Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

@Snowball jo, jag mer menade att eftersom vi har en egen produktion så är det inte en vara vi riskerar att bli utan i första hand (mer än tillfälligt) så därför undrar jag hur folk tänker som känner ett behov av att bunkra just toapapper?
Det känns ju kanske mer aktuellt att bunkra det vi importerar om man tror att det kan bli problem med leveranserna.
Själv har jag väl säkert mat för tre veckor hemma i normala fall (om man länsat frys och skafferi) och det räcker säkert längre om man ransonerar lite. Blir det kris får vi väl ta och gå ut och plocka ett av rådjuren som hänger ute på fälten 😁..
 
Jag storhandlade igår och då såg jag för första gången en man med en hel kundvagn full med just toapapper 🤣
Sen pratade jag med tjejen i kassan som sköter det mesta på min Ica, och hon sa att det var först igår man märkt att folk börjat preppa på riktigt
 
Jag storhandlade igår och då såg jag för första gången en man med en hel kundvagn full med just toapapper 🤣
Sen pratade jag med tjejen i kassan som sköter det mesta på min Ica, och hon sa att det var först igår man märkt att folk börjat preppa på riktigt

Åh, du skulle ha haffat honom på plats!
"Snälla berätta Varför?! Resten av världen (Buke) måste få veta!"
 
Jag undrar ibland om inte en del människor sett rubrikerna från Australien och Canada och tänkt att jäklar, de måste veta något jag inte vet! Och helt enkelt hakat på toalettrulletrenden.

Det hade varit betydligt mer begripligt om det rörde sig om en magsjuka.
 
Jag känner att jag är en klart dålig preppare, på min inköpslist för imorgon står det :
Hundmat
Ägg
äpple (dom 5 jag preppade sist är slut)
Apelsiner
Plommontomater
Och valfritt villhöver :d 🙈
Oh, ägg har jag fortfarande inte köpt!!!

Ska också handla i morgon. På min lista står det
Ägg (tack för påminnelsen)
Smör
Ost (mögel på ost är äckligt, behöver ny...)
Handsprit (dottern ska till sin farmor som ville ha med handsprit)
Mjölk
 
Jag vet, hoppas inte! :cry: Jag har själv inte bunkrat handsprit, men har använt det jag köpt och har nu kvar två små flaskor med bäst före datum 2015! Jag använder ju handsprit på jobbet och är noga med handtvätt 3 miljoner gånger om dagen... känns det som ibland. Hej handkräm!

Tack för länken!
T-röd lät ... skarpt! Men det har jag ju hemma till och med! Hittar jag inte handsprit är det väl glycerol jag får köpa! Om inte det är slut... för nu gör väl alla eget kan jag tänka.
 
Fast tvål och vatten duger ju faktiskt precis lika bra som handspriten. :) Bara att köra på det en eller två extra gånger istället.
Ja, fast nu var det så att dotterns farmor ville att hon skulle ha med sig det. ;) Jag vet att det funkar fint med att tvätta händerna och använder ju det själv flitigt.
 
Ja, fast nu var det så att dotterns farmor ville att hon skulle ha med sig det. ;) Jag vet att det funkar fint med att tvätta händerna och använder ju det själv flitigt.

Det förstod jag, jag tänkte mest generellt det var därför jag inte citerade. :) Det är ju uppenbarligen många som vill köpa på sig extra handsprit just nu.
 
Det borde ju gå lika bra med en flaska vodka,troligen lättare att få tag i oxå + att den har dubbel användning 🤪
Min dotter är 13 år och för någon dag sedan fick hon höra att det var svårt att få tag i handsprit. Då kom hon till mig och sa "Mamma, kan man dricka handsprit? Någon i skolan sa att man kan det, och då tänkte jag att om man kan dricka handsprit borde man ju kunna använda vanlig sprit man dricker som handsprit, du vet som man köper på Systembolaget och som alkoholisterna dricker".

Helt klart en tanke, tänkte jag! :D Men sa att det vettigaste är ju trots allt att tvätta händerna asnoga många gånger om dagen så är man bättre skyddad än slita ut huden med handsprit.
 
Det förstod jag, jag tänkte mest generellt det var därför jag inte citerade. :) Det är ju uppenbarligen många som vill köpa på sig extra handsprit just nu.
Ja det har du rätt i!

Vi har haft en hemma här som vi tar vid behov, inträffar ju inte så ofta eftersom vi är hemma.... men det är ju slut nu så jag letade fram de med utgånget bästföre datum och tänkte att jag nog får köpa ny. Behövs ju inte nu då när jag kan göra själv, så kan hon få med till farmor. Jag tror absolut att handsprit är vettigt att använda, men jag tror att folk tror det skyddar mer än det rent faktiskt gör!
 
Vad gäller handsprit jämfört med dryckessprit, så är ju handsprit normalt starkare. Skulle kunna vara att vodka är för svagt för att ge bra effekt. Ren spekulation från min sida, men...
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 091
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 381
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 901
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp