Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Kan inte sova nu, har gjort det jag kan nu och ska ta resten snart för det sista jag ska göra måste ske i samband med att jag åker iväg som att bädda undan från soffan där jag sover, hundarnas mat och vattenskålar och kompostgaller. Jag litar inte en sekund på Milou om han är ensam där det kan finnas något som går att äta, öppna eller ha sönder.

Jag ska till mamma på förmiddagen men jag tror inte hon uppskattar att jag dyker upp vid 4 när jag gick upp eller nu 05.30. Hon ska ringa vid 8 så jag äter väl frukost och gör det sista då. Behöver inte åka förrän 10.30 men orkar inte dra ut på saker.

Kan inte sova nu, har gjort det jag kan nu och ska ta resten snart för det sista jag ska göra måste ske i samband med att jag åker iväg som att bädda undan från soffan där jag sover, hundarnas mat och vattenskålar och kompostgaller. Jag litar inte en sekund på Milou om han är ensam där det kan finnas något som går att äta, öppna eller ha sönder.

Jag ska till mamma på förmiddagen men jag tror inte hon uppskattar att jag dyker upp vid 4 när jag gick upp eller nu 05.30. Hon ska ringa vid 8 så jag äter väl frukost och gör det sista då. Behöver inte åka förrän 10.30 men orkar inte dra ut på saker.
Hur gick visningen?

Hur gick visningen?
Jätte bra! Det kom två sällskap som var intresserade och ska tänka på det och prata om det till imorgon. Mäklaren sa att dom verkade seriösa när dom sa att dom var intresserade och dom stannade nästan en timme. När jag kom hem hade dom flyttat runt på saker och ting för att kolla och det är helt okej och bra att dom är noggranna fast man egentligen kanske borde ställa tillbaka saker. Men det var inte det viktiga. Jag vågar inte hoppas på något och jag är rätt säker på att om dom budar kommer det vara långt under priset för dom vet ju situationen här där det är svårt att sälja.

Men jag vill bara få det klart och fixat, kontrakt, handpenning, kunna börja hitta nytt hem och så beror ju allt på att köparna måste sälja sina hem för att ha råd med mitt hus.

Men jag håller tummarna för jag orkar inte mer nu

Jätte bra! Det kom två sällskap som var intresserade och ska tänka på det och prata om det till imorgon. Mäklaren sa att dom verkade seriösa när dom sa att dom var intresserade och dom stannade nästan en timme. När jag kom hem hade dom flyttat runt på saker och ting för att kolla och det är helt okej och bra att dom är noggranna fast man egentligen kanske borde ställa tillbaka saker. Men det var inte det viktiga. Jag vågar inte hoppas på något och jag är rätt säker på att om dom budar kommer det vara långt under priset för dom vet ju situationen här där det är svårt att sälja.

Men jag vill bara få det klart och fixat, kontrakt, handpenning, kunna börja hitta nytt hem och så beror ju allt på att köparna måste sälja sina hem för att ha råd med mitt hus.

Men jag håller tummarna för jag orkar inte mer nu
Det låter ju bra :) !

Mobilen är fast på mig som en magnet, vågar knappt gå på toaletten ifall mäklaren ringer just när jag kissar. Men är så trött att jag tror att jag somnar snart.

Okej, det här blir hastigt. Ett par vill köpa huset men sänkte rejält på priset och mäklaren skulle försöka få upp det lite men tror inte det går. Men mäklaren säger att jag ska ta budet för att det kan bli svårt att sälja i år annars.

Men, jag måste flytta senast 1/8 och det är bara två månader kvar att packa och rensa allt och framförallt hitta ett hem.

Jag ska på en visning imorgon eftermiddag för att titta på en lägenhet i byn jag växte upp i. Den ligger några mil utanför stan och är en etta och inte en tvåa som jag tänkt. Men den ska ha renoverats och den har balkong i ett tvåvåningshus.

Byn har ändå två affärer, pizzerior , vårdcentral och apotek. När vi flyttade därifrån i tonåren ville jag verkligen inte flytta för att det var så bra med allt där. Och skog, sjöar, hav. Många av oss som lämnade ”landet” flyttar tillbaka i vuxen ålder.

Måste svara senast onsdag dock.

Hittar inget annat jag vill ha just nu men det går så fort. För fort

Okej, det här blir hastigt. Ett par vill köpa huset men sänkte rejält på priset och mäklaren skulle försöka få upp det lite men tror inte det går. Men mäklaren säger att jag ska ta budet för att det kan bli svårt att sälja i år annars.
Vet inte vad rejält är, 100 000 eller 300 000? Men eftersom du inte har lån håller jag med mäklaren. Du har ju inte råd att bo kvar och för ditt måendes skull känns det som detta verkligen behöver bli klart så du får lugn och ro.

Förstår att det blir stressigt att hitta lägenhet men den där byn lät ju jättebra.

Men, jag måste flytta senast 1/8 och det är bara två månader kvar att packa och rensa allt och framförallt hitta ett hem.

Jag ska på en visning imorgon eftermiddag för att titta på en lägenhet i byn jag växte upp i. Den ligger några mil utanför stan och är en etta och inte en tvåa som jag tänkt. Men den ska ha renoverats och den har balkong i ett tvåvåningshus.

Byn har ändå två affärer, pizzerior , vårdcentral och apotek. När vi flyttade därifrån i tonåren ville jag verkligen inte flytta för att det var så bra med allt där. Och skog, sjöar, hav. Många av oss som lämnade ”landet” flyttar tillbaka i vuxen ålder.

Måste svara senast onsdag dock.

Hittar inget annat jag vill ha just nu men det går så fort. För fort
Ettan behöver ju inte vara för evigt? Om du bor i den ett tag och känner att - nej, det här är för trångt - så GÅR det ju att flytta igen!

Ettan behöver ju inte vara för evigt? Om du bor i den ett tag och känner att - nej, det här är för trångt - så GÅR det ju att flytta igen!
Ja men det är bökigt och jobbigt att flytta ännu en gång. Det är ju ett gigantiskt jobb. Men jag får försöka tänka så

Ja men det är bökigt och jobbigt att flytta ännu en gång. Det är ju ett gigantiskt jobb. Men jag får försöka tänka så
Håller med att det är väldigt mycket jobb med flytt. Tar mycket på den lilla energi man har.

Är ettan hyfsat stor så du kan avgränsa till olika utrymmen?

Ett problem är att jag kommer få det lite längre till brukshundsklubben och psykiatrin men det får väl vara så helt enkelt. Körde en runda i en stadsdel närmast nästan från där jag bor nu på kvälllen och hittade ett hus som ser okej ut men kostar 9000 kr för en tvåa och jag försöker gilla området, hade det som plan ifall jag skulle flytta men det går inte att känna mig hemma där. Och den stadsdelen jag vill bo i var lite stökigt förr men har lugnat sig nu men ryktet hänger kvar. Jag hittar ingen helt lugn och säker plats att bo på.

Jag var tyvärr mobbad rätt rejält ett par år, vågade knappt gå till affären vissa tider men var i stallet hela tiden och hos mina bästa vänner.

Det var en sån plats där vi red till Konsum, jag höll hästarna och min kompis handlade och vi red hem. Ibland red jag den långa vägen på 5 minuter till min hemväg och hälsade på mina föräldrar och grannar.

Senast ändrad:
Nu vet jag inte storlek på ettan, men tänker att en etta kanske skulle kunna ge mer luft i ekonomin? Den är på ett ställe där du skulle kunna trivas 🙂

Håller med att det är väldigt mycket jobb med flytt. Tar mycket på den lilla energi man har.

Är ettan hyfsat stor så du kan avgränsa till olika utrymmen?
Den är på 48 kvm och ett riktigt kök avskärmat från stora rummet. Jag ska köpa någo sorts skärmar eller hyllor att sätta runt sängen så det känns som egen plats

Nu vet jag inte storlek på ettan, men tänker att en etta kanske skulle kunna ge mer luft i ekonomin? Den är på ett ställe där du skulle kunna trivas 🙂
Ja jag tänker mycket på det ekonomiska och jämfört med det jag tittar på i stan skiljer det mer än 3000 kr i månaden. Det är väldigt mycket. Jag ska bara se hur fräsch den är. Dom ska renovera tror jag.

Men det är det här med att köra bil, jag kommer få köra en del. Men kanske mindre ibland för i byn kan jag ju handla mat och det kan jag inte här på landet.

Blir psykiatrin som kan kännas långt att åka och ifall jag kommer orka gå två hundkurser då

Den är på 48 kvm och ett riktigt kök avskärmat från stora rummet. Jag ska köpa någo sorts skärmar eller hyllor att sätta runt sängen så det känns som egen plats
Skönt med riktigt kök iaf. Jag har svårt för vissa nyproducerade ettor där precis allt förutom badrum och ska utrymmas i samma helt fyrkantiga rum.

Tror det kan gå att få till bra för är ju hyfsat stor etta

Det är ju stort! Min tvåa är på 50 kvm.

Ang. att köra bil: finns det kollektivtrafik så att du inte måste ha bil?

Det låter hoppfullt nu @Lillefrun !

Jag och Cleo håller tummar och tassar för dig nu, att det går i lås så stressen kan få minska lite.

Håller med att 48 kvm med riktigt kök är bra! Jag bor på 55 kvm men med arbetskök (och en gigantisk hall med massa dö-utrymme tyvärr så det är nog ganska nära 48 kvm användbar yta). Jag skulle egentligen inte vilja ha större, även om jag såklart förstår att en tvåa på 48 kvm kunde vara att föredra över en etta i samma storlek.

Jag vet inte hur jag ska göra. Buss går till mina föräldrar men ingenting annat. Jag hoppas att jag kanske kan vänja mig vid att köra den vägen. Jag åkte ju ändå längre än så under en lång period. Ja ska köra motorväg för första gången på typ 15 år idag.

Jag har bott på 37 och 44 kvm innan huset och aldrig trivts. Kanske går det bättre om jag har en balkong.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat