Använder du tvättparfym?

alazzi

Trådstartare
I Sverige valde jag alltid oparfymerade tvättmedel men det är ingen stor produkt här i Tyskland. Istället köper folk extra tvättparfym så att tvätten ska stinka ännu mer...

Jag tycker att det luktar rent illa. Försöker undvika hårt parfymerade produkter så långt det går.

Till håret använder jag numera fast schampo och balsam. Funkar utmärkt. Luktar inte så starkt och man slipper släpa hem vatten.
 
Finns det ens tvättparfym i sverige?
Och ja jag använder tvättmedel som luktar, dock inte stinker så folk som står bredvid mig känner att jag har nytvättade kläder på mig.
 
Tvättparfym fanns då inte på min tid i Tyskland såvitt jag kan minnas👵 Då var det sköljmedel som gällde bara. Så det känns som en ny (ahem, relativt ny) produkt på DACH-marknaden, men kan tänka mig att den är poppis där. I min familj har vi aldrig ens använt parfymerat tvättmedel eller sköljmedel överhuvud taget.
 
@Nytant Verkar mer har funnits. Ska detsamma försöka hålla utkik handlar nästa gång se om jag ser nått. Så sällan handlar sköljmedel m.m brukar köra storpack så tänker inte på det :rofl:
 
I Sverige valde jag alltid oparfymerade tvättmedel men det är ingen stor produkt här i Tyskland. Istället köper folk extra tvättparfym så att tvätten ska stinka ännu mer...

Jag tycker att det luktar rent illa. Försöker undvika hårt parfymerade produkter så långt det går.

Till håret använder jag numera fast schampo och balsam. Funkar utmärkt. Luktar inte så starkt och man slipper släpa hem vatten.

Jag har så mycket problem med min eksem så jag undviker produkter med parfym i. Sen får jag se upp med tvålar och schampon då min hud kan bli sämre av de också. Så parfymfritt med så lite konstiga ämnen som möjligt gäller här.
 
Använder oftast oparfymerad tvättmedel om jag inte köper vias flytande och sen har vi oftast sköljmedel men sällan våra kläder stinker tvättmedel för då måste jag tvätta om dem jag har fått eksem av det flesta tvättmedel. Fixar ICAs egna rosa och via sen finns det någon mer men tex grumme ger mig stora eksem över hela kroppen.
 
Jag har hyperkänslig hud och astma... jag är försiktig med dofter. Jag kör på Grumme Fintvätt (jag har rätt mycket sidenplagg och ids inte stå med två olika sorters tvättmedel så jag kör allt med Fintvätt) som har en mild doft, den är inte kvar när tvätten torkat. Till vissa kläder måste jag använda sköljmedel, det räcker inte med ättika (som jag använder till allt annars, jag upplever att tvättmaskinen håller sig fräschare om en gör det) och då är det givetvis oparfymerat.
 
Blä! Kör med tvättmedel utan doft och som sköljmedel har jag ättika med ytterst lite eterisk olja med citrondoft.
 
Det finns absolut i Sverige, jag har en vän som använder det.
Själv tycker jag nog att saker luktar för mycket överlag så det är inte för mig.
 
Har känslig hud och är känslig för starka dofter, har alltid varit, så kör parfymfritt sedan barnsben.
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 122
Senast: Riru
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: svea
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 546
Senast: nickan1
·
Kropp & Själ Hej! Är det någon här som kör med WO? Menar alltså inte balsammetoden eller äggtvätt eller liknande utan enbart hårtvätt med vatten...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 367
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp