Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Varför tänker du att det måste vara stället där du bor resten av livet? Den pressen känns helt orimlig.
Jaa, är väl mest något pappa sa som fastnade i mitt huvud. Att han tycker jag flyttat för mycket men första lägenheten bodde jag i 9 år trots all avsaknad av kvalitet, 5 år i bostadsrätten och nu vissserligen bara lite mer än 2 år här i huset. Vet inte om det räknas som att flänga runt.

Vill ju bo länge för det har tagit mig 14 år att samla poäng och ändå ha tre sökande framför mig i kön till drömlägenheten. Dom måste stått i kö 15 år eller så. En flytt betyder börja om igen.

Jaa, är väl mest något pappa sa som fastnade i mitt huvud. Att han tycker jag flyttat för mycket men första lägenheten bodde jag i 9 år trots all avsaknad av kvalitet, 5 år i bostadsrätten och nu vissserligen bara lite mer än 2 år här i huset. Vet inte om det räknas som att flänga runt.

Vill ju bo länge för det har tagit mig 14 år att samla poäng och ändå ha tre sökande framför mig i kön till drömlägenheten. Dom måste stått i kö 15 år eller så. En flytt betyder börja om igen.
Nej, det räknas VERKLIGEN inte som att flänga runt!!

Jo, jag fattar att du vill bo länge. Men man vet aldrig vad som händer när man flyttar in någonstans. En lägenhet kan vara fantastiskt bra i, säg, 5 år men sedan händer det kanske något (nya grannar t.ex.) som gör att man inte känner likadant längre. Sådant kan man ALDRIG veta i förväg hur mycket man än planerar och funderar - tyvärr!

Nej, det räknas VERKLIGEN inte som att flänga runt!!

Jo, jag fattar att du vill bo länge. Men man vet aldrig vad som händer när man flyttar in någonstans. En lägenhet kan vara fantastiskt bra i, säg, 5 år men sedan händer det kanske något (nya grannar t.ex.) som gör att man inte känner likadant längre. Sådant kan man ALDRIG veta i förväg hur mycket man än planerar och funderar - tyvärr!
Som nu med huset, här hade jag ju tänkt bo hela livet

Kan det trigga hypomani nu tror ni ifall jag går en långpromenad och sen börjar rensa i en av bodarna? Känns som jag har energi för ett dygn till. Det var jobbigt att sitta still bara att trimma grabbarna. Kanske borde jag försöka varva ner på något sätt. Medicin, ut en kortis med grabbarna och ta en kvällsmacka och te. Det låter vettigast men är svårast.

Ja, när sparpengarna minskat mycket så får du 6500. Du bör få närmare 12 000 efter skatt i sjukersättning? Minst 11 500. Med en hyra på 8500 har du ju då 9500 att leva på efter hyran.

Aha, fattade det som du gjorde en liten vinst. Trist!

Är pappren skrivna nu?
Men oj!
Ja, när sparpengarna minskat mycket så får du 6500. Du bör få närmare 12 000 efter skatt i sjukersättning? Minst 11 500. Med en hyra på 8500 har du ju då 9500 att leva på efter hyran.

Aha, fattade det som du gjorde en liten vinst. Trist!

Är pappren skrivna nu?
Alltså, jag jobbar och har aldrig 9000 att leva på 😧🫣

Kan det trigga hypomani nu tror ni ifall jag går en långpromenad och sen börjar rensa i en av bodarna? Känns som jag har energi för ett dygn till. Det var jobbigt att sitta still bara att trimma grabbarna. Kanske borde jag försöka varva ner på något sätt. Medicin, ut en kortis med grabbarna och ta en kvällsmacka och te. Det låter vettigast men är svårast.
Klockan är 22. Det är verkligen ingen tid för långpromenad och att rensa i bodar. Se till att försöka få vila i natt istället.

Fast i dom pengarna kommer el, varmvatten, försäkring, bredband, parkering för minst 400 så det är ju inte fri lek
Och en hyra på 6500 är omöjligt där jag bor, runt 8000-9000 är vanligt för tvåor. Så det får du lägga till på hyreskostnaden med 2000-3000 mer så 9000 är inte det som går att leva på här. Snarare väldigt lite.

Men struntsumma, vi släpper det på riktigt för jag orkar inte diskutera. Vill bara visa att sjukersättning inte är någon dröm. När jag inte har rätt till mer än max och kanske inte har pengar på banken så blir det ju svårt med inkomst på 11600 och hyra på 8500 så det är därför det behövs bostadstillägg tills någon tar oss på allvar. Inte bara pensioner, sjukvård och skola. Allt annat höjs men inte sjukersättningen. Fick väl typ 17 kr mer i ersättning vid senaste höjningen

Men som sagt, orkar inte prata mer om det, bara berätta.

Och en hyra på 6500 är omöjligt där jag bor, runt 8000-9000 är vanligt för tvåor. Så det får du lägga till på hyreskostnaden med 2000-3000 mer så 9000 är inte det som går att leva på här. Snarare väldigt lite.

Men struntsumma, vi släpper det på riktigt för jag orkar inte diskutera. Vill bara visa att sjukersättning inte är någon dröm. När jag inte har rätt till mer än max och kanske inte har pengar på banken så blir det ju svårt med inkomst på 11600 och hyra på 8500 så det är därför det behövs bostadstillägg tills någon tar oss på allvar. Inte bara pensioner, sjukvård och skola. Allt annat höjs men inte sjukersättningen. Fick väl typ 17 kr mer i ersättning vid senaste höjningen

Men som sagt, orkar inte prata mer om det, bara berätta.
Fast i exemplet var hyran 8500:-
"Ja, när sparpengarna minskat mycket så får du 6500. Du bör få närmare 12 000 efter skatt i sjukersättning? Minst 11 500. Med en hyra på 8500 har du ju då 9500 att leva på efter hyran."

Så om din hyra är 8500:- har du 9500:- kvar efter hyran. Tänkte så att du inte målar upp en bild som är värre än verkligheten.

Jag tog mig ut på en långpromenad och hittade en ny bekantskap som jag
Fast i exemplet var hyran 8500:-
"Ja, när sparpengarna minskat mycket så får du 6500. Du bör få närmare 12 000 efter skatt i sjukersättning? Minst 11 500. Med en hyra på 8500 har du ju då 9500 att leva på efter hyran."

Så om din hyra är 8500:- har du 9500:- kvar efter hyran. Tänkte så att du inte målar upp en bild som är värre än verkligheten.
Men du räknar ju inte med allt, ”att leva på” verkar skilja sig vad det är mellan oss. Vet inte om du betalar för vatten, varmvatten, värme, el, försäkring,bredband, eventuellt TV men det väljer jag bort,boendeparkering?

Struntsumma, orkar inte skriva. Tänker ändå på pengar dygnet runt :( .

Jag tog mig ut på en långpromenad och hittade en ny bekantskap som jag

Men du räknar ju inte med allt, ”att leva på” verkar skilja sig vad det är mellan oss. Vet inte om du betalar för vatten, varmvatten, värme, el, försäkring,bredband, eventuellt TV men det väljer jag bort,boendeparkering?

Struntsumma, orkar inte skriva. Tänker ändå på pengar dygnet runt :( .
Betalar du för både vatten och varmvatten i din nya hyreslägenhet? Och det är kallhyra? Även om du betalar för allt detta tänker jag att summan blir mycket lägre än för motsvarande i ditt hus?

Jag gav mig ut 2 timmar med hundarna nu på dagen, träffade en trevlig kvinna som jag pratade med rätt länge. Hon hade haft en kines tidigare och tyckte mina var så fina. Älskar när man träffar någon mer som älskar rasen. Vi pratade verkligen om allt. Hon öppnade upp sig helt, jag brukar ha den effekten på folk och har alltid haft. Är inte rädd för tuffa ämnen och händelser. Blev en jätte fin promenad :love:

Betalar du för både vatten och varmvatten i din nya hyreslägenhet? Och det är kallhyra? Även om du betalar för allt detta tänker jag att summan blir mycket lägre än för motsvarande i ditt hus?
Jag har bestämt mig för att välja en lägenhet där vatten ingår men dom finns som inte har der som standard. Varmvatten behöver man alltid betala för.

Jag gör av med extremt lite vatten men man måste betala en minimum avgift här i huset så jag betalar för nästan det dubbla jag gör av med.

Elen är problemet på vintern, 40000-5000 i månaden då på värme och hushåll.

Huset i sig är relativt billigt speciellt så här års då kostar det väldigt lite men jag måste ha en buffert ifall något händer och det har jag inte nu tyvärr

Vanligtvis är det ju varmhyra i lägenheter. Men ja givetvis tillkommer fler utgifter. Jag räknade precis det jag skrev: vad man har kvar efter hyra. FK beräknar bostadstillägg olika beroende på om hushållsel ingår i hyran eller ej.

Siffrorna gällde inte mig men ja, jag betalar för el, försäkring, bredband och parkering (och viss TV i perioder). Vatten och värme ingår här.

Jag har bestämt mig för att välja en lägenhet där vatten ingår men dom finns som inte har der som standard. Varmvatten behöver man alltid betala för.

Jag gör av med extremt lite vatten men man måste betala en minimum avgift här i huset så jag betalar för nästan det dubbla jag gör av med.

Huset i sig är relativt billigt speciellt så här års då kostar det väldigt lite men jag måste ha en buffert ifall något händer och det har jag inte nu tyvärr
Kolla upp vad hyresvärden tar för varmvattnet, jag betalar 60:- plus moms per kubik och gör av med mindre än 0.6 kubik per månad.

Kolla upp vad hyresvärden tar för varmvattnet, jag betalar 60:- plus moms per kubik och gör av med mindre än 0.6 kubik per månad.
Här måste jag betala för 20 kubik tre eller fyra gånger om året. Kommer inte ihåg om det är en fjärde gång och pappren är nerplockade och orkar inte rota fram dom men minst 3 gånger per år i alla fall

Jag har världens bästa husköpare. Jag får välja själv när jag vill flytta :heart Så jag ska kunna välja vilken lägenhet jag vill. Dom var här nu en stund och vi gick igenom allt om huset och trädgården. Så otroligt fina människor :heart

Men oj vad dyra hyresrätter, här ingår allting i hyran. Alltså varmvatten och värme och det är ändå i ett dyrare område i gbg. Måste väl finnas hyresrätter till en rimlig kostnad? Jag får också sjukpension och lever helt okej med mitt bostadstillägg, jag har mer egentligen än vad jag behöver även om jag inte kan leva lyxliv o så.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat