leverera varan till grannkommunen men jag ska inte dit något vad jag planerat. Erbjuder att skicka eller hämta det hos mig och får inget mer svar 😅
Så sniket av dej. Du skulle ju kört hem varan till dörren och betalat köparen för att du fick sälja till han/hon 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 811
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 270
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 747
Senast: Juli0a
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 512
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp