Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Inblick i Nt världen. Jag kunde inte svaret på om inblick. Så jag svarade helt naturligt. . ” Jag måste fundera på hur jag ska komma på något sätt att få kunna ta tillbaka informationen i frågan och sen återkomma.”
Men vaddå? Menar du att alla du kallar Nt inte skulle svara så? Varför då?
Fattar verkligen inte. Alla människor är ju individer oavsett bagage. Dvs du kommer hur många svar som helst på en fråga.

Men vaddå? Menar du att alla du kallar Nt inte skulle svara så? Varför då?
Fattar verkligen inte. Alla människor är ju individer oavsett bagage. Dvs du kommer hur många svar som helst på en fråga.
Det är ett vedertaget begrepp när man pratar om det att Neuro typiska personer förkortas till Nt-människor, både hos psykologer.mkuratorer, föreläsare, personer med anknytning till autismm och författare osv. Lisa Niman skrev i sin bok Konsten att fejka arabiska att det som autism kan ha svårt att tolka andra och tvärtom. Man måste helt enkelt lära in det språket.

Lina beskrev det som att folk med autism har en iPhone som plattform och
neuro -typiska personer har en Android plattform

Och självklart är det ju helt olika mellan alla jordens människor. Men någonstans drar man en linje på när och vad man sätter en diagnos och det är om det påverkar ens liv så pass att det blir ett problem.

För att bygga på lite på det TS skrev så finns det något som heter "double empathy problem". Personer med en autistisk hjärna har svårt att förstå hur en allistisk hjärna fungerar, men även vice versa.

Typiska exempel på det kan vara att en allist/neurotypiker säger: "Men det är ju bara att sluta tänka på det / Det där kan du omöjligt känna / Äsch det är inget farligt"

Medans en autist/neurodivergent säger: "Det vet väl alla? / Känner du inte det här"

(Försökte komma på bra exempel, lite svårt att ta ur luften dock)

Helt enkelt, det är två olika sorters hjärnor som fungerar olika, och det är ofta svårt för folk oavsett hjärntyp att förstå hur den med en annan hjärntyp tänker. Medans det är betydligt lättare att förstå och känna empati för den med samma typ.

Det finns också olika kommunikationsmönster som är gemensamma inom typerna, men som kan krocka rejält mellan grupperna.

Har du fått sova inatt?
Nej, sov en timme på dagen men varit orolig för att för att fixa och nu åker jag iväg tills visningen ör klar. Få väl soffa i kompisens soffa. Trassel har fått vara hemma hela dagen med rastning här men det är han inte nöjd med, fullkomligt nervpåfrestande faktiskt

Det är ett vedertaget begrepp när man pratar om det att Neuro typiska personer förkortas till Nt-människor, både hos psykologer.mkuratorer, föreläsare, personer med anknytning till autismm och författare osv. Lisa Niman skrev i sin bok Konsten att fejka arabiska att det som autism kan ha svårt att tolka andra och tvärtom. Man måste helt enkelt lära in det språket.

Och självklart är det ju helt olika mellan alla jordens människor. Men någonstans drar man en linje på när och vad man sätter en diagnos och det är om det påverkar ens liv så pass att det blir ett problem.
Dessutom förstår jag inte vad det är att käbbla om, i synnerhet med tanke på hur slutkörd du är.

Tänker inte det ska ta över din tråd men jag förstår fortfarande ingenting.
Hoppas nu visningen blir bra!

För att bygga på lite på det TS skrev så finns det något som heter "double empathy problem". Personer med en autistisk hjärna har svårt att förstå hur en allistisk hjärna fungerar, men även vice versa.

Typiska exempel på det kan vara att en allist/neurotypiker säger: "Men det är ju bara att sluta tänka på det / Det där kan du omöjligt känna / Äsch det är inget farligt"

Medans en autist/neurodivergent säger: "Det vet väl alla? / Känner du inte det här"

(Försökte komma på bra exempel, lite svårt att ta ur luften dock)

Helt enkelt, det är två olika sorters hjärnor som fungerar olika, och det är ofta svårt för folk oavsett hjärntyp att förstå hur den med en annan hjärntyp tänker. Medans det är betydligt lättare att förstå och känna empati för den med samma typ.

Det finns också olika kommunikationsmönster som är gemensamma inom typerna, men som kan krocka rejält mellan grupperna.
Jag förstår som sagt inte en mening av detta. Ingenting det du skriver heller. Varför skulle någon säga ”det kan du omöjligt känna”? Eller ”det vet väl alla”?
Nä jag fattar inte. Men det får vara så.

Ni vet så där när man bara vill ge upp allt men det inte finns något alternativet i nuläget men ånåste kämpa. Det kommer bli bråk,bråk och mer bråk har tanken att hyra en container envecka och unna göra i min takt och be om hjälp när jag vill

Ni vet så där när man bara vill ge upp allt men det inte finns något alternativet i nuläget men ånåste kämpa. Det kommer bli bråk,bråk och mer bråk har tanken att hyra en container envecka och unna göra i min takt och be om hjälp när jag vill
Finns det någon som faktiskt kan vara med dig och vara en stöttning?
Alltså inget hetsande om att det går långsamt.
Jag tänker bara om du är helt själv finns det risk att du fastnar och inte kommer vidare i processen. Att energin tar slut väldigt fort och så blir det panik sista dagarna innan containern måste bort.

Finns det någon som faktiskt kan vara med dig och vara en stöttning?
Alltså inget hetsande om att det går långsamt.
Jag tänker bara om du är helt själv finns det risk att du fastnar och inte kommer vidare i processen. Att energin tar slut väldigt fort och så blir det panik sista dagarna innan containern måste bort.
Jag väntar och väntar på boendestöd men inget händer på den fronten

Jag fattar inte hur man börjar, sorterar i huvudet, varken fysiskt eller psykiskt

Vet inte men jag hska kanske fråga henne

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur