Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Jag vet, jag kan inte begränsa mig. Har varit så hela mitt liv. Att man alltid kan göra mer och i vår familj när jag växte upp var mottot att när man tror att man är helt slut har man 70% kvar att ta och man fick inte äta på kvällen ens om jag varit på danslektion i tre timmar eller efter sena pass i stallet eller fotbollsträning. Har fått möblera om lite i huvudet för att få till ett sunt sätt att se på begränsningar.
Vad menar du med att du inte FICK äta på kvällen :confused: ?

Jag är klar! Det är två kartonger och en påse med saker jag inte vet var dom ska vara och då får väl fotografen flytta på dom som @Tualma skrev. Jag får inte vara hemma för man stör tydligen fotografen då så jag lämnar hundarna hos mina föräldrar och går på ett möte så löser det sig bra

Jag är klar! Det är två kartonger och en påse med saker jag inte vet var dom ska vara och då får väl fotografen flytta på dom som @Tualma skrev. Jag får inte vara hemma för man stör tydligen fotografen då så jag lämnar hundarna hos mina föräldrar och går på ett möte så löser det sig bra
Bra att du är klar, men vad udda att man inte får vara i huset när det fotograferas?

Vad menar du med att du inte FICK äta på kvällen :confused: ?
Jo men man fick bara inte äta på kvällen för det var dåligt, kommer inte ihåg någon specifik tid men efter typ 19. Det var tydligen inte bra även om man tränat flera timmar. Och man skulle helst äta inom 30 minuter max 1 timme efter man tränat för att man brände mer kalorier då så man skulle passa på när kroppen förbrände mest så man inte skulle gå upp i vikt. Men bara så ingen tar efter det här eller triggas så vet jag nu att det där är rent hitte på.

Jo men man fick bara inte äta på kvällen för det var dåligt, kommer inte ihåg någon specifik tid men efter typ 19. Det var tydligen inte bra även om man tränat flera timmar. Och man skulle helst äta inom 30 minuter max 1 timme efter man tränat för att man brände mer kalorier då så man skulle passa på när kroppen förbrände mest så man inte skulle gå upp i vikt. Men bara så ingen tar efter det här eller triggas så vet jag nu att det där är rent hitte på.
Så förfärligt... :(

Jag vet, jag kan inte begränsa mig. Har varit så hela mitt liv. Att man alltid kan göra mer och i vår familj när jag växte upp var mottot att när man tror att man är helt slut har man 70% kvar att ta och man fick inte äta på kvällen ens om jag varit på danslektion i tre timmar eller efter sena pass i stallet eller fotbollsträning. Har fått möblera om lite i huvudet för att få till ett sunt sätt att se på begränsningar.
Det är precis då man ska äta om man inte hunnit med det innan!
Inte äta efter 19:00 är bara korkat. Är det dina föräldrar som sagt så?

Och att man skulle ha 70 % kvar att ge när man är helt slut gjorde att jag pressade mig över gränsen gång på gång. Som i skolan när vi skulle göra ett beep test för konditionen så var man tvungen att springa en viss tid för MVG. Redan efter halva började min astma krångla och det blev värre och värre tills jag precis var på väg att bli klar bara fick svart för ögonen, benen vek sig och jag svimmade. Kommer ihåg att läraren blev jätte arg på mig

Har hänt flera gånger att jag tränat och pressat tills jag svimmar

Har skickat bilder på huset så att mäklaren får se och godkänna eller om hon vill mer. Hennes idé. Jag orkar inte mer. Ska ställa in några böcker där jag rensat bort sånt som jag inte vill att andra inte ska se.

Hoppas hon inte har massor att anmärka på. Jag bor ju som i en mio katalog nu

Har skickat bilder på huset så att mäklaren får se och godkänna eller om hon vill mer. Hennes idé. Jag orkar inte mer. Ska ställa in några böcker där jag rensat bort sånt som jag inte vill att andra inte ska se.

Om hon har nåt att anmärka på som du inte orkar eller vill fixa så kan du bara meddela att det är vad som är möjligt, om du vill kan du skriva att pga att du är sjuk så kan du inte ordna nåt mer. Punkt.

Du måste försöka se mäklarens "råd" som just förslag och inte anmärkningar eller någon typ av order.

Den mäklaren vi anlitade erbjöd sig att hen kunde tittat på bilder innan fotograferingen, fall vi ville ha stöd. Inte att vi var tvungna att skicka bilder.

Nu spånar jag bara. Kan det vara så att du pga av din autism uppfattar vad mäklaren säger till dig som saker du MÅSTE göra, istället för hjälpsamma råd som kanske hjälper till att sälja ditt hus snabbare/för mer pengar/osv?

Alltså det är du som bestämmer, du betalar henne. Låt henne inte köra med dig. Ditt hus, din försäljning, du kan säga stopp när som helst och anlita någon annan.

Det här tunnelseendet du är i nu är stress. Din hjärna lurar dig och ropar spring fortare, spring fortare. När du är så här stressad har du inte tillgång till att lugnt och lösningsfokuserat. Istället matar hjärnan på och säger att allt måste ske nu och det måste ske fort. Så är det inte, den luras. Det här med husförsäljningen är inte en björn som jagar dig och kan därför inte lösas på det sättet (genom att springa fortare mot säkerheten).

Nästa gång mäklaren säger att hen vill att du gör si eller så och du känner att det är övermäktigt så säg att det inte går, berätta vilken nivå du kan göra det på också får ni hitta en lösning tillsammans ok. Hon är inte din chef eller din lärare, hon kan inte säga till dig vad du ska göra. Ni har ett gemensamt intresse av att sälja din bostad och skall sammarbeta hon ska inte dela ut order till dig. Nästa gång säger du att det blir för tight (om det känns så) du behöver inte ge några skäl till det, du kan bara säga att det är så det är.

Tack alla, jag ska verkligen försöka dra ner lite på pressen. Göra det jag själv klarar. Vissa saker har jag ingen aning om vad jag ska göra med, mina föräldrar sa att dom kan vara som det är igår. Mamma typ flyttade på en lampa när jag frågade vad hon tyckte kunde ändras.

Ska bara flytta på lite böcker för jag tog bort alla som kändes för personliga.

Intressant att hus/ lägenheter är som finast när man ska flytta. Så ska göra en rensning varje halvår/år framöver.

Tack alla, jag ska verkligen försöka dra ner lite på pressen. Göra det jag själv klarar. Vissa saker har jag ingen aning om vad jag ska göra med, mina föräldrar sa att dom kan vara som det är igår. Mamma typ flyttade på en lampa när jag frågade vad hon tyckte kunde ändras.

Ska bara flytta på lite böcker för jag tog bort alla som kändes för personliga.

Intressant att hus/ lägenheter är som finast när man ska flytta. Så ska göra en rensning varje halvår/år framöver.
Alltså, de jag känner som sålt sina hus med "styling" har fått typ tömma hela huset på sina grejer. Hälften av möblerna har åkt ut, allt i badrummet inkl tandborstar och liknande. Istället har allting befunnit sig i garaget i lådor medan fotografering och visningar varit. Men ja, jag har också varit på visningar i helt normala hus och själv tycker jag nog det är lättare att relatera till normal inredning än ett som är uppenbart urplockat för att se luftigt och stort ut. Men det beror ju säkert också på målgrupp. Jag är inte direkt ljust och fräscht typen (inte mörkt och ofräscht heller) jag köpte ett dödsbo som var halvt urplockat och fullt av döda flugor från att ha stått tomt ett helt år (granne med en nötuppfödning). Sånt ser man ju förbi om man kan något om hus.

Alltså, de jag känner som sålt sina hus med "styling" har fått typ tömma hela huset på sina grejer. Hälften av möblerna har åkt ut, allt i badrummet inkl tandborstar och liknande. Istället har allting befunnit sig i garaget i lådor medan fotografering och visningar varit. Men ja, jag har också varit på visningar i helt normala hus och själv tycker jag nog det är lättare att relatera till normal inredning än ett som är uppenbart urplockat för att se luftigt och stort ut. Men det beror ju säkert också på målgrupp. Jag är inte direkt ljust och fräscht typen (inte mörkt och ofräscht heller) jag köpte ett dödsbo som var halvt urplockat och fullt av döda flugor från att ha stått tomt ett helt år (granne med en nötuppfödning). Sånt ser man ju förbi om man kan något om hus.
Min lägenhet stylades så dom du beskriver. Men marknaden då var så dålig att det var bortkastad tid och pengar.

Nu är det mittemellan, mycket bortplockat men saker kvar också.

Jag köpte det som ett överlastat dödsbo. Det gick inte ens att komma fram till huset för att det var så vildvuxet så vi rev sönder både våra kläder och armar och ben. Huset var lite katastrof en jag älskade det direkt. Det känns som en levande varelse nästan. Ett udda, lite konstigt hus men så hemma direkt

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Stensamlare?
  • Balkong 2026
  • Valvaka!

Barn