Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag kanske är sen på bollen i tråden och så är det lite ot, men...

...på vilket sätt är cigaretter någonsin bättre äm t ex ångestdämpande mediciner?!?
Ångestdämpande medicin har fler biverkningar än cigaretter och är beroende framkallande, dessutom får man mer ångest av att äta ångestdämpande. Hur kan det vara bättre med droger än cigaretter? Är det bara för de är lagliga? Jag röker bara under perioder då jag mår dåligt och har lättare att sluta röka än med ångestdämpande.
 
Ångestdämpande medicin har fler biverkningar än cigaretter och är beroende framkallande, dessutom får man mer ångest av att äta ångestdämpande. Hur kan det vara bättre med droger än cigaretter? Är det bara för de är lagliga? Jag röker bara under perioder då jag mår dåligt och har lättare att sluta röka än med ångestdämpande.
Jag antar att man har en läkare med en plan när man får ångestdämpande mediciner utskrivet. Jag är den sista att gilla droger och inkluderar cigaretter i samma grupp.

Cigaretter är också beroendeframkallande. Cigaretter kan också orsaka ångest.
Cigaretter orsakar långsiktigt stor skada i kroppen, på flera plan.





Jag har så svårt att förstå hur cigaretter ska vara nåt "bra", men jag ska inte bråka mer om det. Speciellt inte i fel tråd.
 
Jag får lov att sluta reta min dejt över att han sedan länge har grava preppertendenser, (han kommer lätt överleva zombieapokalypsen!) han fick nämligen komma hit idag med en flaska handsprit då de två jag haft är på upphällingen.
Jag har sällan sett någon se så nöjd ut!

Hur ofta spritar ni händerna egentligen?
Jag har haft en flaska hemma nu i över 1 år. Använder den bara till mina munsår :o
 
Jag antar att man har en läkare med en plan när man får ångestdämpande mediciner utskrivet. Jag är den sista att gilla droger och inkluderar cigaretter i samma grupp.

Cigaretter är också beroendeframkallande. Cigaretter kan också orsaka ångest.
Cigaretter orsakar långsiktigt stor skada i kroppen, på flera plan.





Jag har så svårt att förstå hur cigaretter ska vara nåt "bra", men jag ska inte bråka mer om det. Speciellt inte i fel tråd.
Det är väldigt olika, vissa skriver ut medicin utan plan ganska så lättvindigt. Därför de mer seriösa inte gärna skriver ut det i onödan, pga alla biverkningar. Ja att rökning är beroendeframkallande är det ingen som säger emot men för mig är det lättare att sluta med än droger.
Ja om man röker mycket och i flera år. Jag har rökt sedan i somras före det har jag inte rökt på 6 år. Så jag vet att jag kan sluta men är inte redo för det ännu pga depression. När jag mår bättre kommer jag att sluta. Har jag haft som tanke sedan jag började också.
 
Hur ofta spritar ni händerna egentligen?
Jag har haft en flaska hemma nu i över 1 år. Använder den bara till mina munsår :o
Jag har haft mina till vandringar, utandsresor ect. Dvs när det är tveksam tillgång till fräscht vatten.

Nu har jag det eftersom jag måste ut med hunden och spritar innan jag tar i handtaget till dörren ect. Jag hostar alltså och vill inte smitta någon.

Vad ragget gör med sitt är oklart. Han är av typen som har med sig förbandslåda,eldstål, kniv,ficklampa ect om hundpromenaden är 100 mete längre r bort från en asfaltsväg.
 
Hur ofta spritar ni händerna egentligen?
Jag har haft en flaska hemma nu i över 1 år. Använder den bara till mina munsår :o
Jag har en stor hemma, fyller på små när det är utlandsresa (framförallt så spritar jag händer på flygplatser, tycker de är superräliga).
Annars är det framförallt om djuren har något som jag inte vill föra mellan dem och spritar då efter behandling "för säkerhetsskull".
 
Det tog mig TRE försök idag att hitta vetemjöl och vetemjöl special. Helt slut på Willys, helt slut på ICA maxi - till slut lyckades jag på Lidl...... Pasta skulle jag inte ha, men noterade att det såg VÄLDIGT utplockat ut i den hyllan när jag gick förbi den på Willys. Toapapper fanns det ett par sorter av på Willys - väldigt tomt i hyllan med andra ord. Att folk orkar fortsätta - man tycker att hysterin skulle ha lagt sig lite vid det här laget??
 
Använde mammas sista jästpaket i dag. Det verkar inte som att butikerna får hem någon jäst? Det har varit tomt i jästhyllorna vid mina besök i flera veckor.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 224
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 416
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 915
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp