Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Ja det känns övermäktigt speciellt eftersom jag är ensam nu. Mamma kan inte göra något fysiskt men kan hjälpa att sortera, pappa är hjärtsjuk och får bära max 5 kg och kommer slänga allt jag äger, mina föräldrar anser nämligen att allt jag äger är skräp så det kommer bli ett par månader med bråk. Det här kommer bli fruktansvärt :cry:
Din bästis då har inte hen möjlighet att hjälpa?

s

Hon har ofta väldigt fullt upp men jag tror hon kommer hjälpa till om jag frågar och hennes sambo hjälpte mig när jag flyttade hit och han ställer nog upp tror.
Våga be om hjälp, hon är din vän så hon kommer vilja hjälpa. Ju tidigare du säger till dessto lättare är det för henne och hennes sambo att planera in, det så det inte kommer i sista minuten för då blir det mycket svårare.

Jag var hos läkaren idag och undersökte ändtarmen och hon och sköterskan sa att jag är bäst hittills på att slappna av och den enda som inte gör något ljud eller säger något. Förklarade att jag brukar yoga mycket och där är andningen central så jag började andas som vid yoga. Det var definitivt inte behagligt och skönt utan jag tycker det gjorde ont men jag såg ingen anledning att göra ljud för det skulle ju inte göra processen lättare. Autismen hoppar in och tänker logiskt och rakt på sak.

Rationaliserar för att få saker mindre viktiga. Häromdagen tappade jag något hårt på ena foten och sa ””Det där var väl inte så skönt” och sen struntade i det. Jag ramlade omkull och slog mig men reser mig bara upp och säger till mig själv att jaha ja, det där var väl inte så bra och så säger jag till mig oavsett vad det handlar och sen lite specifikt för just den situationen. Jag råkar skada mig på något sätt och då säger jag bara att det var ju inte så bra gjort, väldigt smart gjort Lillefrun. Typiskt mig, ingen annan kan vara så här korkad. Nåja, skitsamma.

Jag har gått al in för att inte ta livet på så mycket allvar. Måste det för att ta mig igenom allt det som händer nu

Hade så sjukt, sjukt ont i magen igår. Tänkte tänkte att det kanske var utredningen?Tänker att hon ju ändå lyckades irritera tarmen när jag var där.

Nu är mitt hus städat och fixat och bett mäklaren komma lite tidigare före visningen så hon kan styla och fixa det sista.

Men jag måste orka åka till mina föräldrar på en ny väg och lämna grabbarna hos mina föräldrar, sen 90 minuter hos psykologen och köra till psykiatrins nya ställe där jag körde vilse sist och det tog 50 minuter fast det stod 20-25 minuter på gps men man kan inte åka den vägen jag är van vid för det är avstängd och sen hämta grabbarna och sen svänga förbi affären för ett paket,

Men till problemen, jag är livrädd att ingen ska vilja ha huset, jag måste få det sålt och har ingen ork till en likadan städning och fixning igen, jag vill bara sova men vet att jag inte kommer vara hemma förrän fem och är superstressad över att inte hitta.

Jag orkar inte !!! Jag vill sova. Jag vill inte göra allt det där. Jag hatar dessutom att köra bil, verkligen hatar. Hur ska det här gå till?

Trött, så fruktansvärt trött.Något är fel, inte bra. Måste skriva genom att prata med microfonen så komme bli konstiga ord och slarvigt.

Jag är helt utslagen, sovit hela dagen förutom att gå ut med hundarna. Jag är glad att jag inte haft några planer idag. Jag orkar inte prata mer nu men ska på visning av lägenhet. Det känns som att jag bar runt på en säck med grus, men istället för att bli lagom tömdes den helt så det finns ingenet som jag kan landa i. Ingen fast mark..

Trött, så fruktansvärt trött.Något är fel, inte bra. Måste skriva genom att prata med microfonen så komme bli konstiga ord och slarvigt.

Jag är helt utslagen, sovit hela dagen förutom att gå ut med hundarna. Jag är glad att jag inte haft några planer idag. Jag orkar inte prata mer nu men ska på visning av lägenhet. Det känns som att jag bar runt på en säck med grus, men istället för att bli lagom tömdes den helt så det finns ingenet som jag kan landa i. Ingen fast mark..
Eftersom tarmarna blöder måste det vara svårt att ta upp näringsämnen så inte konstigt att du är konstant trött.
Tillsammans med allt det andra menar jag.

Jag hoppas att det gick bra med visningen av ditt hus igår. Och att du har fått i dig mat idag.

Har du inte blodbrist av allt blödande?

Jag har några saker som är mina jobb, inget vanligt jobb utan jobbet att leva
  1. Ta hand om mina hundar! Alltid prio ett.
  2. Vara delaktig i min vård
  3. Mina föräldrar
  4. Ta hand om mig själv
I punkten 2 och 4 har jag just nu 3 uppgifter. Stora saker, viktiga saker. Bra saker som jag inte skulle kunna hantera utan min kurator och psykolog. Jag har ju gått i behandling eller samtal i 20 år och träffat många guldkorn men jag har nog aldrig varit både så rädd för mina egna tankar och samtidig känt att jag kanske kan lyckas få hjälp på riktigt samtidigt.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12