Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Jag sitter i kö till 1177 nu. Jag tror inte det är något farligt kanske bara har ont men sist jag hade det fick jag prova jag prova flera olika antibiotika.

Jag kissade ju synligt blod i 6 dagar och på slutet var det inte någon urin utan bara blod. Jag fick en tid till jourcentralen och jag tänkte att det var typiskt att de inte rann ut blod ur mig på plats och jag fattade inte hur dom kunde se att jag har blod i urinen när jag inte såg det. Fick diagnosen hematuri och det finns två varianter makroskopiskt med synligt blod och mikroskopisk där man ser i labb. Jag hade tänkt avboka tiden til urologen men läste på och tydligen är det minst lika farligt. Så jag tänker gå sen när jag får en tid.

Tror urinvägsinfektion gått till njurarna igen. Hade de förra året och allt stämmer in men jag har tänkt att det är samma behandling som vid UVI bara att det flyttat sig uppåt. Har fått smärta i nedredelen av ryggen och lite feber igen men inte så att sjukvården skulle bry sig och jag lyckas inte få tag på 1177. Växeln ligger nere för att så många ringer.

Dom bryr sig! Dom bryr sig verkligen om njurbäckeninflammation. Det kan bli permanenta njurskador. Ring 1177 direkt, det är möjligt att dom vill att du ska till akuten.

UVI + feber är bad, bad news. Jag har haft det själv.

Edit: såg att du är påväg till akuttid nu, mycket bra.

Nu bär det av på en akuttid! 1177 gav mig den allra sista tiden för ikväll för hon ansåg att det lät allvarligt. Min mamma skjutsar mig och följer med

Superbra att du kunde få en tid så snabbt och att mamma är med som stöd. Njurarna ska man verkligen inte chansa med. Håller tummarna för att allt går bra.

Läkaren trodde inte att det gått till njurarna men när han klämde på magen skrek jag av smärta och började hyperventilera, det gjorde så otroligt ont. Ryggen och runt på sidorna däremot gjorde inte lika ont.

Jag kunde inte kissa nu heller, det är så hela tiden både hemma och på sjukhuset att jag känner att jag är kissnödig men inte kan kan kissa. Så dom ultraljudade urinblåsan och det fanns så mycket att jag borde vara jätte kissnödig och kissa utan problem så nu måste jag til vårdcentralen imorgon för att se om jag fortfarande har lika mycket urin i blåsan eftersom jag inte kissar normalt.

Och sen väntar jag på tid till urologen för blodet. Suck, varför måste allt krångla?

Eftersom min UVI blivit sämre fick jag ny antibiotika.

Men oj vad trevligt bemött man blir där. Super härlig personal. Som verkar bry sig på riktigt. Pratade mycket med en sjuksköterska om djupa och roliga saker.

Jag fick till och med en hel ranson av den nya medicinen så jag inte skulle behöva åka någonstans.

Jag är super stressad för jag orkar inget annat än ligga i soffan men snart måste jag åka in till stan, det här går inte att ställa in. Vilar så länge det går.

Men du är väl jättesjuk nu? Måste du verkligen fara in till stan? ❤️
Ja jag var tyvärr det. Jag får inte ha mediciner hemma utan måste hämta ut en gång i veckan och jag har ingen som kan hjälpa mig idag mitt på dagen och det går inte att skjuta upp till en annan dag för från och med kl 13 har jag inga mediciner för dom andra tiderna idag och en vecka fram.

Saknar tiden när man fick ha sina mediciner hemma och kunde vara flexibel och inte ha stenhårt bestämt kl 13 en viss dag men jag förstår ju varför.

Sjuksköterskan som delade medicin som i mitt fall är väldigt enkelt för jag har Apodos var väldigt orolig, både det fysiska och psykiska och det var nog nära att jag inte skulle få lämna mottagningen alls och åka hem. Det gick men nu är jag helt dränerad.

Ibland är det så jobbigt att ha hundar för dom måste ut oavsett hur jag mår. Det är ju bara så det är

Någon som vet, idag ska jag göra bladder test, Jag har ultraljudat förr men inte för det här. Testet är11.15, jag antar jag kan äta normalt. Men med kissandet, vi ska inte göra urinprov utan bara se hur mycket kiss det är i blåsan. Ska jag dricka normalt och kissa om jag behöver eller borde jag undvika det? Men det blir ju inte normalt då. Z

Lite akut fråga men någon kanske veta ?

Det vanliga är att antingen mäta hur mycket som är kvar i blåsan initialt när du kommer in och sedan görs en ny mätning efter att du har kissat. Du kan även bli tillsagd att gå och kissa först och så görs en (1) mätning efteråt.

Du ska inte försöka att hålla dig, utan kissa när du blir kissnödig.

Du kommer eventuellt att få svara på frågor angående hur det gått att kissa de gånger du har kissat senaste dygnet eller så (Ungefär: kändes det som att du tömde blåsan ordentligt, var du fortfarande kissnösig efteråt, var det normal mängd, eller bara en skvätt osv...).
Du kan äta och dricka normalt innan.
/Redigerat pga stavfel/

Lycka till/Tualma sjuksköterska och person med kisseriproblematik

Senast ändrad:
Det vanliga är att antingen mäta hur mycket som är kvar i blåsan initialt när du kommer in och sedan görs en ny mätning efter att du har kissat. Du kan även bli tillsagd att gå och kissa först och så görs en (1) mätning efteråt.

Du ska inte försöka att hålla dig, utan kissa när du blir kissnödig.

Du kommer eventuellt att få svara på frågor angående hur det gått att kissa de gånger du har kissat senaste dygnet eller så (Ungefär: kändes det som att du tömde blåsan ordentligt, var du fortfarande kissnösig efteråt, var det normal mängd, eller bara en skvätt osv...).
Du kan äta och dricka normalt innan.
/Redigerat pga stavfel/

Lycka till/Tualma sjuksköterska och person med kisseriproblematik
Tack för bra svar. När jag var på jourcentralen och skulle ta urinprov tog det 1,5-2 timmar innan jag kunde kissa så jag gick runt där och drack mängder av vatten fast det tydligen redan fanns urin nog i blåsan

Men då kör jag på som vanligt nu

Hur har det gått för dig idag, @Lillefrun (bara om du vill berätta)?
Det gick bra men i övrigt hatar jag att leva och allt som det innebär så fruktansvärt mycket. Jag har inte känt mig så här golvad sen sist jag var så djupt deprimerad och det skrämmer mig för jag kan fastna i depressioner i månader eller till och med över ett år eller mer än så.

Och så går jag och blir sjuk precis när jag ska fixa allt med försäljningen av huset och mäklarna. Och så känns det som att jag förstör allt men jag vill ju bara ha det gjort.

Och jag känner att jag inte tycker om dom sakerna med hundarna som jag brukar. Jag tvingar mig ju på promenad men skulle tusen gånger om inte gå ut alls. Jag ser att det är jättefint med all snö men jag tänker bara på mars och hur jobbigt och geggigt och slaskigt det kommer bli. Och att varje dag är den sista gången just det här datumet huset vara mitt.

Och jag vill fortfarande inte lämna soffan. Det är fruktansvärt svårt varje gång. Jag är hellre kissnödig än går till toaletten. Och jag går runt och planerar vad jag ska ta med och vad som skänkas och säljas. Fast jag inte bestämt klare än. Träffar den sista om typ 10 dagar och sedan ska det ju fotas och annons ut och det är ju inte säkert ens att någon kommer. Vet inte vad jag ska ta mig till om ingen lägger ett bud, om ingen ens kommer. Och sen har vi bestämt 4 månader till tillträde så jag ska hinna hitta en lägenhet. Så just nu är det mitt minsta problem

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat