Bukefalos 28 år!

Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Imorgon måste jag tanka bilen och då kan jag lika gärna handla lite. Har dock svårt att bestämma mig för vad jag behöver, jag har redan allt som känns viktigt. Ägg kanske? Samt lök, den brukar gå åt i all matlagning.
 
Jag har bunkrat för katten. Beställning på kattsand och mat lagd (nu har hon till mitten av maj). Sammanlagt 46.5 kg - delat på två paket så extra fraktkostnad trots att det är fri frakt. Så tacksam för att jag slipper släpa upp det för trappan själv. PostNord ser nog inte fram emot leveranser till min adress :angel:

Jag ringde ICA Kvantum i morse för att jag vill bunkra Sia sorbet, hallon, kaktus-citron och passionsfrukt, fanns ej när jag var där senast, dock tvivelaktigt om det var pga bunkring. Frågade om de märker av bunkring men nej, allt är mycket välfyllt inklusive toapapper och leveranser kommer som de ska.

varför bunkrar du kattmat/sand i samband med Corona? Som du dessutom köper på nätet?
 
Jag kom på att jag faktiskt bunkrat "på riktigt" idag. Beställde från apotea och tänkte köpa Alvedon + Ipren. Alla varianter av Ipren var slut, även "andra märken", så jag köpte två förpackningar i min vanliga butik. Jag såg att det fanns risk att vanliga läkemedel skulle ta slut, så nu borde vi klara oss ett tag ifall vi får ont någonstans :cool:
 
Vi har konstaterat fall här i småstaden och vårdcentralen är isolerad, så sägs det via the grapevine i alla fall, och ändå gick det handla helt som vanligt. Inga tomma hyllor eller trams. Jag tycker om mina lokala medmänniskor just nu!
Det är tydligen bara de besökande hotellgästerna som är stolliga och snor toarullar. :D
 
Vi har konstaterat fall här i småstaden och vårdcentralen är isolerad, så sägs det via the grapevine i alla fall, och ändå gick det handla helt som vanligt. Inga tomma hyllor eller trams. Jag tycker om mina lokala medmänniskor just nu!
Det är tydligen bara de besökande hotellgästerna som är stolliga och snor toarullar. :D

Här i byn och i samhället är det också fortsatt välfyllt :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Därför att det var dags att lägga en ny beställning - sista säcken strö är halvtom så då brukar jag beställa om det blir försenat. Sista gången jag handlade var i början av november, brukar handla tre, fyra gånger om året. Det var lite ironi.

Det är väldigt svårt att förstå för någon som bara läser att du var ironisk så därför uppfattade jag inte det utan frågade .
Tror att just ironi/sarkasm etc nog när det gäller sådana här otroligt upphaussade ämnen på sociala media, behöver vara väldigt övertydliga med att det isåfall handlar om ironi (typ skriva efter i parentes - ”obs- ironi”) 😀
 
Jag handlar ju typ varann dag, var lika fullt som alltid på hyllorna i dag.
Jag köpte två burkar Celsius, slut i morgon 🙄
Så mycket bunkrar jag 😁

Här är det också precis som vanligt i hyllorna - både på lilla ICA nära och på stora Maxi , Kvantum och Coop runtom i hela stan .
Men jag tänkte på den här tråden igårkväll när jag var trött och lat, och stekte falukorv och öppnade en burk vita bönor i tomatsås - att ”nu tullar jag på mitt lager” 😅

på Kungsholmen Stockholm är det inte heller brist .
som klokt påtalats av många myndigheter och instanser ang ”hamstrandet” i samband med Corona nu: Det finns ingen livsmedelskris.
 
Fördelen med både corona och storm härnere. Va helt tomt på chop chop när jag var där o käka förut :cool: t.o.m på mcdonalds var det helt tomt :nailbiting:

Men om folk bunkrar toapapper och det kanske kommer bli världens export på det från Sverige. Borde man inte köpa på sig aktier då? :sneaky:
 
Jag har förtvivlat försökt tänka men nej.
Det finns absolut inget som jag skulle behöva bunkra.

..tyder det på att jag är en ekorre av rang eller att jag börjar bli gammal?

Funderar också på vad jag behöver bunkra. Hela min (halv)frys är full. Ärtsoppa? Bruna bönor? Tur isof att jag bor ensam och katten sover under täcket hur luften än är där ;) Långfranska? Jag äter inte mycket bröd men den håller sig väl i evighet så länge den inte blir fuktig? Nu handlar jag väl två, högst tre gånger i månaden och gjorde det förra fredagen. Hmm,vanligt ris (mobilen tappades i diskhon när jag diskade så den fick ligga i det ris jag hade kvar). Rikligt med short-grained har jag dock till asiatiska rätter. Falukorv och snabbmakaroner?
 
Det verkar inte helt rimligt att bunkra överdrivet mycket. Inget tyder väl på att det blir brist på dagligvaror eller att matbutiker skall stänga. Är man rädd för att gå på affären kan man ju beställa mat hem om man bor i en större stad iallafall.

I Norge har hamstringspaniken börjat visa sig i hyllorna, men det fylls också på så fort personalen hinner med.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 641
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 532
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 071
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp