Bukefalos 28 år!

Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

OT men klarar du dig enbart med libre? Det kan ju ändå vara väldigt stor skillnad mellan resultat på libre och sticka. Senast förra veckan hade jag ett fall med 16.6 på libre och 7,2 med sticka. Sen 5.7 libre och LO med sticka. Pilen åt sidan alla gånger... Nu fanns det ju förklaringar till resultaten men ändå.

Har faktiskt inte använt stickor på länge, sedan jag började med Libre. Antagligen spelar det ingen roll men brukar dubbelkolla med mobilen ibland.
 
Jag antar att det pga viruset kommer bli brist på både det ena och det andra, vi har inte några stora lager i Sverige utan det mesta är on demand så när något stör ett av leden i tillverkning och transport kan brister uppstå ganska snabbt.
Ja det är så trist att det ska vara på det viset. Har epilepsi och vet att mina mediciner, framför allt den ena har blivit restad några gånger redan, jag har dock lyckats ha ett litet lager hemma så jag klarar mig, tror att det en gång var dubbla recept och därmed ett uttag som egentligen var för nära inpå det andra fast på det andra receptet som gjorde det. Inte alls mig emot, tvärtom. Medicinen håller sig då jag tar äldsta först och eftersom jag alltid får beställa medicinen så är det bra att alltid vara ute i god tid och att alltid ha hemma. Är ju en medicin jag inte kan vara utan. För något år sedan var just den restad varpå jag riskerade att stå utan helt, om jag inte hade haft ett litet lager hemma, därefter har jag alltid varit extra noga med att alltid ha den medicinen hemma så mycket jag kan.

Men just Alvedon och liknande saker kan man ju ha ett litet lager av hemma ändå utan att bunkra upp när det blir en kris, om man som jag tar de tabletterna ofta. De blir inte gamla här om man gör på rätt sätt och hamstrar man över tid går det ju inte ut över andra som det gör nu när alla får för sig att bunkra liksom. De är min räddning vid huvudvärk.... så att det inte blir migrän av det!
Det är det här hysteriska jag inte gillar, att folk får panik NU och bunkrar. Ha det gjort redan så behöver man bara fylla på ju?
 
Ja det är så trist att det ska vara på det viset. Har epilepsi och vet att mina mediciner, framför allt den ena har blivit restad några gånger redan, jag har dock lyckats ha ett litet lager hemma så jag klarar mig, tror att det en gång var dubbla recept och därmed ett uttag som egentligen var för nära inpå det andra fast på det andra receptet som gjorde det. Inte alls mig emot, tvärtom. Medicinen håller sig då jag tar äldsta först och eftersom jag alltid får beställa medicinen så är det bra att alltid vara ute i god tid och att alltid ha hemma. Är ju en medicin jag inte kan vara utan. För något år sedan var just den restad varpå jag riskerade att stå utan helt, om jag inte hade haft ett litet lager hemma, därefter har jag alltid varit extra noga med att alltid ha den medicinen hemma så mycket jag kan.

Men just Alvedon och liknande saker kan man ju ha ett litet lager av hemma ändå utan att bunkra upp när det blir en kris, om man som jag tar de tabletterna ofta. De blir inte gamla här om man gör på rätt sätt och hamstrar man över tid går det ju inte ut över andra som det gör nu när alla får för sig att bunkra liksom. De är min räddning vid huvudvärk.... så att det inte blir migrän av det!
Det är det här hysteriska jag inte gillar, att folk får panik NU och bunkrar. Ha det gjort redan så behöver man bara fylla på ju?
Jo jag känner så också. Det blir att man får hamstra särskilt medicin man är beroende av för att inte riskera att bli utan.
 
Var och handlade igår och nu såg jag att en hel del av pastahyllorna stod tomma samt toapappret verkar folk också ha gått loss på :confused:. Hittade ett par storpack toarullar längst bort på hyllan.
Just toapapper lär det väl inte bli brist på här, just skog och pappersmassaindustri har vi väl en hel del av i vårt land tänker jag?
 
Jag köpte två förpackningar glass idag, men har redan nallat på en. :arghh:

På de två affärer jag besökt senaste veckan har utbudet varit normalt. Skönt att inte alla hamstrar hysteriskt. Jag hade slut på pasta, så köpte en förpackning med 1,8 kg. Det räcker i en månad för mig. :)
 
Var och handlade igår och nu såg jag att en hel del av pastahyllorna stod tomma samt toapappret verkar folk också ha gått loss på :confused:. Hittade ett par storpack toarullar längst bort på hyllan.
Just toapapper lär det väl inte bli brist på här, just skog och pappersmassaindustri har vi väl en hel del av i vårt land tänker jag?
Producenterna hinner ju inte med det är säkert inte helt lätt att dubbla produktionen på ett par dagar och det måste finnas råvara på plats
Jag är också nyfiken! Som referenspunkt kan jag berätta att på mitt halvstora Coop i en större stad fanns ikväll mer toapapper än jag nånsin sett där förut... alltså, de hade bullat upp med mängder :eek:
Det hade kanske stora mängder kvar från tidigare kampanjer eller så var de lite förutseende och beställde hem för flera veckor sedan toapapper har inget bäst före datum ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 349
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 470
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 005
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp