Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

En förmedlare, eller hästhandlare eller vad man nu ska kalla det, som fullkomligt sprutar ut annonser med världens snällaste hästar som "just nu" eller "för närvarande" står i Ungern. Häst efter häst efter häst som är precis det så många letar efter: snäll och trygg i all hantering och ridning, passar som familjehäst eller verksamhet eller om ryttaren är osäker. Såklart skadefria, lättlastade osv. På en förhållandevis låg prisnivå.

Jag har såå svårt att tro att det kan stämma att denna förmedlare har hittat så många perfekta hästar, men vad vet jag. Själv känner jag bara att om det låter för bra för att vara sant så är det det. Konstigt nog hittar jag inget "skvaller" om den förmedlaren... Annars brukar det ju snabbt skrivas varningar om det är någon oseriös.

En förmedlare, eller hästhandlare eller vad man nu ska kalla det, som fullkomligt sprutar ut annonser med världens snällaste hästar som "just nu" eller "för närvarande" står i Ungern. Häst efter häst efter häst som är precis det så många letar efter: snäll och trygg i all hantering och ridning, passar som familjehäst eller verksamhet eller om ryttaren är osäker. Såklart skadefria, lättlastade osv. På en förhållandevis låg prisnivå.

Jag har såå svårt att tro att det kan stämma att denna förmedlare har hittat så många perfekta hästar, men vad vet jag. Själv känner jag bara att om det låter för bra för att vara sant så är det det. Konstigt nog hittar jag inget "skvaller" om den förmedlaren... Annars brukar det ju snabbt skrivas varningar om det är någon oseriös.
Verkligen inte säker på detta, men har för mig att det finns just en sådan säljare som på vissa vis ser till att det inte finns dåliga recensioner. Kan inte garantera att det är samma och jag har inga detaljer, tror väl bara att du har rätt i dina misstankar.

har också sett annonserna senaste dagarna.
Kanske är det i Ungern man måste leta för att hitta de snälla hästarna 🙈

Hon har som jag begriper det alldeles nyss börjat förmedla. Så jag gissar det inte hunnit gå så fel än?

130 kommentarer 🙈
Enkel marknadsföring iallafall.
Definitivt bra reklam!! Till och med jag här på andra sidan jordklotet får upp hans annonser och jag har aldrig lajkat honom. Fast jag har klickat på hans annonser ibland förstås. Senst för nån vecka sedan han lastade av en ponny som gick otroligt konstigt med bak. Den vart också såld på nåt dygn.
Hoppas dom veteriärbesiktade tänkte jag. (Kan ju ha varit stel efter transporten bara)

Jag vill också kunna rida b- ponny...

Om jag någonsin köper häst igen (inte trolig) hade jag jättegärna velat ha ett russ. Men jag är dessvärre för stor och tung, så det blir Fjording, Norsvensk eller en korsning (högst troligt) på max 145 cm (gärna 140 cm) och viktbärande.

Ren Nordsvensk går bort eftersom de flesta är för stora...

Jag misstänker att jag (i en avlägsen framtid) åker till Irland (eller annat passade land) och köper mig en viktbärande, liten handikapphäst...
Du borde ha haflinger med på listan❤️ världens bästa häst! 😃
I min avlägsna framtid hoppas jag kunna köpa ett föl😍

Påtal om "tanthästar". Är det verkligen bara sådana som folk vill köpa nu? Jag har en något svår, men verkligen ingen problematisk, ponny till salu och väldigt få med intressenter. Framgår tydligt att ponnyn inte är någon läromästare eller förstaponny och ändå verkar många som hör av sig vilja ha just en sådan. Hade varit en sak om någon iallafall lade ett bud men var seriöst intresserad av en sådan häst, men det verkar inte som att de är det. Hjälper ju inte att sänka priset om det ändå bara är snälla, sansade läromästare folk vill ha...

Påtal om "tanthästar". Är det verkligen bara sådana som folk vill köpa nu? Jag har en något svår, men verkligen ingen problematisk, ponny till salu och väldigt få med intressenter. Framgår tydligt att ponnyn inte är någon läromästare eller förstaponny och ändå verkar många som hör av sig vilja ha just en sådan. Hade varit en sak om någon iallafall lade ett bud men var seriöst intresserad av en sådan häst, men det verkar inte som att de är det. Hjälper ju inte att sänka priset om det ändå bara är snälla, sansade läromästare folk vill ha...

Ja, det verkar som att väldigt många vill ha genomtrygga tant- eller familjehästar. Kommer det ut någon sådan häst verkar säljaren bli överöst av intressenter och hästen säljs väldigt fort.

De som vill ha mer utmaning/nerv/jobb framför sig vill väl ofta träna och tävla också, och då är det mest intressant med SWB. Bara en gissning.

Nu är det ett par år sedan jag sålde min nerviga unghäst (korsning). Men det gick jättetrögt även om han såklart inte bara var nervig utan också hade jättefina egenskaper. Jag sänkte priset rejält och då gick det fort, men ändå till ett riktigt gott hem. De ville bara rida hemma/rida ut men kunde ändå tänka sig en del jobb med hästen, så priset kan nog göra en del ändå.

Ja, det verkar som att väldigt många vill ha genomtrygga tant- eller familjehästar. Kommer det ut någon sådan häst verkar säljaren bli överöst av intressenter och hästen säljs väldigt fort.

De som vill ha mer utmaning/nerv/jobb framför sig vill väl ofta träna och tävla också, och då är det mest intressant med SWB. Bara en gissning.

Nu är det ett par år sedan jag sålde min nerviga unghäst (korsning). Men det gick jättetrögt även om han såklart inte bara var nervig utan också hade jättefina egenskaper. Jag sänkte priset rejält och då gick det fort, men ändå till ett riktigt gott hem. De ville bara rida hemma/rida ut men kunde ändå tänka sig en del jobb med hästen, så priset kan nog göra en del ändå.
Får väl se om jag behöver sänka priset senare, än känns det inte värt det. Min är en connemara, fin tävlingshäst så inget vidare udda där. Jag hade nog förväntat mig att fler duktiga ponnyryttare skulle vara intresserade med tanke på att ponnyn ändå är en bra bit över medel i kapacitet vilket även finns i tävlingsresultaten.

Får väl se om jag behöver sänka priset senare, än känns det inte värt det. Min är en connemara, fin tävlingshäst så inget vidare udda där. Jag hade nog förväntat mig att fler duktiga ponnyryttare skulle vara intresserade med tanke på att ponnyn ändå är en bra bit över medel i kapacitet vilket även finns i tävlingsresultaten.
Har den gått fälttävlan? Lag-sm är om ett par veckor, efter en sån tävling tenderar folk att byta ponnys så lägg ut ny annons då isf. Eller ja, utomhus-sm går ju nu kommande helg också. Många gör kanske sista tävlingen på b- eller c-ponny och vill byta upp sig sen.

Det som gör att jag nog så gärna skulle vilja använda mig av en handlare som importerar är att jag tänker att då borde man ju kunna be dom leta mer specifikt på plats?
Jag vill ju "bara" ha en happy hacker. Inte alls intresserad av tävlingar å för feg för hoppning atm. Känns som att det mesta som tas hit för försäljning är ju redan selekterat för tävling å så 🤔

Behöver inte massa "potential, kan gå hur långt som helst" osv 🙈 bortkastat på mig liksom 😅

Buke innehåller ganska många tanter nuförtiden 😅

Men just med ponny tänker jag det är extra knepigt. För där verkar folk endera vilja ha just det där trygga. Den där tantponnyn/snälla barnponnyn - eller tävlingsponnyn. Men däremellan verkar lite bortglömt?

Är den inte tävlad kanske det kan hjälpa?

Det som gör att jag nog så gärna skulle vilja använda mig av en handlare som importerar är att jag tänker att då borde man ju kunna be dom leta mer specifikt på plats?
Jag vill ju "bara" ha en happy hacker. Inte alls intresserad av tävlingar å för feg för hoppning atm. Känns som att det mesta som tas hit för försäljning är ju redan selekterat för tävling å så 🤔

Behöver inte massa "potential, kan gå hur långt som helst" osv 🙈 bortkastat på mig liksom 😅
Jag som haft en import, säger aldrig igen. Det beror dock på att hästen hade okänd stam och var antagligen sex år äldre än vad passet sa. Enorm skillnad på att köpa en häst som är 14 år och 20

Det finns flera förmedlare som nishat in sig på just de där happy hackers med. De där trygga, bussiga helt enkelt. Dock har jag ingen aning hur mycket påslag de lägger på - för dessa hästar/ponnyer är inte särskilt billiga de heller. Möjligt de skulle vara billigare köpa av någon annan direkt på Irland?

Personligen ser jag fördel i handlare rent så för att få det under konsumentköplagen

Here we go again.. Har du följt diskussionen kring vad det är som kostar 80 och uppåt?

Eller menar du att vi som skrivit kring det har fel ?

Jag håller helt enkelt inte med 🙂 Du behöver inte gå in och rätta mig för vi tycker olika. Ja, jag har läst.

Det var ”en bra häst kostar” jag svarade generellt på UTAN att tagga någon för JAG inte håller med. Håller inte med om vissas definition av ”snäll/shysst häst” heller.

Tycker du inte som jag kan du bara gå vidare 🙂

Jag håller helt enkelt inte med 🙂 Du behöver inte gå in och rätta mig för vi tycker olika. Ja, jag har läst.

Det var ”en bra häst kostar” jag svarade generellt på UTAN att tagga någon för JAG inte håller med. Håller inte med om vissas definition av ”snäll/shysst häst” heller.

Tycker du inte som jag kan du bara gå vidare 🙂
Fast ”jag håller inte med om vissas definition av snäll/schysst heller” gör ju att hela diskussionen faller.

Om jag klagar på att fruktpriserna stigit och att jag inte hur jag än letat hittar bananer för under 80 kronor kilot så spelar det ju ingen som helst roll om du påpekar att äpplen bara kostar 50 kronor kilot. Och att äpplen också är en god och nyttig frukt.

Det som vi diskuterat senaste sidorna är ju att en viss typ av individ är otroligt svårt att hitta för under xx tusen kronor om den samtidigt ska vara frisk.

Och du bemöter det med att det finns billigare individer som inte är den typen av individ men trevliga ändå. Och det är helt sant - men hjälper ju inte de som söker den beskrivna typen av individ.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka