Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Men oj vad dyra hyresrätter, här ingår allting i hyran. Alltså varmvatten och värme och det är ändå i ett dyrare område i gbg. Måste väl finnas hyresrätter till en rimlig kostnad? Jag får också sjukpension och lever helt okej med mitt bostadstillägg, jag har mer egentligen än vad jag behöver även om jag inte kan leva lyxliv o så.
Ja det är dyrt här. Om jag inte gillar den jag tittar på imorgon ska jag anmäla mig till visning av en tredje lägenhet men den är bara reserv, reserv och jag får besked om dom jag har nu innan dess. Den är den billigaste jag hittat om man inte kollar i dom områdena polis och myndigheter kallar utsatta områden och den kostar 7500 i kallhyra men då ligger den helt fel, off, jag blir typ isolerad, inte nära till något egentligen och balkongen är precis ovanför bilarna som står parkerade utanför. Kommer ha svårt/ omöjligt att klara mig utan bil om jag bor där. Det skulle jag i kris klara mig utan vid dom jag tittar på nu. Så då är den plötsligt inte lika billig längre.

Det enda som är billigare är att lägenheten jag tittar på imorgon har 2000 kr rabatt och hamnar på 6600 i kallhyra men sen upp igen till det ordinarie priset igen efter två år.

Ja det är dyrt här. Om jag inte gillar den jag tittar på imorgon ska jag anmäla mig till visning av en tredje lägenhet men den är bara reserv, reserv och jag får besked om dom jag har nu innan dess. Den är den billigaste jag hittat om man inte kollar i dom områdena polis och myndigheter kallar utsatta områden och den kostar 7500 i kallhyra men då ligger den helt fel, off, jag blir typ isolerad, inte nära till något egentligen och balkongen är precis ovanför bilarna som står parkerade utanför. Kommer ha svårt/ omöjligt att klara mig utan bil om jag bor där. Det skulle jag i kris klara mig utan vid dom jag tittar på nu. Så då är den plötsligt inte lika billig längre.

Det enda som är billigare är att lägenheten jag tittar på imorgon har 2000 kr rabatt och hamnar på 6600 i kallhyra men sen upp igen till det ordinarie priset igen efter två år.
Men du, ska du verkligen flytta till en lägenhet med kallhyra? Det är väl bl.a. det du behöver komma ifrån? Det finns ju många lägenheter där du bor där värme ingår.

Jag hinner och orkar inte med allt jag vill. Jag vill träna Trassel inför utställningen eftersom det gick jätte dåligt igår när jag hade 1,5 veckas vila från att stå rätt. Jag tänkte det skulle vara bra med en vila för honom så den var planerad men tydligen tänkte jag fel. Han var bara hyperladdad och när jag tittade på videon trodde jag att jag satt på extra snabb uppspelning för dom där små tassarna och svansen gick så sjukt fort att det var jätte svårt att hänga med och han hade svårt att komma ner i mitt tempo som var lugnt igår. Så katastrof. Han for runt med benen överallt, satte sig, la sig, skuttade runt, ställde sig hel knasigt.

Men nu måste jag ju träna till utställningen och jag tycker det är roligt men inte idag. Jag vet inte hur jag ska orka att leva mitt liv. Idag var jag tvungen att ge mig iväg hemifrån 3 gånger, handla, titta på lägenhet, hämta mitt nya körkort. Jag rensade i bodarna i 3 timmar och tog ut grabbarna på lite korta promenader. Stressad över tidigare flytt som blir stor för att min lilla autistiska hjärna inte hänger med längre. Adressändring, säga upp alla avtal, teckna nya avtal, boka flyttfirma och bestämma datum. Bara en sån sak är ju jätte stressig för mig.

Och hur ska jag lyckas rensa allt,allt, allt här? Hinner jag till 1 augusti eller ska jag kanske säga till efter utställningen? Jag har ingen aning om hur lång tid det kommer ta med allt. Jag hatar att sortera, organisera och packa och slänga men är oväntat bra just nu.

Och trädgården. Varje dag jag tänkt klippa gräset ösregnar det och när det inte gör det måste jag passa på att rensa i bodarna och jag klarar inte att hålla ordning hemma, promenera och träna två hundar, klippa gräs, packa ner tre bodar och ett hus helt ensam. Känns övermäktigt

Kan man bara strunta i att klippa gräset eller är det väldigt otrevligt mit köparna? Jag bryr mig inte förutom i min hage och agilityplanen. Men vet inte om det är någon oskriven regel att allt även i trädgården ska vara tipptopp som att man städar extra noga

Kan man bara strunta i att klippa gräset eller är det väldigt otrevligt mit köparna? Jag bryr mig inte förutom i min hage och agilityplanen. Men vet inte om det är någon oskriven regel att allt även i trädgården ska vara tipptopp som att man städar extra noga
Tip-top behöver väl inte trädgården var - som i att allt ogräs måste vara rensat - men gräset bör nog vara klippt i alla fall.

Tip-top behöver väl inte trädgården var - som i att allt ogräs måste vara rensat - men gräset bör nog vara klippt i alla fall.
Det var det jag fruktade. Får fixa en omgång imorgon efter midsommarfirandet. Det tar tre dagar att klippa min trädgård Mede lgrösjlippare så det måste laddas länge. Kanske hinner med morgon efter midsommarafton så kanske jag blir klar lördag eller söndag så jag kan rensa mellan. Jag kommer ha en liten gräsmatta vid uteplatsen, detta är det som jag hatar med trädgården. Man kan aldrig bli klar. Jag kommer inte ha samma stressi en lägenhet och on jag flyttar till hus igen så ska jag inte välja 3000 kvm.

Jag känner mig ledsen och ensam och trött och rädd och tankar på att skada och inte vilja leva. Gick till medicinlådan och upptäckte att jag glömt ta alla dagens mediciner. Det slår aldrig fel. Jag blir ett vrak när jag inte tar medicinerna. Nu är dom tagna, jag ska försöka distrahera mig,kanske göra en machalatte, läsa, se på något, kanske äta en glass.

Jag gick upp runt halv fem och började jobba så till slut insåg jag att jag inte kom framåt alls så tog paus och tog med två kartonger in hit i huset att fixa med men orkar bara inte. Har duschat,ätit, färgat håret och när jag hade tänk mig promenad med hundarna kom det här extrema ovädret. Vet inte om jag sett så mycket regn i år förrän nu.

Och Milou är också ur form. Loj liksom, men det har varit sjukt varmt några dagar så jag hoppas det bara är det och inget mer.

Jag somnade i soffan vid ca 20 igår. Jag brukar ju gå ut med hundarna vid 21/21.30 så planen var definitivt inte att somna. Vaknade vid 2 och tog ut dom och sen somnade jag om. Helt utmattad.

Det är lite för mycket just nu, jag orkar inte riktigt.

Jag har bestämt vilken lägenhet jag vill och får nog svar imorgon. Om dom inte hört av sig efter lunchtid så ringer jag själv. Vet till 100% att det är rätt val så kommer bli sjukt ledsen om jag inte får den

Jag somnade i soffan vid ca 20 igår. Jag brukar ju gå ut med hundarna vid 21/21.30 så planen var definitivt inte att somna. Vaknade vid 2 och tog ut dom och sen somnade jag om. Helt utmattad.

Det är lite för mycket just nu, jag orkar inte riktigt.

Jag har bestämt vilken lägenhet jag vill och får nog svar imorgon. Om dom inte hört av sig efter lunchtid så ringer jag själv. Vet till 100% att det är rätt val så kommer bli sjukt ledsen om jag inte får den
Fast du har fortfarande en annan lägenhet som OCKSÅ är bra, så hela världen står inte och faller om det skulle bli så att du inte får förstavalet :) . Du har ju ändå velat fram och tillbaka mellan dem i flera dagar!

Löste det sig med att kunna tacka ja till båda?

Går svarstiden ut idag?

Fast du har fortfarande en annan lägenhet som OCKSÅ är bra, så hela världen står inte och faller om det skulle bli så att du inte får förstavalet :) . Du har ju ändå velat fram och tillbaka mellan dem i flera dagar!
Jag vet, men nu känns det bara så uppenbart. Men det finns fördelar med den lilla också så jag ska bryta ihop och komma igen som man säger.

Löste det sig med att kunna tacka ja till båda?

Går svarstiden ut idag?

Ja man fick tacka ja till flera, jag ringde och frågade. Förstår inte riktigt hur dom löser det men dom ska ringa mig sa dom. Ja svarstiden går ut idag och jag tror hon satt dom hör av sig redan på måndag. Den lilla har ju inflytt redan 1/7 så dom kan ju inte dra ut på det så länge tänker jag.

Ja man fick tacka ja till flera, jag ringde och frågade. Förstår inte riktigt hur dom löser det men dom ska ringa mig sa dom. Ja svarstiden går ut idag och jag tror hon satt dom hör av sig redan på måndag. Den lilla har ju inflytt redan 1/7 så dom kan ju inte dra ut på det så länge tänker jag.
Om svarstiden går ut på båda idag så kollar de väl de 2 som är före dig i kön först, innan de går vidare med den lilla lägenheten. Bara de vet att du helst vill ha den större.

Håller tummarna för att du får den du vill. Kommer det inte ut fler lägenheter också? Du har ju fortfarande tid på dig. (Fast fler valmöjligheter kanske inte är vad du behöver 😅.)

Jag umgicks med mamma hela förmiddagen, vi kom in på min ätstörning och jag blev rätt förvånad över att dom märkte skillnad så mycket tidigare mot vad jag trodde att dom gjorde. Dom visste inte mycket, bara en liten del och dom trodde inte det skulle urarta så extremt. Vi pratade lite om hur det var nu mot då.

Jag har blivit extremt utsatt för dom här tankarna där alla minnen flödar fram när jag rensar ur kartong efter kartong med alla dessa minimala kläder som jag inte förstår hur dom kan ha suttit på en vuxen människa och inte ett litet barn. Jag har inte kunnat skänka bort dom förrän nu. Gjorde mig av med massor innan flytten till huset men har ändå jätte mycket kvar men snart är jag väl klar med att rensa i den boden. Den andra är saker och inte kläder. Det blir jobbigt på sitt sätt.

Med kläderna borta och klädköpsförbud stänger jag dörren till den där taniga Lillefrun. Jag ska ju börja gymma igen när jag flyttar till stan, bli stark och jag började springa här för några veckor sen men jag har inte orkat med trädgården och tre bodar och ett hus att ta hand om. Jag får min träning av jobbet nu. Jag älskar att träna men det finns en tid och plats för allt och nu är det flytt och hundar i fokus och gräsmattan. Jag vill bara skita i den men jag vet att det inte är snällt mot köparna. Men min hälsa då? Jag vet inte hur jag ska orka klippa gräset tre dagar i veckan varje eller varannan vecka

Om svarstiden går ut på båda idag så kollar de väl de 2 som är före dig i kön först, innan de går vidare med den lilla lägenheten. Bara de vet att du helst vill ha den större.

Håller tummarna för att du får den du vill. Kommer det inte ut fler lägenheter också? Du har ju fortfarande tid på dig. (Fast fler valmöjligheter kanske inte är vad du behöver 😅.)
Dom har inte gjort en rangordning på lägenheterna så dom vet inte vilken jag vill ha i första hand.

Det ligger inget bra ute nu. Några på samma gata och enligt planritningarna verkar deras badrum vara lika små. En var intressant men den lottas ut och jag vill ha tydlighet. En i byn som verkar perfekt men inflytt 1/11.Kikade igår. Men jag orkar inte riktigt med fler visningar och oro. Jag vet inte hur länge jag kan skjuta upp hittandet av en lägenhet utan att det blir stressigt och jag tar vad som helst. Den lilla reserven är ändå tusen gånger fräschare än alla andra hyresrätter jag stött på i min jakt. Så jag antar att jag helt enkelt tar den imorgon för inte lär väl alla andra hoppat av med min otur från den stora.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat