Bukefalos 28 år!

AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

doglover

Trådstartare
Ni som inte handlar hos zoo lr liknande, vilket märke köper ni och varför? Vilken är bäst? Sämst?
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag ger mina hundar Doggy, det är ett svenskt foder (vilket jag föredrar framför utländska), inte så dyrt och mina hundar mår jättebra på det!
Den vuxna hunden får doggy extra aktiv och den lille får doggy junior!

Många andra foder som jag provat under åren har gett dålig mage, dålig andedräkt och ful päls.

Det negativa med Doggy är att jag knappt tål lukten av det, tycker att det luktar alldeles hemskt :eek:
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag har en blandning till min hund av Doggy och Friskies och Eukunuba (stavas?)

Kräsen som han är :smirk:
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Mina hundar har alltid fått mat köpt hos Lantmännen/Granngården. Dom har mycket att välja på till humana priser. Det jag använt mest är Revelj och Revir. Man får testa sig fram på hunden, så dom tål det. En del får ont i magen, diarre mm. Då får man testa något annat. En veterinär sa en gång att de dyra märkena inte alls är de bästa. Men om de gillar det, så kör på.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Köper Pedigree Pal både i livsmedelsbutiken och på Granngården.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Min hund får endast Pedigree kyckling och ris.
Fungerar bra på min hund har testat alla möjliga sorter men alla andra jag har testat har hon fått foder bölder av.
sen är hon rätt kräsen av sig med så detta är enda fodret som hon inte har skitit i!
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag kör Doggy orginal, har det till båda mina och båda har bra hull och glansig päls.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Min hund äter Doggy Senior, när han var yngre fick han Doggy Original. Jag väljer Doggy pga att det är ett svensktillverkat foder, och för att jag gillar företaget Doggy och det de står för (Doggy är kund till företaget jag jobbar på, och jag har i perioder haft mycket kontakt med dem). Och, givetvis, för att hunden äter, är glad och mår bra :-)
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag ger min vovve Orijen, som jag handlar på en Zoo-butik en bit härifrån. Orijen innehåller INGA spannmål,vilket ska vara bra för hans mage.
Hans mage tålde inte spannmål, tydligen eftersom han fes o bajset var löst varje gång han vart ute o sket. Han fes jäkligt illa :crazy:
Nu när han börjat äta Orijen har han blivit mycket bättre i magen.
Fiser gör alla hundar, det är inte onormalt, men han fiser ju då o då vilket är helt OK.
Annars så gör han inte det lika ofta.
Orijen Puppy Large ger jag honom, det innehåller 70% köttråvaror o 30% alger, örter, grönsaker/frukter....
Dyrt som fan, jag betalade en 20kilos säck för 799:- :crazy: Men det är ett bra foder. Tillverkad i Kanada.

Ska även köpa färskfoder till honom sen, det är alltså kött som måste tinas varje gång man tar fram det från frysen.

Spannmål är ju hästfoder.....Inget lämpligt för hundar, tydligen (innehåller ju bl a vete, ris, havre....)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Friskies torrfoder, bland det enda som de inte blir dåliga i magen & fiser av. I bland lyxar jag till det för dem och köper en sådan där Friskies eller Pedigree pal "korv" som de får dela på. Även katten äter Friskies torrfoder.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag köper Best in show, fullkost!

Funkar bra på min hund.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag ger min vovve Orijen, som jag handlar på en Zoo-butik en bit härifrån. Orijen innehåller INGA spannmål,vilket ska vara bra för hans mage.
Hans mage tålde inte spannmål, tydligen eftersom han fes o bajset var löst varje gång han vart ute o sket. Han fes jäkligt illa :crazy:
Nu när han börjat äta Orijen har han blivit mycket bättre i magen.
Fiser gör alla hundar, det är inte onormalt, men han fiser ju då o då vilket är helt OK.
Annars så gör han inte det lika ofta.
Orijen Puppy Large ger jag honom, det innehåller 70% köttråvaror o 30% alger, örter, grönsaker/frukter....
Dyrt som fan, jag betalade en 20kilos säck för 799:- :crazy: Men det är ett bra foder. Tillverkad i Kanada.

Ska även köpa färskfoder till honom sen, det är alltså kött som måste tinas varje gång man tar fram det från frysen.

Spannmål är ju hästfoder.....Inget lämpligt för hundar, tydligen (innehåller ju bl a vete, ris, havre....)
hmm okej men frågan var den maten som var bäst eller sämst i vanlig affär
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

jag köper pedigree complete. den verkar vara bra. hon fick coop innan men jag rekommenderar inte den
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Det finns väl inget i vanlig affär, utan i djurbutiker.
Är ju ett ganska nytt foder, som inte har kommit in på alla butiker men det lär komma snart.
Enligt dom ska detta foder vara bra. Inga spannmål.
Men alla hundar funkar ju olika, endel funkar bra på ett visst foder medan andra inte.
Orijen funkar väldigt bra på min vovve.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Pro Plan!! Köper det på granngården.
Min hund kliar sig eller blir dålig i magen av andra märken vi har provat... :(
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

hmm...min vovve har bra mage av den maten jag ger till henne. men hon tål inte med lever i. färsk lever som vi människor äter tål hon, men inte den i djurmat
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

den vuxna får doggy extra aktiv. Rätt ok foder med dock lite mycket spannmål i vilket gör att de skiter mycket ;) men pälsen är fin och vovven pigg och frisk, pluss att matte inte blir ruenerad.
Den lilla får royal canin. Dyrt som f-n tycker jag men tycker det är viktig att ge det bästa när de växer i alla fall.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

KL

Är det verkligen nyttigt för hundar att få billig konsum-mat?? :crazy:

Jag har precis köpt ny hund och jag har inte ens samvete att ge honom konsum-mat... Royal Canin tänkte jag ge. Har hört att billigt foder är jätte jätte dåligt och hunden får inte dom näringsämnen den behöver och kan bli sjuk pga det!!!

Samma med katter, min gammla katt fick njursten och det var säkert för att han fått typ friskies hela livet. :( Då var jag så liten så jag hade ingen koll men nu vågar jag inte ge billig-mat. Det enda jag köper isf är Mjau, det ska vara likvärdigt med RC näringsmässigt.
 
Sv: AVilken mat köper ni i den avnliga affären?

Jag köper mitt hundfoder på Granngården, kör med Carrier tycker de har ett stort utbud till humana priser.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 679
Senast: verser
·
Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 422
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 230
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Märkte nog sent en kommande försäljning (villa) men kontaktade iaf mäklaren bums, denne meddelade att det fanns redan en trolig köpare...
Svar
18
· Visningar
2 608
Senast: Youma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp