Bukefalos 28 år!

Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag kände mig tvungen att bunkra toapapper, nu har jag ett paket extra hemma, glömde dock tandkräm, den är nästan slut.
 
Planen var att handla idag men sen ångrade jag mig.
Däremot kom jag på den ultimata varan att bunkra i tider som dessa: drivmedel! Det var löjligt låga priser idag på den lokala macken. Under 14 kr för bensin
Men man kan nog lugnt vänta tills det blir ännu värre läge.
 
Där ser man.
Annars har jag gått från att anse mig som ickebunkrare till superbunkrare men jag handlar alltid i storpack och mkt så i grunden gör jag ingen skillnad.
 
Planen var att handla idag men sen ångrade jag mig.
Däremot kom jag på den ultimata varan att bunkra i tider som dessa: drivmedel! Det var löjligt låga priser idag på den lokala macken. Under 14 kr för bensin
Men man kan nog lugnt vänta tills det blir ännu värre läge.

Den håller inte länge på dunk... plus att man får inte lagra större mängder bränsle hur som helst.

@ginnies
 
Här blev det inget "preppande" idag,vaknade upp till en vit värld som nu på em mest är blaskig.Har sommardäck på bilen.
När jag ändå var i stan hade jag tänkt drop-in röntga min menisk då det var stängt förra veckan,men med 6 fall (påstås det i alla fall) i Mariestad så känner jag att jag inte var så sugen på att sätta foten på ett sjukhus i onödan.
Så det får bli en resa för bunkring i morgon istället, mycket trist att jag tankade i måndags till ett dyrare pris :devil:
 
Här blev det inget "preppande" idag,vaknade upp till en vit värld som nu på em mest är blaskig.Har sommardäck på bilen.
När jag ändå var i stan hade jag tänkt drop-in röntga min menisk då det var stängt förra veckan,men med 6 fall (påstås det i alla fall) i Mariestad så känner jag att jag inte var så sugen på att sätta foten på ett sjukhus i onödan.
Så det får bli en resa för bunkring i morgon istället, mycket trist att jag tankade i måndags till ett dyrare pris :devil:

Jag tankade lite mer än en halv tank i förra veckan :arghh:
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 350
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 471
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 006
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp