Att inte ha hunden försäkrad

Sv: Att inte ha hunden försäkrad

Uno är oförsäkrad. Helt enkelt pga att jag flyttade och var tvungen att säga upp den gamla försäkringen, eftersom han hade varit sjuk tidigare så blev det helt sjuka reservationer om jag skulle försäkra han på nytt.

Jag changsar helt enkelt på att han inte blir så sjuk att veterinärkostnaderna går i taket. Hittills har han som oförsäkrad haft veterinärkostnader på 2000dkk (orsak okänd, undersökning och prover) + 1300kr (sprucken analsäck) vilket jag vackert fått punga ut ur egen ficka, men som försäkrad hade jag ändå inte fått tillbaka nästan något pga självrisken i fall 2 och reservationer i fall 1.
Har ett sparkonto me 40-50 pix men om jag skulle använda de om han blev sjuk beror helt på hans dåvarande ålder och prognos.
 
Sv: Att inte ha hunden försäkrad

Ah såklart.

Det går kanske inte att ha svensk försäkring om man är skriven och bosatt utomlands, det är ju ett dilemma!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 702
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
923
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 182
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 858
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp