Atarax - ännu en medicintråd

Sv: Atarax - ännu en medicintråd

Tyvärr hade inte Ataraxen någon effekt alls på mig. Provade maxdos enligt läkare och det händer ingenting alls. Inte det minsta lilla sömnig. Så tyvärr verkar det vara sockerpiller för mig.

Du ska inte bli sömning av Atarax. Jag åt de dygnet runt en period förut.
Kunde sitta vaken på maxdos Imovane och allt va de nu var jag fick utskrivet.

Man måste gå och lägga sej, att vänta på att bli trött fungerar inte. Ta insomningstablett runt kl 20. Titta på tv, varva ner. Sen gå och lägga sej vid 22 tiden.

Det finns inget du kan ta för att sömnig och somna. Då får du be en kompis komma över med nått hårt och slå dej i huvudet så du tuppar av ;)
 
Sv: Atarax - ännu en medicintråd

Fast va? Vadå "ska inte"? Min läkare sa ju att den används som en slags sömntablett. Så nog borde den vara sömngivande. Och läser man bara andras svar här i tråden så är det ju många som blir trött av den. Dock tillhör inte jag den skalan.

Att sitta vaken på Imovane är inget jag varken har eller vill prova. Är för rädd för att få hallucinationer av den. Jag har alltid sovit superbra på Imovane och visst, jag blir inte trött, men jag somnar.

Om jag skulle tagit Imovane vid 20 och sen varva ner för att sen lägga mig typ 2 timmar senare så hade det nog kanske inte slutat så bra. Jag har aldrig hört att man ska vänta 2 timmar efter att ha tagit en insomningstablett. Däremot typ Atarax, den ska man väl ta typ 2 timmar innan sängdags.

Det finns inget du kan ta för att sömnig och somna. Då får du be en kompis komma över med nått hårt och slå dej i huvudet så du tuppar av ;)

Jo det finns det. Jag blir sömnig av Lergigan och Theralen. Dock blir jag seg som en zombie som fastnat i sirap, dagen efter. Dessa blir jag trött och sömnig av. Men av Imovane så somnar jag.

Tro mig, jag har övervägt flera gånger om jag ska be pojkvännen att klubba mig, men av någon konstig anledning vill han inte det :p
 
Sv: Atarax - ännu en medicintråd

Ta insomningstablett runt kl 20. Titta på tv, varva ner. Sen gå och lägga sej vid 22 tiden.
Så ska man inte göra. Insomningstablett (Imovane, Stilnoct) ska man ta precis när man går och lägger sig, inte långt i förväg.

Däremot sömntabletter (Propavan, Theralen, Lergigan, Nozinan etc) kan man ta flera timmar innan.
 
Sv: Atarax - ännu en medicintråd

Om jag skulle sitta vaken på mina stilnoct i två timmar skulle jag inte minnas ett skit av vad jag gjort under dom timmarna dagen efter :crazy:

Imovane däremot fungerar inte på det viset på mig, men det kan det ju göra för andra.
 
Sv: Atarax - ännu en medicintråd

Jag har också Nozinan, i början blev jag deprimerad av den och fick mörka tankar :( men det har gått över nu. Tar 50-75 mg på kvällen, blir gäspig av dem men inte så sömnig.
 
Sv: Atarax - ännu en medicintråd

Jag har också Nozinan, i början blev jag deprimerad av den och fick mörka tankar :( men det har gått över nu. Tar 50-75 mg på kvällen, blir gäspig av dem men inte så sömnig.
Kom på en sak, jag blev väldigt yr i början av medicineringen också, men bara på kvällen och inte dagen efter.
Ett litet tips, som funkar på mig i alla fall om jag "måste" bli trött. Då sväljer jag ner medicinen med några klunkar cola...av nån anledning ger det bättre effekt...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 464
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tagit Zopiklon (Imovane) 7,5 mg mot sömnsvårigheter i princip dagligen, i över ett års tid. Det har fungerat hyfsat även om jag...
2
Svar
37
· Visningar
11 302
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 993
Senast: Stereo
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 161
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp