Att säga att man hatar någon för att man är arg?

Bukefalos 30 år!

Ibland blir ensamhet svårt och läskigt även när man är van (är hemma från jobbet idag pga ämlig och insidan av mitt huvud är ingen bra plats att vara på) MEN

Det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två.

Man klarar saker och ting själv också - men man måste vara snällare mot sig själv. Det är lättare om man är fler och kan säga saker som "visst blev det tokigt när vi borrade i ledningen när vi skulle sätta upp tavlan" och liksom dela ansvaret med någon annan. Fundera tillsammans om hur man löser problem. Dela bördan så den blir mindre än halva.

Men att leva med vissa människor är inte ett delat ansvar utan man får bära ansvaret för alla tokigheter man själv gör och alla tokigheter hen gör och allt som inte blir gjort för att man helt enkelt inte orkar bära mer ansvar. De lassar över bördan så den blir mer än dubbel. Och då har man det betydligt bättre själv.

Och är man själv kan man träna på att vara sig själv och blir då mer förberedd att dela om man hittar någon att dela med. Då vet man vad man behöver, vill och kan bidra med. Då är man stark och kan kompromissa utan att bli överkörd och strandad med dubbla bördor.

Och hittar man ingen att dela med. Då har man tränat på att vara sig själv. Och är stark. Vet vad man behöver, vill och kan åstadkomma. Och bär bara sin egen börda.

Du är redan en bra bit på väg till stark
Tack! @BornAgain för jättekloka formuleringar (som stödjer mig i en för tillfället problematisk situation, även om den inte alls liknar TS läge). :heart

@Ipalollipop Jag håller med. Även om det ibland (men verkligen inte alltid) kan vara tufft att vara ensam ensam, så är det ändå en situation där man har sitt eget tänkande och sin egen möjlighet till val och agerande med sig.

Jämfört med ett tillsammans där man dras ner eller överbelastas eller begränsas är det bättre på totalen. Både för att vistas i där man är för dagen och som utgångspunkt att gå vidare framåt från.

Klart du kommer sörja det som inte blev men det är inte farligt att vara själv. Drt sämsta du kan göra är att hasta in i en ny relation.
Ta din tid att lära känna dig själv, vad du vill ha och vad du behöver.
Njut av din egentid och att kunna göra exakt vad du vill, när du vill.

Dock har jag denna känslan kvar om ensamheten att man ska bli helt knäckt när man landat i allting och har flyttat samtidigt som jag inte ser något framtid med denna människan heller..
Tror du verkligen det? Du verkar ju ganska ensam i relationen även om han är där i fysisk form. Du lär ju inte vara ensammare utan honom. Så fort du landad efter den här separationen kan ju börja dejta igen.

Klart du kommer sörja det som inte blev men det är inte farligt att vara själv. Drt sämsta du kan göra är att hasta in i en ny relation.
Ta din tid att lära känna dig själv, vad du vill ha och vad du behöver.
Njut av din egentid och att kunna göra exakt vad du vill, när du vill.
Ja neej jag känner absolut ingen lust att slänga mig in i dejtandet direkt. och nu vet jag verkligen vad jag vill ha och inte. Var väldigt vilsen när jag träffade mitt ex och hade varit singel längre, såg ju varningsklockorna direkt men valde att förbi se dessa. För tänkte hela tiden de blir bättre.

Vi hade ett jäkla bråk igår där han sa att hans vän tyckte jag var girig och att de var konstigt att jag inte skulle stå för halva hundgården som han lagt 40 på, för den byggdes när båda bodde här? Jag tycker de är helt orimligt då han har en jakthund som kräver hundgård medans jag har två småhundar som mest är inne. Kan räkna på en hand hur många ggr min ena hund varit där inne. Han vill aldrig mer ha kontakt med mig för han anser att jag är girig och bara vill göra livet surt för honom..

Vi hade ett jäkla bråk igår där han sa att hans vän tyckte jag var girig och att de var konstigt att jag inte skulle stå för halva hundgården som han lagt 40 på, för den byggdes när båda bodde här? Jag tycker de är helt orimligt då han har en jakthund som kräver hundgård medans jag har två småhundar som mest är inne. Kan räkna på en hand hur många ggr min ena hund varit där inne. Han vill aldrig mer ha kontakt med mig för han anser att jag är girig och bara vill göra livet surt för honom..
Det är han som är girig för att han vill splitta kostnaden för hundgården, som han ville ha till sin hund. Ingångna avtal ska hållas, han har ju skrivit på redan så han får hålla sig till det. Så länge han slantar upp vad ni kommit överens om så finns ju ingen anledning till att ni ska ha mer kontakt heller när du flyttat ut?

Dock har jag denna känslan kvar om ensamheten att man ska bli helt knäckt när man landat i allting och har flyttat samtidigt som jag inte ser något framtid med denna människan heller..

Stora förändringar är ofta läskiga. En kan inte veta på förhand exakt hur det blir, och det är (för många av oss) skrämmande. Men att stanna kvar i en relation och en situation där en inte mår bra, är långt mycket sämre än alternativet. Du kommer att klara dig fint utan honom :heart .

Klart det kommer vara läskigt och jobbigt att bli själv, och du får sörja det hur mycket du vill. Men låt det inte dra ned dig helt, tillåt dig att vara ledsen färdigt, sen kan du leva ditt liv så som du vill ha det! När du gör det blir allt så väldigt mycket lättare.

Vem bryr sig om vad hans kompis säger?

De har lugnat sig nu. Tror de handla om mycket frustration osv. Jag är iväg i helgen för att kunna få andas lite. Ska titta på lägenheten imorgon och mötet med banken är bokat på onsdag. Känns bra. Min kompis har hotat mig att jag absolut inte får ångra mig nu och gå tillbaka. Men jag känner de fortfarande är rätt beslut

När jag gjorde slut med min svartsjuka och kontrollerande sambo för många år sedan satt jag på en parkbänk och väntade på att han och hans familj skulle packa färdigt hans saker. Då kom det två äldre damer och satte sig brevid mig. Vi började nästan genast prata om varför jag satt där. När jag förklarat läget utbrister den ena: Grattis till din nyvunna frihet! Och mitt i allt kaos stärkte det mig oväntat mycket. Så jag hoppas att du kan få samma effekt @Ipalollipop . Grattis till din nyvunna frihet! Nu börjar det :)

Fick en lite annorlunda förfrågan idag. Jag sover i gästrummet i och har gjort sen vi gjorde slut. Han fråga om jag kan tänka mig närhet å sex då vi endå inte har känslor för varandra? Jag sa nej jag är inte intresserad av något fysiskt med honom. Då fråga han hur jag ställde mig till att han gör de me någon annan? Sa han är singel å ja kan ej bestämma men då är de på lika villkor, då ska jag också kunna roa mig. Men de var inte lika kul, enligt honom hade jag redan flera killar på g då jag sitter mycket med min telefon.. pust killar är de sista jag tänker på just nu. Vi kom iallafall fram till att vi är fria att göra vad vi vill men tar inte hem någon även om den andra inte är hemma. Å vi behöver inte berätta för varandra heller.

Dock är jag så jäkla rädd och nervös. Min mens är 4 dagar sen, vilket de. Aldrig är. Hoppas de är pga stress ska köpa ett test imorgon . Skulle ju bara varit så jäkla typiskt för vet inte om jag hade klarat att göra abort..

Nu är jag i budgivning på lägenheten, försöker förhandla om priset då jag tycker de är lite högt satt. Mäklaren frågar dock om jag är redo att skriva på omgående om säljaren går med på mitt pris, men ska på möte på onsdag med banken om att sambon ska ta över lånen så skriver inte på något innan de är klart.

Nu är jag i budgivning på lägenheten, försöker förhandla om priset då jag tycker de är lite högt satt. Mäklaren frågar dock om jag är redo att skriva på omgående om säljaren går med på mitt pris, men ska på möte på onsdag med banken om att sambon ska ta över lånen så skriver inte på något innan de är klart.
Klokt! Mäklaren vill antagligen bara stänga affären så fort det går så låt dig inte stressas

Dock får jag inte tag i handläggaren som vi ska ha möte med på onsdag, och en vanlig banknisse kan ej ge svar. Men tänker borde väl kunna säga ja till lägenheten då vi kommer skriva papperna efter bankmötet endå?

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • När berätta att jag vill separera?
  • Hur skulle du reagera?
  • Säga till att barn stör?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026