Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Jag har några saker som är mina jobb, inget vanligt jobb utan jobbet att leva
  1. Ta hand om mina hundar! Alltid prio ett.
  2. Vara delaktig i min vård
  3. Mina föräldrar
  4. Ta hand om mig själv
I punkten 2 och 4 har jag just nu 3 uppgifter. Stora saker, viktiga saker. Bra saker som jag inte skulle kunna hantera utan min kurator och psykolog. Jag har ju gått i behandling eller samtal i 20 år och träffat många guldkorn men jag har nog aldrig varit både så rädd för mina egna tankar och samtidig känt att jag kanske kan lyckas få hjälp på riktigt samtidigt.
Jag skulle nog tycka att det ska vara lite annan prio.
4 till 2
3 till 4
och 2 till 3

Jag skulle nog tycka att det ska vara lite annan prio.
4 till 2
3 till 4
och 2 till 3
Jo, kanske det…Bra att du förstår att Trassel och Milou är det viktigaste och det är ju dom som ger mig kärlek, skratt och är grunden i att ta hand om mig själv.

Vården fattar inte sånt, dom säger att jag är viktigast och ska prioritera mig. Jag fattar ju när det är akuta situationer som om jag hamnar på sjukhuset. Slita ut syreslangen ur näsan, dra bort anordningarna som gör att personalen kan se alla mina värden och dra loss droppet för att sen försöka ta mig iväg men får ge upp vid 2 meter bort. Då kunde jag inte ta hand om dom. Det är sånt som krävs för att jag ska kunna lämna bort dom utan dåligt samvete om det inte rör sig om hundvakt några timmar. Mamma tog ledigt från jobbet för att ta hand om Trassel och Milou

Jo, kanske det…Bra att du förstår att Trassel och Milou är det viktigaste och det är ju dom som ger mig kärlek, skratt och är grunden i att ta hand om mig själv.

Vården fattar inte sånt, dom säger att jag är viktigast och ska prioritera mig. Jag fattar ju när det är akuta situationer som om jag hamnar på sjukhuset. Slita ut syreslangen ur näsan, dra bort anordningarna som gör att personalen kan se alla mina värden och dra loss droppet för att sen försöka ta mig iväg men får ge upp vid 2 meter bort. Då kunde jag inte ta hand om dom. Det är sånt som krävs för att jag ska kunna lämna bort dom utan dåligt samvete om det inte rör sig om hundvakt några timmar. Mamma tog ledigt från jobbet för att ta hand om Trassel och Milou
Trassel och Milou vill nog ha sin matte kvar på långsikt, så du behöver ta hand om dig genom att låta kroppen vila och andra att hjälpa dig när du inte mår bra. Hoppas du mår bättre och de hittar vad som ska lagas.

Igår på psykiatrin blev jag stoppad i korridoren jättesnabbt av en underbar sjuksköterska som jag känt länge. Hon såg direkt att något var allvarligt fel och tog med mig in på hennes rum och pratade en kvar innan min psykolog och hon ville prata med honom innan mig men jag lovade att berättade allt och det gjorde jag.

Av en slump träffade jag henne 2 timmar senare och hon såg att jag var ett vrak och visste inte om hon kunde släppa hem mig. Jag fick i alla fall sätta mig en stund och, dricka lite vatten och samla mig och vila lite men jag kände mig stressad att komma hem till Trassel och Milou för jag ville inte att dom skulle vara ensamma mer.

När jag väl tagit mig hem och gått efter en promenad med mins grabbar somnade jag och vaknade jag 4,5 timmar senare :eek: Jag visste att jag var trött och tydligen såg jag ut som sju svåra år men när jag kom hem släppte allt och jag kollapsade.

Den här lille gossen är så sjukt söt :heart Det går väl inte att tycka annat?
IMG_1639.webp

Jag har forfarande problem med magen,. Jag har varit förstoppad i 10 dagar igen. Inte ens microlax lyckas med sitt ändamål. Per
Jag ringde 1177 och VC och berättade och fick ett sms där dd sa det står att jag ska ta 8 påsar om dagen i en vecka. Har det inte gått över då ska jag höra av mig. Men i det scenariot har jag ju varit förstoppad 16 dagar,nästan två veckor. Hoppas det blir bättre för anledning till att jag ringde berodde på en extrem smärta så jag inte stod ut.

Jag ska upp till 8 påsar Movicol men det om något tar ju bort varje uns av aptit.
När ja

Jag tror att jag har järnbrist. Jag är ju så otroligt trött hela tiden men nu har jag pratat så mycket med vården att det inte går att ta kontakt att ringa VC. Så jag beställde Duroferon och kör själv tänker jag. Fast inte förrän magen är helt bra för Duroferon kan ge förstoppning.

Mina föräldrar sa igår kväll att jag var helt vit i ansiktet och håret torrt och slitet. Inte helt frisk. Det kan jag inte se och håller inte med om men om dom tycker så vi väl tycka olika. Mina föräldrar är väldigt nojjiga och ser allt som farligt.

Jag tror att jag har järnbrist. Jag är ju så otroligt trött hela tiden men nu har jag pratat så mycket med vården att det inte går att ta kontakt att ringa VC. Så jag beställde Duroferon och kör själv tänker jag. Fast inte förrän magen är helt bra för Duroferon kan ge förstoppning.

Mina föräldrar sa igår kväll att jag var helt vit i ansiktet och håret torrt och slitet. Inte helt frisk. Det kan jag inte se och håller inte med om men om dom tycker så vi väl tycka olika. Mina föräldrar är väldigt nojjiga och ser allt som farligt.

Du behöver nog alla vitaminer och mineraler vid det här laget.

Men ingick inte koll för järnbrist i det blodprovet som togs på akuten?

Dom sa att jag kunde sitta i väntrummet över natten och få en tid om dom fick liten lucka om tidigast 8 timmar och dom sa att jag inte behövde vänta, Att det var bäst om jag åkte hem

Inblick i Nt världen. Jag kunde inte svaret på om inblick. Så jag svarade helt naturligt. . ” Jag måste fundera på hur jag ska komma på något sätt att få kunna ta tillbaka informationen i frågan och sen återkomma.”

Inblick i Nt världen. Jag kunde inte svaret på om inblick. Så jag svarade helt naturligt. . ” Jag måste fundera på hur jag ska komma på något sätt att få kunna ta tillbaka informationen i frågan och sen återkoms
Det var nog ett internskämt.S Det hon tyckte var roligt att jsg gav ett så formellt svar i en så lätt fråga där det är mycket mer troligt att man säger typ att man återkommer, att man måste fundera lite innan man bestämmer sig osv. Att en n-människa inte pratar så i vardagen. Att det rörde sig om att jag inte visste om jag ville ha ett glas vatten tror jag frågan var.

Var nog kanske ett internt skäm…

Dessutom var jag så extremt, extremt trött igår kväll att inte ens jag nu när jag är vaken fattar texten fast jag ju minns situationen så lika bra att inte försök förså

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat