Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Såklart jag menade hundarna! ❤️
(Tack @Niyama)

(Min hund har aldrig varit särskilt kelig och när hon var valp var jag besviken på det. Så de tillfällen som gavs prioriterade ju jag också. Vid ett tillfälle kom hon och la alla fyra benen runt min arm och somnade och jag vågade inte röra mig. Det gjorde att jag inte nådde fjärrkontrollen så jag fick sitta och titta på Christer Sjögren som var gäst hos Lasse Kronér 😭)
Mina är nästan övergosiga, låter som du fick en hemsk upplevelse 😂

Det är väl inte alls mycket? Jag bor ju i lägenhet så har inte så bra koll men alla jag pratat med som bor i stuga/hus har nämnt betydligt högre siffror.
Mmmm, men så bor dom kanske flera? När jag köpte var förbrukningen räknade på 2 personers hushåll och då hade dom en rejält högre förbrukning

Det är väl inte alls mycket? Jag bor ju i lägenhet så har inte så bra koll men alla jag pratat med som bor i stuga/hus har nämnt betydligt högre siffror.
Det är ganska högt för en stuga tycker jag, jag gör av med mindre i mitt skånehus som är 110kvm + 40 och jag tillhör öda folket.

Men i Skåne är det ju aldrig vinter 😅

Du tillhör vadå?
Öda ström.lampor ,värme element osv
Skåne har massor med snö vissa år.............denna vintern har dom haft mera snö o längre tid än vad jag haft hemma och förra året minns väl alla E22 vi hade snö upp till fiffi och jag är 174 lång

Öda ström.lampor ,värme element osv
Skåne har massor med snö vissa år.............denna vintern har dom haft mera snö o längre tid än vad jag haft hemma och förra året minns väl alla E22 vi hade snö upp till fiffi och jag är 174 lång
Aldrig vinter var en överdrift men faktum är ju att den är kortare och varmare än längre norrut.

Mmmm, men så bor dom kanske flera? När jag köpte var förbrukningen räknade på 2 personers hushåll och då hade dom en rejält högre förbrukning
Men då låter det ju inte som att din förbrukning är hög? Den största förbrukningen i hus som ditt är ju värmen, och det går ju inte åt mer för att man är 2.

Trodde jag med när jag körde hit för någon vecka sedan, 8 här 14 hemma, lite surt.
Ja jo visst finns det dagar när det är kallare än längre norrut. Det var ju en period i vintras när Södermanland hade mer snö än västra Jämtland, det betyder inte att Södermanland är snörikare än Jämtland 😅

Ja jo visst finns det dagar när det är kallare än längre norrut. Det var ju en period i vintras när Södermanland hade mer snö än västra Jämtland, det betyder inte att Södermanland är snörikare än Jämtland 😅
Nä , jag får helt enkelt leva med att jag valde fel ände av landet denna perioden eller köra hem.

När jag till slut väckte hundarna för att sova tittade jag i pärmen och det står 8952 för 2025
Det är inte alls mycket. Runt 10 000 ligger man normalt på för hus runt 100-110 kvm. Huset jag bor i är på 107 och läcker som ett såll ligger runt 10 000 och då har jag luftvärmepump och ett elelement igång på 15 (stänger av del i huset på vintern men måste va 15 för husets skull).
Så ja el är dyrt men du har en helt normal räkning/drift utifrån det du berättat.

Okej, då vet jag att det är normalt men det känns som jätte mycket :(
Dags att ta en titt på fakturorna o se vad det är som kostar. Kanske byta elbolag,kolla att du inte betalar för en 25 amp säkring om så är fallet sänka den till 16, det tjänade jag lite över 500kr/mån på

När jag till slut väckte hundarna för att sova tittade jag i pärmen och det står 8952 för 2025
Jag hade 8327 kWh så det är ju ingen jätteskillnad. Och ingen jätteförbrukning heller. Vi är 2 personer och vi bor i södra Småland. Hade som lägst -19 grader här i januari, så det var rättså rejält kallt.

Beroende på vars du bor så är det normallågt till jättelågt.

Hus är dyrt att bo i. El är dyrt, vatten och avlopp och sophämtning dyrt, försäkringen dyr, man måste köra massa bil, osv.

Det finns liksom gränser för hur mycket det är fysiskt möjligt att banta sina kostnader när man bor i hus.

Okej, då vet jag att det är normalt men det känns som jätte mycket :(
Men om förbrukningen du fick se då var rejält högre så måste du ju räknat med högre förbrukning än du har nu? Så mycket skiljer det ju inte mellan 1 och 2 personer.

Beroende på vars du bor så är det normallågt till jättelågt.

Hus är dyrt att bo i. El är dyrt, vatten och avlopp och sophämtning dyrt, försäkringen dyr, man måste köra massa bil, osv.

Det finns liksom gränser för hur mycket det är fysiskt möjligt att banta sina kostnader när man bor i hus.
Ja det är väldigt fysiskt ansträngt nu och kommer också vara. Vet inte om jag fixar den pressen. Det var mina föräldrar som väckte hoppet men dom har inte sett alla siffror på papper så ska visa dom allt och se vad dom säger

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat