Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag förstår att du är uppgiven och less och rädd. Han fortsätter ju med det han gjort hela tiden utöva våld i olika former. Just nu utövar han ekonomiskt våld allt han orkar. MEN vad skulle ha blivit bättre av att du stannat? Även om allt känns helt jäkla outsägligt jävligt just nu så är du på väg framåt.

Får du stöd av kyrkan med mat?

Superjobbigt just nu, men det mesta borde ju gå att lösa med ett konstruktivt samtal med soc. Bor han kvar i huset, och barnen är fortfarande skrivna där hos honom? Då måste dom ju få en ny adress när huset är sålt?

Det måste ju gå att få honom att lämna besked om han ska vara pappaledig nu, eller om det är dags för dagis?

Och han har verkligen ingenting i ditt hem att göra överhuvud taget. Det borde väl också soc kunna vara med att göra en plan för, vilka dagar han har barnen och en neutral bytesplats, t ex deras skola? Se till att soc ordnar ett möte där att sånt här kommer ner på pränt och undertecknas, så som du har det nu kan du verkligen inte ha det!
Det är familjerätten som gör och det vägrar han gå på. De kan inte tvinga dit någon.

Det är familjerätten som gör och det vägrar han gå på. De kan inte tvinga dit någon.
Precis - när exets barns mamma var som värst och vi hade varit på möte på soc pga. hennes mycket grova, falska anklagelser sa de: "Socialtjänstens lagar och paragrafer är skrivna för vuxna människor som förväntas bete sig som sådana. Det är ganska uppenbart att vi inte har att göra med en sådan i det här fallet, så ni måste vända er till tingsrätten för hjälp."

Vad har advokaten egentligen gjort för de där tusenlapparna...? :confused:
(Tvivlar inte på att du anlitat en, mer att den borde åtminstone ha författat ett "skrämselbrev" som fått barnafadern att inse att det är osmart att bete sig som han gör.)

Bra jobbat att lämna in papperen för det innebär att lagen kommer se din situation utifrån det. Det är INTE familjerätten som bestämmer om lagar i samhället, det gör tingsrätten som första instans.

Byt advokat för din verkar inte göra något vettigt. Ta med dig någon som vågar ta striden tillsammans med dig till mötena för mycket av vad du säger går rätt emot vad man har rätt till när man faktiskt ligger i skilsmässa. Jag har jobbat med kvinnor i liknande situation när jag jobbade som integrationssamordnare och hade även som jag sagt tidigare ett ex som betedde sig lite liknande som ditt. Vi har alltid fått till barnomsorg så det gått att jobba eller ekonomiskt stöd efter utredning pga hur männen betett sig. Kanske kan du ta med någon från kvinnojouren på mötena (det är i alla fall en del av deras jobb i de kommuner jag bor runt) eller någon som kan vara bestämd från buke? Mitt ex skrev heller aldrig på något, det hade han inget för, det blev lite knixigt men gå till högsta skolchef om det är så och kräv ett möte.

Sedan hoppas jag verkligen advokaten peppar dig att ansöka om egen vårdnad. Jag förstår att den biten är väldigt tuff, jag gjorde det inte själv för att bråka med en narcissist som alla andra tycker om tar enormt på krafterna och man vet aldrig hur det slutar. Men du har så mycket bevis på hur mycket han förstör nu, det borde finnas fog att skicka ett brev med hot om det i alla fall.

Angående att låsa dörr och så är det ju bara du själv som kan sätta den gränsen. Han kommer ju fortsätta så länge han kan. Och ja. Det kanske är så att barnen behöver innefattas av det. Mina barn fick boende hos mig när deras pappa hade blivit så full att han kräktes i deras säng och den äldsta kunde vittna om det (han var alkoholist men det var ingen som trodde på mig när jag poängterade det).

Be skatteverket göra en utredning på var barnen bor. Där ska väl ändå soc kunna intyga att de bor hos dig, se till att huset blir sålt så du får in lite pengar, ring försäkringskassan en gång till - en gång till - en gång till.

Du fixar det här!

Vi har det okej. Det är slitigt och svårt. Men bättre ändå än på många år. Nu väntar vi på att myndigheter ska tugga runt vår situation och sen förhoppningsvis kanske det sista kan lösa sig. Och jag älskar mitt nya hem. Det är hemma på ett sätt som det stora fina huset aldrig var trots skänkta, slitna möbler och bara en av allt i köket som jag tidigare hade hela uppsättningar av.
Jag har fått en stödkontakt med som är underbar, som jag får smsa eller ringa när som(nåja, under kontorstid)om jag är orolig eller osäker.

Vi har det okej. Det är slitigt och svårt. Men bättre ändå än på många år. Nu väntar vi på att myndigheter ska tugga runt vår situation och sen förhoppningsvis kanske det sista kan lösa sig. Och jag älskar mitt nya hem. Det är hemma på ett sätt som det stora fina huset aldrig var trots skänkta, slitna möbler och bara en av allt i köket som jag tidigare hade hela uppsättningar av.
Jag har fått en stödkontakt med som är underbar, som jag får smsa eller ringa när som(nåja, under kontorstid)om jag är orolig eller osäker.
Så glädjande att läsa. Och samtidigt vad många av oss vågade tro. Så fint, du kan nu leva DITT liv.

Positiva nyheter ändå, även om det är svårt och slitigt :heart . Du är en kämpe :heart

/Lizzie

Vad fint att du ville dela med dig av en uppdatering! Hejar på dig ❣️

Hejja dig! Snyggt jobbat:banana:

Samma dag som jag slappnade av nästan. Dagen efter vinkade jag hejdå när de gick till skolan på morgonen och sen har jag varken träffat dem eller pratat med dem. Tack gode gud att jag har Lilla.
Det var svaret på att jag ansökte om skilsmässa. Det var därför jag var rädd. Drt blev som jag trodde. Ni som tycker "det är bara"!!!!

Samma dag som jag slappnade av nästan. Dagen efter vinkade jag hejdå när de gick till skolan på morgonen och sen har jag varken träffat dem eller pratat med dem. Tack gode gud att jag har Lilla.
Det var svaret på att jag ansökte om skilsmässa. Det var därför jag var rädd. Drt blev som jag trodde. Ni som tycker "det är bara"!!!!
Be om samarbetssamtal? De har inte egna telefoner så du kan föreslå en fika?

Han har tagit stora och Mellan. Jag har inte träffat dem på över två veckor. Soc kan inte hämta dem då det inte finns nån fara för liv och hälsa. Jag vågar inte gå ut med Lilla ifall han tar hen också.
Hur 'är det möjligt? Ni har gemensam vårdnad, han kan inte neka dig umgänge med dina egna barn?! Någon behyöver tala med barnen, utan pappan närvarande, ifall han tryckt i dem lögner om dig. Nu, omedelbart!! Så fruktansvärt!!!

Men går de inte i skolan nu? Om han håller dem borta från skolan bör väl soc agera på det?

Hur 'är det möjligt? Ni har gemensam vårdnad, han kan inte neka dig umgänge med dina egna barn?! Någon behyöver tala med barnen, utan pappan närvarande, ifall han tryckt i dem lögner om dig. Nu, omedelbart!! Så fruktansvärt!!!
Jag kan inte lagligt tvinga mig in i hans bostad.

Barnsamtal är planerat om drygt en vecka. Hans påhitt. Så han kommer ha drillat dem hårt.

Jag tänker inte gå med på några umgängen, rekommendationav ombud då situationenkan anses "löst" då.. Jag förlorar dem nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur