Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Har du ingen sömnmedicin du iaf blir så trött av att du inte orkar fara omkring?

Är det inte mygg och knott ute?
Inga mygg och knott här, har inte sett något av dom än i alla fall i år. Jo jag har flera sömnmediciner men inget som hjälper helt. Det är lite därför jag fick Haldol utöver dom vanliga men den räcker inte. Ska prata med läkaren imorgon och vi ska ta bort Haldolen nu.

Kan du ta in hängstolen inne? Låter helt orimligt att sova ute i stormen. :heart Vad säger din läkare om att sömnmedicineringen inte funkar för tillfället?

Funkar hängstolen för att den ger mycket input till kroppen och hjärnan om kroppens position? I så fall kanske det går att göra kåldolme genom att slå långsidorna på täcket eller ett lakan under madrassen så den blir som en "gunga", kanterna böjs upp. Så gjorde mamma när jag inte kunde sova när jag var barn. Nu fattar jag att det nog beror på att kroppen/hjärnan behövde få bättre koll på var kroppen fanns, så den kunde släppa vaksamhet och känna sig trygg.
Jag ska prova att bädda som du skriver men det låter som att det kan bli svårt att få det att hålla sig uppe när en vuxen person ska ligga där.

Ja det ena är att jag har utsikt över hela min trädgård, ett fält och ända bort till skogen. Frihet.

Och jag sitter/ligger alltid så knasigt att det för andra ser helkonstigt och ont ut. Mer som ett barn än en vuxen. Har inte suttit på en stol med fötterna på marken på åratal förutom om jag är på restaurang men det är jag i princip aldrig. Jag gillar yoga för där ska man liksom göra så, annorlunda positioner än i vardagen.

Hängstolen känns som ett fågelbo, jag inreder det med kuddar och filtar, en bok, ipaden, mobilen och en flaska vatten

Det är en anmäld till visningen på söndag, hoppas på den personen och att det kanske verkligen är någon som dyker upp och att denna person verkligen är intresserad.

Jag har helt glömt bort Facebook :(

Jag har ägnat en del av dagen åt att trimma längs vägen ner till huset så den är bredare och parkeringen är fin och välskött. Sen orkade jag inte trimma mer för det kändes som att benen och armarna var som spaghetti.

Men större delen har det varit hundar och hundar. Jag har trimmat och badat både Trassel och Milou och promenerat lite slött, hängt på altanen där vi alla tre sov en hel del. Trassel och jag fick en liten polett som trillade ner när vi tränade. Nu vet jag hur jag ska göra och han vet vad han ska göra. Tränade typ 5 minuter men det räckte.

Svårt att sova i natt igen men klarade att ligga i soffan en stund. Där blir jag som vanligt omringad av Trassel och Milou. Idag var det Milou som vanligt nästlade sig in under mig så att han blev min huvudkudde. När jag gick upp och sen ville ha min plats i soffan var det omöjligt. Han gör sig själv helt lealös så lyfter man ena delen av honom hänger den andra inte med. Han är envis den där lilla gubben. Så jag brukar få ge upp. Nu sover han djupt och gör små söta ljud och jag ligger med min kind mot hans kind.

På söndag har vi en spekulant på huset i alla fall. En är mer än ingen. Jag var också ensam om huset vilket inte var så konstigt eftersom det då var ett dödsbo i totalt kaos, jag hoppas verkligen den här personen vill ha huset.

Svårt att sova i natt igen men klarade att ligga i soffan en stund. Där blir jag som vanligt omringad av Trassel och Milou. Idag var det Milou som vanligt nästlade sig in under mig så att han blev min huvudkudde. När jag gick upp och sen ville ha min plats i soffan var det omöjligt. Han gör sig själv helt lealös så lyfter man ena delen av honom hänger den andra inte med. Han är envis den där lilla gubben. Så jag brukar få ge upp. Nu sover han djupt och gör små söta ljud och jag ligger med min kind mot hans kind.

På söndag har vi en spekulant på huset i alla fall. En är mer än ingen. Jag var också ensam om huset vilket inte var så konstigt eftersom det då var ett dödsbo i totalt kaos, jag hoppas verkligen den här personen vill ha huset.
Håller tummarna för att de vill ha huset.

Jag hade nästan gett upp om att få mitt hus sålt och åkte till Öland på en kortsemester. Då ringde mäklaren och sa att någon ville titta på huset. Det var hyfsat städat så tänkte att det är okej. De vill säkert inte köpa ändå.

Dagen innan visning var det plötsligt 3 anmälda. Jag packade och åkte hem en dag tidigare än tänkt och fixade lite extra med huset.
Alla dök upp på visningen och dagen efter drog plötsligt en budgivning igång och huset blev sålt!

Med det vill jag bara säga att ge inte upp! Det kommer att bli sålt även om det tar längre tid än du hoppades.

Håller tummarna för att de vill ha huset.

Jag hade nästan gett upp om att få mitt hus sålt och åkte till Öland på en kortsemester. Då ringde mäklaren och sa att någon ville titta på huset. Det var hyfsat städat så tänkte att det är okej. De vill säkert inte köpa ändå.

Dagen innan visning var det plötsligt 3 anmälda. Jag packade och åkte hem en dag tidigare än tänkt och fixade lite extra med huset.
Alla dök upp på visningen och dagen efter drog plötsligt en budgivning igång och huset blev sålt!

Med det vill jag bara säga att ge inte upp! Det kommer att bli sålt även om det tar längre tid än du hoppades.
Vad skönt att det löste sig för dig. Låg huset ute på aannons länge. Vi hade ju ett upppehll och satte ut annonsen igen runt den 13 maj och bytte kategori med ny annons för huset nu i måndags.

Först låg det ju ute typ 1,5 månad men sen tog vi ju en paus och och gjorde om annonsen och ny fotografering och första visningen skulle vari 18 maj. Då kom ingen. Vi sänkte ju priset fruktansvärt mycket och ändrade kategori för bara en vecka sen inser jag nu när jag tittar på det utifrån. Det är ju inte alls länge sen inser jag även om processen började i januari.

Det skulle bli visning imorgon men denkende som anmälde sig går inte att få tag på och varken jag eller mäklaren tänker göra om det förra helgens fiasko så får mäklaren inte tag på den här mannen ställer vi in igen.

Hur länge var ditt hus ute på annons?

Jag antar att det kommer göra någon misstänksam men igår började jag jogga igen, jag brukade springa långt på den tiden när man inte hade smartphones och sportklockor utan höll koll på annat sätt med vanlig klocka eller om man sprang i uppmärkta spår men jag gjorde inte det så ofta.

Sprang ofta till stallet, red och mockade och in och ut och fodrade hästarna och sen sprang jag hem. Flera gånger i veckan tog jag med mig hästen ut på löprundor i skogen vilket var väldigt uppskattat.

Sen blev det många års uppehåll innan jag kunde börja igen och sen kom covid och förstörde allt. Jag kunde liksom inte andas och medicinen jag fick hjälpte inte. Nu har jag tjatat mig till min bra medicin och sprang en yttepytte runda igår så jag inte ens blev lite svettig. Och det var så,så skönt. Hundarna var med, dom är ju små så bara hålla i handen och benen flög fram och jag kunde andas. Ska försöka få till några små rundor varje vecka.

Och jag har full kontroll på vad jag äter i jämförelse med vad jag gör av med så jag hoppas ni kan vara glada för min skull som har älskat att springa sen tidiga tonåren och nu har en kropp som klarar det. Jag har sprungit mycket på gym innan jag flyttade till landet men det är ju en helt annan sak att springa ute och andningen var alltid ett problem. Igår var den inte det.

Att springa/jogga är för mig ett intresse som att spela fotboll, spela golf, spela TV-spel, åka skidor.

Vad skönt att det löste sig för dig. Låg huset ute på aannons länge. Vi hade ju ett upppehll och satte ut annonsen igen runt den 13 maj och bytte kategori med ny annons för huset nu i måndags.

Först låg det ju ute typ 1,5 månad men sen tog vi ju en paus och och gjorde om annonsen och ny fotografering och första visningen skulle vari 18 maj. Då kom ingen. Vi sänkte ju priset fruktansvärt mycket och ändrade kategori för bara en vecka sen inser jag nu när jag tittar på det utifrån. Det är ju inte alls länge sen inser jag även om processen började i januari.

Det skulle bli visning imorgon men denkende som anmälde sig går inte att få tag på och varken jag eller mäklaren tänker göra om det förra helgens fiasko så får mäklaren inte tag på den här mannen ställer vi in igen.

Hur länge var ditt hus ute på annons?
Jag minns inte riktigt för det är ett par år sen nu. Jag tror det lades ut i mars och blev sålt i slutet på juni. Det kändes som en evighet och jag var säker på att det aldrig skulle bli sålt men jag hade fel :)

Jag antar att det kommer göra någon misstänksam men igår började jag jogga igen, jag brukade springa långt på den tiden när man inte hade smartphones och sportklockor utan höll koll på annat sätt med vanlig klocka eller om man sprang i uppmärkta spår men jag gjorde inte det så ofta.

Sprang ofta till stallet, red och mockade och in och ut och fodrade hästarna och sen sprang jag hem. Flera gånger i veckan tog jag med mig hästen ut på löprundor i skogen vilket var väldigt uppskattat.

Sen blev det många års uppehåll innan jag kunde börja igen och sen kom covid och förstörde allt. Jag kunde liksom inte andas och medicinen jag fick hjälpte inte. Nu har jag tjatat mig till min bra medicin och sprang en yttepytte runda igår så jag inte ens blev lite svettig. Och det var så,så skönt. Hundarna var med, dom är ju små så bara hålla i handen och benen flög fram och jag kunde andas. Ska försöka få till några små rundor varje vecka.

Och jag har full kontroll på vad jag äter i jämförelse med vad jag gör av med så jag hoppas ni kan vara glada för min skull som har älskat att springa sen tidiga tonåren och nu har en kropp som klarar det. Jag har sprungit mycket på gym innan jag flyttade till landet men det är ju en helt annan sak att springa ute och andningen var alltid ett problem. Igår var den inte det.

Att springa/jogga är för mig ett intresse som att spela fotboll, spela golf, spela TV-spel, åka skidor.
Med tanke på övriga livet är det väl knappast mer fysisk aktivitet du behöver?

Med tanke på övriga livet är det väl knappast mer fysisk aktivitet du behöver?
Det är något jag alltid älskat. Känslan när man kommer in i andra andningen och det känns som man flyger fram. Och känslan efteråt är bland det skönaste som finns.

Idag är jag trött med allt fix och då springer jag ju inre. Promenader i skogen med hundarna som vanligt är det jag gör

Jag har en bok jag måste läsa klart idag så idag sitter jag mest och bara läser

Goda nyheter! Det kommer en man på visning imorgon som ville köpa mitt hus när jag köpte det men nu har han stått i kö hos den enda banken som lånar hit så han ska kunna finansiera affären.

Det kommer ta ett tag tills allt är i hamn för dom måste i så fall sälja sin lägenhet innan.

Men jag ska inte ta ut något i förskott men en liten gnutta hopp föds.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat