Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Bara det att jag var så sjuk då att jag inte hade minsta intresse för nollning, spex, lära känna, hitta på saker och jag var låst i och med att jag ju inte kunde lämna hunden hos dagmatten hur länge som helst.

Jag var inte med på något, det är valfritt. Jag var å andra sidan urgammal och ville hem till barnen. Jag hittade vänner att prata med ändå. Sen kom pandemin och räddade mig. Numer väljer jag distanskurser:D

Jag har faktiskt en journalistutbildning, jag läste på distans med träffar fyra dagar i månaden och den utbildningen var bland det roligaste jag gjort tror jag. Jag älskar att skriva, jag älskade alla olika sorters sätt att skriva och grävande journalistik och ordentligt bakgrundsarbete var roligast.

Jag fick några artiklar publicerade och dom ringde från tidningen och frågade om dom kunde lämna ut mitt telefonnummer eftersom det var så många som reagerat och tagit kontakt med tidningen. Dom ville att jag skulle gräva och undersöka så många olika viktiga saker och jag blev djupt tacksam över att mina artiklar lyckades beröra och påverka människor och att dom trodde att jag hade förmågan att förändra. Sånt gör en ödmjuk och jag känner mig tacksam över hur det jag skrev togs emot.

Det kommer bli väldigt knapert om jag bor kvar men som mamma sa är ju vardagen det viktigaste och jag behöver någonstans där jag känner mig trygg och mår bra. Om det finns ett sätt att rädda det här sjunkande skeppet ska jag försöka.

Kontraktet med mäklaren går ut 28 april. Men om jag skulle bestämma mig redan nu för att behålla huset, betalar jag hen något då? Jag behöver ju inte säga något egentligen eftersom huset inte ligger ute till salu nu utan ska ut igen i maj/juni. Om jag väntar till 28 april med att avbryta borde jag väl inte betala för hen har ju inte fått huset sålt?

Jag behöver nog se över hundarnas försäkringar som ligger på1640 i månaden och se om det finns billigare men lika bra. Har Agria nu. Och avsluta en streaming app. Sälja lite saker som bilburar för hundarna till exempel och kläder jag inte vill ha.

Två hundar är ju en ekonomitjuv så om jag lyckas bo kvar här länge får det bara bli en hund i taget men det hjälper ju inte läget just nu.

Jag eldar hela vinterhalvåret men får ändå skyhög elräkning.

Har ni mer spartips? Vad kan jag göra för att leva billigt. En tjuv för mig är medicinerna men dom kommer jag inte undan,
Tips?

Jag behöver nog se över hundarnas försäkringar som ligger på1640 i månaden och se om det finns billigare men lika bra. Har Agria nu. Och avsluta en streaming app. Sälja lite saker som bilburar för hundarna till exempel och kläder jag inte vill ha.

Två hundar är ju en ekonomitjuv så om jag lyckas bo kvar här länge får det bara bli en hund i taget men det hjälper ju inte läget just nu.

Har ni mer spartips? Vad kan jag göra för att leva billigt. En tjuv för mig är medicinerna men dom kommer jag inte undan,
Tips?
Tror jag betalar 360 kr för min hund hos Folksam, men dina är kanske av sjukare ras? Tror inte jag betalade så mycket hos Agria någon gång.

Det kommer bli väldigt knapert om jag bor kvar men som mamma sa är ju vardagen det viktigaste och jag behöver någonstans där jag känner mig trygg och mår bra. Om det finns ett sätt att rädda det här sjunkande skeppet ska jag försöka.

Kontraktet med mäklaren går ut 28 april. Men om jag skulle bestämma mig redan nu för att behålla huset, betalar jag hen något då? Jag behöver ju inte säga något egentligen eftersom huset inte ligger ute till salu nu utan ska ut igen i maj/juni. Om jag väntar till 28 april med att avbryta borde jag väl inte betala för hen har ju inte fått huset sålt?
Tror det beror på kontraktet ni har. Om jag hade brutit kontraktet med mäklaren hade jag inte betalt hen något, men fått betala kostnaden för fotografering.

Knapert men du måste klara av att ha det beboligt. Du måste kunna ha iallafall minst 20 grader inne året runt.
Att ha kallt inne är varken bra för hus, djur eller dig själv. Både fysisk och psykisk ohälsa blir inte bättre av att man fryser. Djuren ska inte behöva frysa. Huset i sig kan bli farligt under vissa grader.
Du måste kunna äta näringsrikt för din hälsa.
Du måste ha vård för det du behöver vård för.
Djuren måste ha det de behöver.
Du behöver kunna ta dig till service på närmsta ort som har service.
Det handlar om att leva, inte bara överleva.

Önskar att du sätter dig ner och funderar. Inte för att krascha drömmar utan för att på riktigt komma fram till var du är just nu.

Apropå din elräkning, vad har du för värmesystem? Kan du byta?

Tips?
Kan det vara värt att investera i en luft luftvärmepump? Har en i min närhet som minskade sin elförbrukning mycket med en pump och har ändå varmare inne nu än tidigare. Hen eldade tidigare dagligen för att minska elförbrukningen.

Tips?
Har du något rum du kan hyra ut?

Om du byter försäkringsbolag på hundarna tänk på att det kan bli klausuler på allt de tidigare blivit behandlade för. Så jag skulle vara försiktig med att byta och kolla upp väldigt noggrant vad som ingår och inte vid eventuellt byte.

Kan du få ner kostnaden för mobilen, internet, förutom streamingtjänster.

Senast ändrad:
Kan det vara värt att investera i en luft luftvärmepump? Har en i min närhet som minskade sin elförbrukning mycket med en pump och har ändå varmare inne nu än tidigare. Hen eldade tidigare dagligen för att minska elförbrukningen.
Jag har för mig att det redan finns en luft-luft-värmepump i TS hus, annars håller jag med dig om att det är jättebra att installera en sådan :) .

Tips?
Vad är en "skyhög elräkning" för dig? Hur många kilowattimmar förbrukar du under olika månader? Vårt torp på knappt 70 kvm drar som mest sisådär 1300 kWh när det är riktigt kallt (januari) och som minst ca 400-500 kWh under sommarmånaderna.

Tips?
Jag bytte från agria till Trygg-Hansa och fick högre ersättning till ett lägre pris, och det fanns prisvärda alternativ med andra villkor också!

Men som folk redan sagt, kolla så du inte får reservationer i nya försäkringen!

• Gilla
Reactions: Sel
Knapert men du måste klara av att ha det beboligt. Du måste kunna ha iallafall minst 20 grader inne året runt.
Att ha kallt inne är varken bra för hus, djur eller dig själv. Både fysisk och psykisk ohälsa blir inte bättre av att man fryser. Djuren ska inte behöva frysa. Huset i sig kan bli farligt under vissa grader.
Du måste kunna äta näringsrikt för din hälsa.
Du måste ha vård för det du behöver vård för.
Djuren måste ha det de behöver.
Du behöver kunna ta dig till service på närmsta ort som har service.
Det handlar om att leva, inte bara överleva.

Önskar att du sätter dig ner och funderar. Inte för att krascha drömmar utan för att på riktigt komma fram till var du är just nu.

Apropå din elräkning, vad har du för värmesystem? Kan du byta?
Luftvärmepump, element och kammin

Luftvärmepump, element och kammin
Som vi, med andra ord. Vi har luftvärmepump i vardagsrummet. Sedan har vi - vid nödfall - två elradiatorer också. Ett i makens lilla rum och ett i köket. Men de sätter vi oftast inte på om det inte väldigt kallt. Kaminen (insats) eldar vi 3-4 timmar i taget som komplement. Vår dyraste elräkning var för januari, och den var på 3600 kr. Det ÄR dyrt med el, bara att konstatera.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat