Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Upptäckte nu när jag ringde pappa att vi pratat om olika dagar för min flytt så dom jobbar när jag fått för mig att dom är lediga. Det stora problemet är inte bära och sånt för det sköter ju flyttfirman och hjälpa till på plats hemma om jag vill ha den hjälpen behöver dom ju inte ge direkt.

Det stora problemet är var jag ska göra av hundarna. Hur löser man detta? Har man med dom stående i trapphuset när jag säger vad som ska till lägenheten och vad till förrådet och vad till flyttfirman helt enkelt?

Vid huset kan dom sitta i bilen med dörren öppen men det går inte vid lägenheten. Eventuellt kan dom vara ensamma i mina föräldrars lägenhet om jag hinner lämna dom där innan jag åker till min lägenhet för att låsa upp och sen stå och visa var sakerna ska. Annars får dom vara med i trapphuset vid flytten. Hur löser ni det om ni flyttar och inte kan ha hundvakt?
Kan de inte sitta i bilen i garaget? För du skulle väl ha garageplats? Eller i bur i lägenheten (alltså medan folk springer in/ut med grejer) eller i badrummet?

Upptäckte nu när jag ringde pappa att vi pratat om olika dagar för min flytt så dom jobbar när jag fått för mig att dom är lediga. Det stora problemet är inte bära och sånt för det sköter ju flyttfirman och hjälpa till på plats hemma om jag vill ha den hjälpen behöver dom ju inte ge direkt.

Det stora problemet är var jag ska göra av hundarna. Hur löser man detta? Har man med dom stående i trapphuset när jag säger vad som ska till lägenheten och vad till förrådet och vad till flyttfirman helt enkelt?

Vid huset kan dom sitta i bilen med dörren öppen men det går inte vid lägenheten. Eventuellt kan dom vara ensamma i mina föräldrars lägenhet om jag hinner lämna dom där innan jag åker till min lägenhet för att låsa upp och sen stå och visa var sakerna ska. Annars får dom vara med i trapphuset vid flytten. Hur löser ni det om ni flyttar och inte kan ha hundvakt?
När jag flyttade nu senast hade jag flyttfirma, då skrev jag stort och tydligt på kartongerna till vilket rum kartongerna skulle. Det som skulle till källaren skrev jag med röd penna på så det skulle bli tydligare.
Möblerna hjälpte vi till att lotsa rätt, men skulle kunnat skriva lappar på dom med vart de skulle.
Bor i en tvåa, så bara två rum plus köket, inte så komplicerat alltså.
Om du gör så behöver du inte vara med och lotsa.

Har ingen hund, men ville ha det så smidigt som möjligt ändå.

När jag flyttade nu senast hade jag flyttfirma, då skrev jag stort och tydligt på kartongerna till vilket rum kartongerna skulle. Det som skulle till källaren skrev jag med röd penna på så det skulle bli tydligare.
Möblerna hjälpte vi till att lotsa rätt, men skulle kunnat skriva lappar på dom med vart de skulle.
Bor i en tvåa, så bara två rum plus köket, inte så komplicerat alltså.
Om du gör så behöver du inte vara med och lotsa.

Har ingen hund, men ville ha det så smidigt som möjligt ändå.
Det står på allt vart det ska tror jag, det mesta i alla fall. Det står lägenhet, förråd och sen vad det är i. På några står det rum som till exempel kök men annars bara innehåll. Att markera förrådskartongerna extra synligt ska jag ta till mig. Och skriva rum på dom andra och inte bara innehåll.

Tack för bra tips. Ska fixa det imorgon redan. :heart

Kan de inte sitta i bilen i garaget? För du skulle väl ha garageplats? Eller i bur i lägenheten (alltså medan folk springer in/ut med grejer) eller i badrummet?
I garaget är det varmt och kvavt så där kan dom tyvärr inte vara. Jag tänker att jag nog får stå utanför lägenheten och hänvisa till vad det står på kartongerna dit det ska så får dom se själva. Kanske behövs jag inte så mycket då.

Kanske kan grabbarna vara en stund i badrummet om jag behövs. Litar inte på att dom stannar där när jag inte är i närheten. Milou kan öppna dörrar så är han stressad och motiverad att komma ut kommer han utan tvekan försöka öppna dörren och sannolikt lyckas också.

Det gick för övrigt väldigt snabbt för flyttkillarna att få upp alla möbler och kartonger, tror det tog 40 minuter. Bor iofs på andra våningen, så inte så många trappor. De var fyra-fem stycken som kom och bar.

I garaget är det varmt och kvavt så där kan dom tyvärr inte vara. Jag tänker att jag nog får stå utanför lägenheten och hänvisa till vad det står på kartongerna dit det ska så får dom se själva. Kanske behövs jag inte så mycket då.

Kanske kan grabbarna vara en stund i badrummet om jag behövs. Litar inte på att dom stannar där när jag inte är i närheten. Milou kan öppna dörrar så är han stressad och motiverad att komma ut kommer han utan tvekan försöka öppna dörren och sannolikt lyckas också.
Aha, trodde det var svalt i garaget. Nej, du ska ju inte behövas så mycket. Annars kan du ju sätta buren i badrummet.

Det gick för övrigt väldigt snabbt för flyttkillarna att få upp alla möbler och kartonger, tror det tog 40 minuter. Bor iofs på andra våningen, så inte så många trappor. De var fyra-fem stycken som kom och bar.
Sist jag flyttade höll dom på i flera timmar, jag har mycket mindre saker nu men mer än jag vill egentligen för en smidig flytt men det är saker jag vill ha. Det tar nog 2-3 timmar för sist var dom bara två som bar och jag kommer bo på femte våningen. Och möbler till balkongen också.

Jag är stressad så jag gick igenom alla lådor i huset och den stora boden. Nu är det inte mycket kvar att märka och jag har inga fler kartonger att plocka i så det kan ske blir lite lugnare tills jag får tag på fler kartonger. Jag var på väg att färga håret kom på att psykologen sagt att jag inte ska göra saker på natten.

Jag sätter mina i en komposthage eller har dom i bilen.

Det gick visst att ändra till helgen fast då kostar det 1500 extra. Och så vill dom ta extra betalt för att huset inte ligger uppe vid en väg, suck.

Måste man bo på som i stan eller helt öppet på landet? Jag har en skogstomt med skog åt alla håll förutom ett fält på ena sidan och bakom fältet kommer det skog igen. Jag betalar redan massor och tänker att det är från punkt A till punkt B och det skrev jag. Det är ingen krånglig väg, bara en stig ner till huset genom lite skog men stigen är inte svår alls för den är grusad.

I vilket fall flyttar jag nu en dag senare. Hinner sätta på kylskåp och frys i lägenheten så jag kan avfrosta den i huset. Jag har en minibil så får inte med mycket men kanske lite extra viktiga saker.

Vill bara vara klar, ha flyttat allt, allt är färdigt i lägenheten och ha husförsäljningen avslutad.

Och sen börjar det bra. Först och främst blir jag granne med K. Det tar bokstavligen 1-2 minuter mellan våra hus, det kommer bli helt annorlunda och förhoppningsvis väldigt bra.

Jag kan börja träna på gym igen och gå yoga och andra pass.

Gångavstånd till mycket, garage i huset och när jag inte har allt här att ta hand om kanske det går lättare att ta mig till och från hundklubben och träna mer där igen.

Om två veckor börjar jag och Trassel en kurs som jag ser fram emot mycket.

Kanske kan det här bli bra.

Först när jag hade bestämt mig för att flytta vågade jag inte säga något till mina föräldrar, jag skämdes. Men sen var jag helt öppen med det och varföroch nu är jag glad. Inte för att det kommer vara jobbigt på många vis att lämna mitt älskade hus och min dröm om att bo på landet utan för att allt detta har lett till att jag fått en helt ny människa i livet bara på grund av det, en jätte fin människa.

.

Och så vill dom ta extra betalt för att huset inte ligger uppe vid en väg, suck.

Måste man bo på som i stan eller helt öppet på landet? Jag har en skogstomt med skog åt alla håll förutom ett fält på ena sidan och bakom fältet kommer det skog igen. Jag betalar redan massor och tänker att det är från punkt A till punkt B och det skrev jag. Det är ingen krånglig väg, bara en stig ner till huset genom lite skog men stigen är inte svår alls för den är grusad.
Jag fattar inte riktigt, kan de köra ända fram till huset? Om ja, har de förstått det?

Jag fattar inte riktigt, kan de köra ända fram till huset? Om ja, har de förstått det?
Nej inte hela vägen ner, det är en grusväg/grusstig ner men inte så långt att det borde vara ett problem bara dom har små vagnar för sist gick dom med en låda i taget och då tog det jätte lång tid. Om dom har en varsin pirra blir det ju jätte lätt.

Nej inte hela vägen ner, det är en grusväg/grusstig ner men inte så långt att det borde vara ett problem bara dom har små vagnar för sist gick dom med en låda i taget och då tog det jätte lång tid. Om dom har en varsin pirra blir det ju jätte lätt.
Aha, jag förstår att de tar extra betalt då. Det är en hel del extra slit oavsett hjälpmedel.

Om det faktiskt var "jättelätt" hade du ju kunnat hyra en b-korts lastbil och flyttat själv 😉

Fast en "grusstig" låter inte jättelätt? Om den inte är bred nog för att köra på så blir det ju rätt mycket krångligare.

Då är det långt kvar, andas lite. Är det fem våningar finns det ju hiss och borde därmed gå smidigt.
Tack, ja det är ett tag kvar men jag jobbar så ordentligt och noggrant och med varje detalj att det tar så lång tid. Men jag vet att jag hinner i alla fall när jag nu är igång.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn